Voith loks voor Belgie?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ziemon

Voith loks voor Belgie?

Bericht door ziemon »

via drehscheibe kwam ik op volgend artikel:

http://www1.ndr.de/ndr_pages_std/0,2570 ... 72,00.html

waarvan ik 1 curieus woordje niet echt duiden kan: 'belgisches'

Om welke bestelling voor wie gaat het hier dan? Bedoelen ze hier Angel Trains Cargo mee, die te Antwerpen zitten?
Braintrain

Voith locs

Bericht door Braintrain »

Misschien wel voor de NMBS, want in de " Maxima " zitten Belgische
motoren van de firma ABS.
ziemon

Bericht door ziemon »

uuh maar wat zegt dat? de Belgische motoren is het gevolg van een geschil met MTU, dus is louter toeval

naast die van angel is er me namelijk geen gepubliceerde bestelling voor Voith's bekend
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Als er nieuwe diesellocs komen, hoop ik dat het die Euro 4000 van Vossloh is! :wink: Pracht van een zesasser! 8)

Mijn favoriet blijft wel nog altijd de Eurorunner alias Hercules.
ziemon

Bericht door ziemon »

ik hebe r maar ff een mail aan gewijd voor Voith
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik hoop dat de NMBS de Eurorunner van Siemens gaat nemen want die Voith-loc vind ik echt niet mooi. :(
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik hoop dat ze geen diesels meer gaan kopen maar een draadje hangen :P
Taurus

Bericht door Taurus »

Geef mij ook maar de Euro 4000 want die Voith ziet er idd niet zo mooi uit. Ik heb al ergens de bijnaam 'Darth Vader' gehoord.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Taurus schreef:Ik heb al ergens de bijnaam 'Darth Vader' gehoord.
Misschien moet Mitsui er maar een paar kopen om dat waar te maken 8)

Maar ik zal me straks wel rot lachen als die lelijke dingen inderdaad naar België gaan. Jullie hebben toch al Duikbrillen, Rubberneuzen en een gebochelde dubbeldekker, dan kan dit er ook nog wel bij :twisted: En die Euro4000 kunnen wij wel gebruiken!

Overigens gewoon lolletjes hoor. Ik heb niets tegen België :wink:

EDIT :roll:
Laatst gewijzigd door Bastiaan op 09 jan 2007, 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.
ziemon

Bericht door ziemon »

nou de vooroordelen liggen al weer voor het oprapen. Er is nog niet eens 1 Voith Maxima volledig afgebouwd en nu zijn het al ondingen. Puur op smaak mag je de loks best lelijk vinden, maar ondingen kan je het daarmee niet noemen, okay okay misschien te serieus erop gaan....

mooi of lelijk, er is voor het eerste sinds lange tijd (de Taurus) weer een product waarbij uberhaupt 1 ontwerper betrokken is geweest die nagedacht heeft over wat een lok moet communiceren. Dat kan ik alleen maar toejuichen.

Er trouwens dus nog helemaal niets bekend over wie die loks heeft besteld, misschien dat het daar weer over kan gaan? Ik denk idd dat de leasing maatschappijen de meest voor de hand liggende optie zijn, en daarvan is er maar 1 in Belgie gevestigd. Al het andere zou ik verrassend vinden, maar niet ondenkbaar, er gebeuren wel meer interesante onverwachte dingen de laatste jaren!
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

lelijk, lelijk, het is het innerlijke dat telt he... :wink:
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

ziemon schreef:mooi of lelijk, er is voor het eerste sinds lange tijd (de Taurus) weer een product waarbij uberhaupt 1 ontwerper betrokken is geweest die nagedacht heeft over wat een lok moet communiceren. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
Doch, goede communicatie of niet, is het design verschrikkelijk.

*ghhhh* *khhh* "Luke, I'm your father."
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Bastiaan schreef:
Taurus schreef:Ik heb al ergens de bijnaam 'Darth Vader' gehoord.
Misschien moet Mitsui er maar een paar kopen om dat waar te maken 8)

Maar ik zal me straks wel rot lachen als die lelijke dingen inderdaad naar België gaan. Jullie hebben toch al Duikbrillen, Rubberneuzen en een gebochelde dubbeldekker, dan kan dit er ook nog wel bij :twisted: En die Euro4000 kunnen wij wel gebruiken!

Overigens gewoon lolletjes hoor. Ik heb niets tegen België :wink:

EDIT :roll:
[lullige modus]Wat doe je dan op een Belgisch treinenforum? :P [/lullige modus]
ziemon

Bericht door ziemon »

mooi of lelijk, daar schiet de discussie dus niets mee op, en niemand heeft er wat aan
Laatst gewijzigd door ziemon op 09 jan 2007, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
eveke

Bericht door eveke »

ook nog een beetje informatie te vinden over de loks:

http://www.voithturbo.de/lokomotivtechnik-program.htm

:wink: :wink:
Plaats reactie