Werken tussen FGSP & FR - lijn 50A

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Werken tussen FGSP & FR - lijn 50A

Bericht door 't Seinerke »

Here we go !

* Omschrijving der werken:

- Aanleg v/e Engelse vertakking thv de Sneppebrug plus "andere werken" tss. Gent-Sint-Pieters & Brugge;

- Onmogelijk verkeer tss. Gent-Sint-Pieters & Brugge.

* Wanneer:

- Weekends 03/04 - 10/11 - 17/18 februari '07;

- Van zaterdagmorgen 01.00H tot maandagmorgen 04.00H.

* Treindienst:

- IC A (Oostende - Eupen) wordt omgeleid tss. Gent-Sint-Pieters & Brugge via lijn 75, 73 en 66;

- IC E (Genk - Knokke/Blankenberge) wordt omgeleid tss. Gent-Sint-Pieters & Brugge via lijn 75, 73 en 66;

- IC G (Antwerpen-Centraal - Oostende) beperkt tot Gent-Sint-Pieters: afgeschaft tss. Gent-Sint-Pieters & Oostende (beide richtingen);

- IC C (Kortrijk - Oostende) rijdt ongewijzigd tss. Kortrijk & Brugge & rijdt tss. Brugge en Blankenberge ipv tss. Brugge & Oostende;

- Thalys (Paris-Nord - Oostende) worden afgeschaft tss. Brussel-Zuid & Oostende;

- L-treinen (Gent-Sint-Pieters - Brugge) worden afgeschaft en vervangen door autobussen;

- Navette tss. Brugge & Knokke;

- Navette tss. Brugge & Oostende.
Moi

Bericht door Moi »

Dat wordt een mooi soepke... Ik hoop dat ik niet moet werken die weekends!
nicken

Bericht door nicken »

Kzal familie op de hoogte brengen dat ze een paar rustige weekends krijgen,voordat ze binnenkort hun huis (4 jaar geleden gekocht) wordt onteigend te oostkamp,alloewel ze die treinen al meer dan gewoon zijn :D
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Misschien het moment (in die weekends) om het terug van de hand te doen.

"Kijk eens menshen..., zo rustig hier lang dit spoorweglijntje...in de weekends rijden er zelfs geen treinen!" :D
nicken

Bericht door nicken »

't Seinerke schreef:Misschien het moment (in die weekends) om het terug van de hand te doen.

"Kijk eens menshen..., zo rustig hier lang dit spoorweglijntje...in de weekends rijden er zelfs geen treinen!" :D
eerste bod hebben we vriendelijk al lachend geweigerd,zoals iedereen in de buurt daar,we zullen er financieel het meeste uit halen,want ze willen het toch hebben,ze zullen alles uit het onderste van de kan halen,maar die bewoners daar ook,ook vragen we vriendelijk om mee te helpen zoeken naar een betaalbare woning in de buurt.Wordt vervolgd.......
de gerechtelijke procedure tegen de vorige eigenaar loopt nog,die wist er meer vanaf in die tijd toen,mensen kopen het,en 2 weken nadien een schoon cadeau in de bus,je houdt het niet voor mogelijk......dit gaat veel centen kosten :!:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Voor de leken-techneuten: "Engelse vertakking: de plaats waar een spoorlijn zich van een andere spoorlijn afscheidt zonder een kruising van sporen op een zelfde niveau."
Met dank aan Goehel :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Amai, dat gaan interessante weekends worden! :D

M4 trek-duw naar Blankenberge, hier in Loppem I11-rijtuigen en nog eens cargo zien passeren, vele Infrabeltreintjes in Steenbrugge, ... :P
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef:Amai, dat gaan interessante weekends worden! :D

M4 trek-duw naar Blankenberge, hier in Loppem I11-rijtuigen en nog eens cargo zien passeren, vele Infrabeltreintjes in Steenbrugge, ... :P
Yes! 8)
Lijn 66 komt interessante weekends tegemoed! :P
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook voor mij ziet het er interessant uit omdat ik dan eens langs spoorlijnen kan rijden waar ik nog nooit geweest ben.Ik hoop alleen dat de IC A en de IC E niet teveel vertraging oplopen.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Iemand die weet waaruit de navette tussen Oostende en Brugge zal bestaan. Hopelijk Breaks of klassiekskes!
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Moi schreef:Dat wordt een mooi soepke... Ik hoop dat ik niet moet werken die weekends!
Ik lees op de werfinfo dat de treinen richting Brussel een half uur eerder vertrekken vanaf de kust. Normaliter is dat voldoende om de dienstregeling ten oosten van Gent normaal te kunnen rijden.

Groetjes,

Rian
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Heeft iemand een idee waarom de IC C niet gewoon naar Oostende blijft rijden en er geen pendeldienst Brugge-Blankenberge is?
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Vele vragen...

Hier nog ene:

Hebben alle TB's van dienst wel de nodige lijnkennis?
nicken

Bericht door nicken »

't Seinerke schreef:Vele vragen...

Hier nog ene:

Hebben alle TB's van dienst wel de nodige lijnkennis?
er gewoon oversnorren zeker Afbeelding
Moi

Bericht door Moi »

't Seinerke schreef:Vele vragen...

Hier nog ene:

Hebben alle TB's van dienst wel de nodige lijnkennis?
Nop! Bestuurders van FHS bvb. kennen de omleidingsweg niet... maar er zullen wel loodsen voorzien worden voor deze treinen vermoed ik.
Plaats reactie