Seinhuis Neerpelt (?)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Trein-O-Fiel

Seinhuis Neerpelt (?)

Bericht door Trein-O-Fiel »

Aangezien ik binnenkort op vakantie ga in de omgeving van Budel/Neerpelt vroeg ik me wat af: is het seinhuis van Neerpelt nog in gebruik? Hopelijk weet een van jullie het antwoord, ben zeer benieuwd namelijk :) .

Groeten,
Trein-O-Fiel
Wover

Bericht door Wover »

Ja, en naar ik mij herinner hier gelezen te hebben, hebben ze daar nog wissels die ze met de hand moeten omleggen in het seinhuis.

Ik denk wel dat neerpelt enkel de stationsseinen bedient, en dat Mol het stuk Mol - Neerpelt doet.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Een fotooke please... 8) , liefst meerdere...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Neerpelt is nog in dienst en heeft inderdaad nog het oude type van aandrijvingen voor de wissels.
Ze worden met kabels aangestuurd door een hefboom naar beneden of omhoog te halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Hier een zeer interessante site met een duidelijke uitleg over de seinhuizen in Neerpelt.
TSP

Bericht door TSP »

Daar moet ik ook maar eens heen! Oude rangeerseinen en een nog in werking steltableau 8)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik dacht zelfs dat er nog twee seinhuizen waren, één in de richting van Mol en één in de richting van Budel, maar kan ook verkeerd zijn, ze! :?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:Ik dacht zelfs dat er nog twee seinhuizen waren, één in de richting van Mol en één in de richting van Budel, maar kan ook verkeerd zijn, ze! :?
Dat klopt volledig!

Het seinhuis richting Mol: Afbeelding Het seinhuis richting Budel: Afbeelding
Trein-O-Fiel

Bericht door Trein-O-Fiel »

Hartelijk dank voor de info, mooi fotomotiefje in ieder geval! Is het ook mogelijk deze (m.i. best wel speciale) post te bezichtigen, of wordt daar moeilijk over gedaan?
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

die huisjes kunnen best n laagje verf gebruiken ....
TSP

Bericht door TSP »

Nee! Niets is mooier dan een vervallen seinhuis dat nog in gebruik is! :o En dan nog wat roestende sporen ervoor...... :D
Plaats reactie