Wat doet de 6238 in Oostende?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nonkelronnie

Wat doet de 6238 in Oostende?

Bericht door Nonkelronnie »

Ik heb sinds vorige week de 6238 zien staan in Oostende. Stond eerst aan het rangeerterrein ter hoogte van de UCB, nu staat hij al aan de goederenkoer.

Weet iemand wat die hier doet? Normaal komen er geen 62's naar Oostende

En nog even dit: Waar staan (ook in Oostende) de 77's als ze niet aan het rangeren zijn? Ik zie die dus nooit staan behalve als er 1 aan het rangeren is
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Hij is 'eigendom' van infrabel; dus het zal wel daarvoor zijn...

Weetje van deze loc: op 14.12.2003 werd deze buiten dienst gesteld; een goede 4 maanden later werd deze dan terug in dienst genomen door infrabel !!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

De loc werd niet volledig buiten dienst gesteld, maar in park.
Zo is het met alle 62'ers gegaan die nu bij Infrabel of Tuc-Rail zijn, hetzelfde met reeksen 52/53/54 (waarvan er sommigen al meerdere keren in park gestaan hebben.)
Bert

Bericht door Bert »

Ik heb deze ook al zien staan in Oostende.
Er stond toen ook een geel werkvoertuig nr EMV...
:wink:
Vorig jaar in mei stonden er ook 2 62'ers.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Weet nog iemand het antwoord op mijn 2e vraag:

Waar staan (ook in Oostende) de 77's als ze niet aan het rangeren zijn? Ik zie die dus nooit staan behalve als er 1 aan het rangeren is
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Nonkelronnie schreef:Weet nog iemand het antwoord op mijn 2e vraag:

Waar staan (ook in Oostende) de 77's als ze niet aan het rangeren zijn? Ik zie die dus nooit staan behalve als er 1 aan het rangeren is
In de bundel aan de carwash (verstopt tss de reizigerstreintjes ?) ofwel op't spoor in't station dichtst bij den depot (net achter 't sein dus nog wel een eindje van 't station zelf) en meestal staat er ook éne in bundel 'Oostende-Zeehaven'..da's die bundel 't verst van 't station al bijna in Oudenburg.
Da zou't ongeveer moeten zijn..
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

thx, kzal er eens achter moeten zoeken blijkbaar als ze verstopt zijn tussen de reizigerstreintjes
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

In Brugge is het momenteel de 6228 die de rangeringen doet in het station van Brugge bij de moderniseringswerken! :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Trainspotterke schreef:In Brugge is het momenteel de 6228 die de rangeringen doet in het station van Brugge bij de moderniseringswerken! :wink:
En hij ziet er enorm proper uit! :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik zag de 6238 onlangs aan het werk. Hij houdt zich samen met het personeel bezig met het aanleggen van de spoorwegbrug over het kanaal Oostende-Brugge. Ze willlen dan daar leggen naar 1 of meerdere industrieterreinen. Dit alles wordt gedaan tussen Zandvoorde en Oostende. Als hij niets doet dan staat hij daar dicht bij waar de trams gestationeerd staan (daar bij de tettebruggen).
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik zag de 6238 zondag in Brugge. Ik geloof dat er nu een andere loc staat.
Greg

Bericht door Greg »

Toen hij daar stond in Oostende. :) Jammer van schaduwkant. Afbeelding
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Nu kwam de 6228 hem vervangen. De 2638 staat nu effectief in Brugge. Vandaag stond de 6228 in Oostende met daarbij wat goederenwagons.
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:De 2638 staat nu effectief in Brugge. Vandaag stond
De 6238 zeker. :P :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:
Jonathan schreef:De 2638 staat nu effectief in Brugge. Vandaag stond
De 6238 zeker. :P :wink:
De 6228. En hij blinkt mooi :!:
Plaats reactie