Is het jullie ook al niet opgevallen Dat de MS 66 overal een ander ondernummer krijgen. surf eens op Internet en je vindt er direct een paar hele verschillen.
De MS 62, MS 63 en MS 65 zijn volgens de 3 sites hetzelfde.
De daaropvolgende daarintegen,
Volgens site 1:
MS 67: 601-664
MS 70: 695-600 (ex-Sabena)
MS 73: 665-782
Volgens site 2:
MS 66: 601-640
MS 73: 677-706
MS 74: 707-782
Volgens site 3:
MS 70: 595-676
MS 73: 677-706
MS 74: 707-730
MS 78: 731-756
MS 79: 757-782
Kan er iemand duidelijk hierin brengen welke site er juist is en wie verkeerd? Of zijn ze alledrie verkeerd? Ik weet het alvast niet meer.
die benaming durft al is verschillen ja de verwijzing is meestal gewoon naar het bouwjaar ni meer als dat tot 664 zijn het JH daarna zijn het thyristor stellen
Jonathan schreef:
Hoe gaan ze dan verder gaan met de motorstellen die in de eenentwintigste eeuw worden aangekocht? worden dat dan de de MS 20 of de MS 206
Dat heb ik ook al eens gevraagd .. de nummers die ooit gebruikt waren voor AM35 - AM54 (001 tot 199) zijn nu terug vrij en kunnen opnieuw gebruikt worden voor nieuw materieel ..
En qua bouwnummering per jaartal .. tja , bv. een stel gekocht in 2007 zou dan idd. MS07 worden hé .. want in 1907 bestonden nog geen stellen , dus er is geen verwarring mogelijk ..