Voith loks voor Belgie?
Voith loks voor Belgie?
via drehscheibe kwam ik op volgend artikel:
http://www1.ndr.de/ndr_pages_std/0,2570 ... 72,00.html
waarvan ik 1 curieus woordje niet echt duiden kan: 'belgisches'
Om welke bestelling voor wie gaat het hier dan? Bedoelen ze hier Angel Trains Cargo mee, die te Antwerpen zitten?
http://www1.ndr.de/ndr_pages_std/0,2570 ... 72,00.html
waarvan ik 1 curieus woordje niet echt duiden kan: 'belgisches'
Om welke bestelling voor wie gaat het hier dan? Bedoelen ze hier Angel Trains Cargo mee, die te Antwerpen zitten?
Voith locs
Misschien wel voor de NMBS, want in de " Maxima " zitten Belgische
motoren van de firma ABS.
motoren van de firma ABS.
Misschien moet Mitsui er maar een paar kopen om dat waar te makenTaurus schreef:Ik heb al ergens de bijnaam 'Darth Vader' gehoord.
Maar ik zal me straks wel rot lachen als die lelijke dingen inderdaad naar België gaan. Jullie hebben toch al Duikbrillen, Rubberneuzen en een gebochelde dubbeldekker, dan kan dit er ook nog wel bij En die Euro4000 kunnen wij wel gebruiken!
Overigens gewoon lolletjes hoor. Ik heb niets tegen België
EDIT
Laatst gewijzigd door Bastiaan op 09 jan 2007, 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.
nou de vooroordelen liggen al weer voor het oprapen. Er is nog niet eens 1 Voith Maxima volledig afgebouwd en nu zijn het al ondingen. Puur op smaak mag je de loks best lelijk vinden, maar ondingen kan je het daarmee niet noemen, okay okay misschien te serieus erop gaan....
mooi of lelijk, er is voor het eerste sinds lange tijd (de Taurus) weer een product waarbij uberhaupt 1 ontwerper betrokken is geweest die nagedacht heeft over wat een lok moet communiceren. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
Er trouwens dus nog helemaal niets bekend over wie die loks heeft besteld, misschien dat het daar weer over kan gaan? Ik denk idd dat de leasing maatschappijen de meest voor de hand liggende optie zijn, en daarvan is er maar 1 in Belgie gevestigd. Al het andere zou ik verrassend vinden, maar niet ondenkbaar, er gebeuren wel meer interesante onverwachte dingen de laatste jaren!
mooi of lelijk, er is voor het eerste sinds lange tijd (de Taurus) weer een product waarbij uberhaupt 1 ontwerper betrokken is geweest die nagedacht heeft over wat een lok moet communiceren. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
Er trouwens dus nog helemaal niets bekend over wie die loks heeft besteld, misschien dat het daar weer over kan gaan? Ik denk idd dat de leasing maatschappijen de meest voor de hand liggende optie zijn, en daarvan is er maar 1 in Belgie gevestigd. Al het andere zou ik verrassend vinden, maar niet ondenkbaar, er gebeuren wel meer interesante onverwachte dingen de laatste jaren!
Doch, goede communicatie of niet, is het design verschrikkelijk.ziemon schreef:mooi of lelijk, er is voor het eerste sinds lange tijd (de Taurus) weer een product waarbij uberhaupt 1 ontwerper betrokken is geweest die nagedacht heeft over wat een lok moet communiceren. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
*ghhhh* *khhh* "Luke, I'm your father."
[lullige modus]Wat doe je dan op een Belgisch treinenforum? [/lullige modus]Bastiaan schreef:Misschien moet Mitsui er maar een paar kopen om dat waar te makenTaurus schreef:Ik heb al ergens de bijnaam 'Darth Vader' gehoord.
Maar ik zal me straks wel rot lachen als die lelijke dingen inderdaad naar België gaan. Jullie hebben toch al Duikbrillen, Rubberneuzen en een gebochelde dubbeldekker, dan kan dit er ook nog wel bij En die Euro4000 kunnen wij wel gebruiken!
Overigens gewoon lolletjes hoor. Ik heb niets tegen België
EDIT
ook nog een beetje informatie te vinden over de loks:
http://www.voithturbo.de/lokomotivtechnik-program.htm
http://www.voithturbo.de/lokomotivtechnik-program.htm