reeks 14 made by Siemens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ziemon

reeks 14 made by Siemens

Bericht door ziemon »

Inmiddels zoemt het overal, maar blijft het in officiele kringen erg stil.

Reeks 14 voor de SNCB/NMBS is besteld bij Siemens, 60 stuks geschikt voor in ieder geval 2 spanningen en minsten 200 km/h. Dat betekend dat de Portugese LE4700 serie en de Mitsui BR 191 er een Belgisch broertje bij gaan krijgen. Siemens levert namelijk vanaf 2007 zijn e- en d-loks alleen nog met het nieuwe 2007 standaard platform, inclusief nieuwe neus, welke noodzakelijk was om aan de huidige crash-normering te kunnen voldoen.

tot zover, vast binnenkort veel meer...
Laatst gewijzigd door ziemon op 04 jan 2007, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

eindelijk siemensen :D
maar 2-spannig? geen 15kv? daar gaat b-cargo :roll:
ziemon

Bericht door ziemon »

laat dat nog maar even in het midden, er ligt nog veel open.... met een lok waarin al een AC en DC deel zit, maakt 2, 3 of 4 spanningen technisch en kostentechnisch niet zoveel uit...
Laatst gewijzigd door ziemon op 04 jan 2007, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bron?
Bevestiging?

Na een tijdje begin je niet meer zoveel te geloven...
Maar het zou een verstandige keuze zijn... Al had ik ook liever 3 of zelfs 4 spannige loc's gezien.
ziemon

Bericht door ziemon »

heb 3 onafhankelijke bronnen welke ik echter niet kan noemen, vind het iig frappant genoeg dat ze hetzelfde melden en daarom is het gepost
Laatst gewijzigd door ziemon op 04 jan 2007, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

en wie zegt niet dat die drie andere bronnen het van elkaar hebben? het aantal pagina's dat over die reeks 14 al is volgeluld is immens ....
ziemon

Bericht door ziemon »

het is een nieuwe ontwikkeling en daarom het vermelden waard, dingen worden niet verzonnen, maar ik vind het ook prima het hier bij te laten en verder rustig af te wachten
Laatst gewijzigd door ziemon op 04 jan 2007, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

zijn er al tekeningen of schetsen??? :oops:
Wover

Bericht door Wover »

Afbeelding van wallorail, ik denk dat dat van 1 april was ofzo ;)
ziemon

Bericht door ziemon »

als het standaard neus wordt, dna meot je even naar de CP LE4700 kijken, die ziet er dna hetzelfde uit
Sander

Bericht door Sander »

[Ik kreeg vandaag door een meneer van Holding, of hoe die organisatie ook heet, het verhaal van ziemon nog eens bevestigd. Slechts ter info...]
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Gaan die een bepaald e-loc serie vervangen of zijn ze voor versterking?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ze zijn er nog niet, maar tegen dat ze er zijn, gaan ze wss reeksen 22 en 25 volledig vervangen, zouden ze moeten versterken
en dan ook de 55'ers naar Germaanie vervangen...
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Bericht door tt44ta46 »

Schiet me niet af (heb het ook van intern):

De nieuwe 14 (Taurus met Portugese crashneus) wordt door de overheid gesubsidieerd en moet dus ... reizigersdiensten gaan rijden.

Tot zover dan uniformiteit met de I11 stuurstand die de 13 neus heeft (maar ja, de M6 stuurstand is ook langs geen kanten met 21/27 vergelijkbaar...).

En ons 13-ekes ... integraal naar Cargo! (misschien, maar nu ben ik wel aan het gissen en da doe ik niet graag, misschien krijgen die dan meer spanningen ingebouwd?)

greetz
Elias

Bericht door Elias »

Die 13'en waren officieel toch ook alleen voor reizigers?? :?

Maar is er eigenlijk een kans dat ze nog een andere neus gaan krijge?
Plaats reactie