Ibis

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Ibis

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik gebruik nogal vaak zelf geprinte biljetten, maar IBIS lijkt toch niet echt goed overweg te kunnen met de streepjescode.
Vandaag had ik voor de derde maal een TBG die wel eens wilde proberen om de code te scannen: net zoals in de andere gevallen was het resultaat noppes. Gelukkig hebben die mensen meer vertrouwen in mij dan in hun hi-tec toestelletje.
Met vriendelijke groet

overweg13
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Heb al één TBG gehad die de scanner wou proberen en dat werkte toen wel, denderen op dat moment zelfs door wissels. Wat me wel opviel was dat er geen auditieve bevestiging kwam, zoals je kent vanuit het warenhuis.

Streepjescode is ook maar één van de, ik dacht 14, verschillende beveiligingen en zonder kan ook perfect, zie Ivette, dus dramatisch is het niet.
Wover

Bericht door Wover »

misschien ligt het aan je printer?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik heb me die vraag ook al gesteld, maar eigenlijk zien de prints er toch behoorlijk uit. Ik heb trouwens ook nog een HP 4L-laserprinter die afbeeldingen pas echt slecht afbeeldt. Eigenlijk zouden de toestellen toch op minder goede afdrukken moeten ingesteld zijn?
Ik vraag me ook af of de bewegingen van de trein geen problemen veroorzaken, plus de moeilijkheden om de hele code in een keer te lezen, o.a. door de bewegingen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Davy

Bericht door Davy »

overweg13 schreef:Hallo,

Ik heb me die vraag ook al gesteld, maar eigenlijk zien de prints er toch behoorlijk uit. Ik heb trouwens ook nog een HP 4L-laserprinter die afbeeldingen pas echt slecht afbeeldt. Eigenlijk zouden de toestellen toch op minder goede afdrukken moeten ingesteld zijn?
Ik vraag me ook af of de bewegingen van de trein geen problemen veroorzaken, plus de moeilijkheden om de hele code in een keer te lezen, o.a. door de bewegingen.
Het ligt zeker niet aan je print.

Het probleem is dat de barcode ten eerste al niet geplooid mag zijn (sommigen plooien hun blad in 4). Verder moet je als TBG ook nog de juiste afstand inschatten tussen toestel en papier. En dan mag je ook het blad niet schuin houden, de barcode moet in een hoek van 90° staan met de laser (+/- 90 hé). Bij mij lukt het scannen soms. Anders kan je het als TBG manueel invullen (maar dat duurt dan wel 3 minuten aangezien ibis na elk lettertje en cijfertje de volledige database al overloopt om een overeenkomst te krijgen (dus letter A, 15 seconden wachten, dan tik je volgende cijfer in, terug wachten, enz...)

Bij Ivette kon m'n ook controle doen. Per dag stond er een Ivette nummer in die op elk toestel te lezen was.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Heb eens een TBG gehad die er zich speciaal voor neerzette omdat hij 'het' nog nooit had gedaan 8) En 'het' lukte niet zoals zijn collega's hem hadden voorspeld :cry: Kon men aan de IBIS geen leespen aanschakelen? Zou toch stukken ergonomischer zijn want nu lijkt het erop alsof de TBG een foto gaat nemen met zijn IBIS :shock:
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Davy schreef:Het probleem is dat de barcode ten eerste al niet geplooid mag zijn (sommigen plooien hun blad in 4).
Simpel op te lossen door deze anders te plaatsen in het ontwerp.
Anders kan je het als TBG manueel invullen (maar dat duurt dan wel 3 minuten aangezien ibis na elk lettertje en cijfertje de volledige database al overloopt om een overeenkomst te krijgen (dus letter A, 15 seconden wachten, dan tik je volgende cijfer in, terug wachten, enz...)
Dus, als ik het goed begrijp, dan zitten die combinaties in een bestand en worden ze niet berekend uit een algoritme? Ik neem dan aan dat die nummers al voor een hele tijd bekend zijn en niet worden gegenereerd op het moment dat ik mijn ticket on-line aankoop? (want hoe zou het dan in Ibis geraken als ik meteen naar het station vertrek en de Ibis off-line is?)
Davy

Bericht door Davy »

Frank schreef:
Anders kan je het als TBG manueel invullen (maar dat duurt dan wel 3 minuten aangezien ibis na elk lettertje en cijfertje de volledige database al overloopt om een overeenkomst te krijgen (dus letter A, 15 seconden wachten, dan tik je volgende cijfer in, terug wachten, enz...)
Dus, als ik het goed begrijp, dan zitten die combinaties in een bestand en worden ze niet berekend uit een algoritme? Ik neem dan aan dat die nummers al voor een hele tijd bekend zijn en niet worden gegenereerd op het moment dat ik mijn ticket on-line aankoop? (want hoe zou het dan in Ibis geraken als ik meteen naar het station vertrek en de Ibis off-line is?)
Dat zou ik niet weten. Ik weet alleen dat er vergelijkingen ed gemaakt worden en dat het daarmee zo traag gaat (uitleg van HH)
Plaats reactie