Onderhoud van de treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Onderhoud van de treinen

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag iedereen,

Ik zou graag eens een vraagje stellen over iets waar je als reiziger niet mee in contact komt, nl. de locaties waar het materieel van de NMBS onderhouden wordt.

Ik weet dat sommige treinen, wanneer ze tussen de ochtend- en avondspits in Brussel niks staan te doen, naar een onderhoudsplaats rijden (zoals bijvoorbeeld het stel M6-rijtuigen dat eerst IC J 2129 verzekert en vervolgens naar Chatelet verderrijd voor onderhoud, en daarna in de avondspits weer naar Luxemburg rijdt).

Kan er iemand wat meer over dit alles vertellen?
* Welk type trein kan op welke plaats onderhouden worden?
* Hoeveel keer per maand krijgt het materieel gemiddeld een onderhoud?
* Hoeveel minuten of uren duurt dit?
* Wat houdt zo'n onderhoud in?
* ...

Bedankt alvast.

Groeten,
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bij mijn weten zijn er 3 types onderhouden:

1) Kuisen -> Vuilbakjes leegmaken, algemeen, iedere dag

2) Tussentijdse rivisie -> Per 2 jaar?

3) Generale rivisie -> Per 10 jaar?
willem

Bericht door willem »

SIMPY.be schreef: 1) Kuisen -> Vuilbakjes leegmaken, algemeen, iedere dag
Dit gebeurt grotendeels snachts. Vuilbakjes leegmaken, vagen en dwijlen. Om de zoveel tijd worden die nog eens extra grondig gekuist. Ramen kuisen en dergelijke.
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

In Nederland doen ze dit bij Intericity's de aankomen op het eindstation poetsers erin dweilen schoonmaken bakjesleeg maken etc.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

in oostende doen ze dit ook hoor en zeker smorgens en op woensdag middag voor al die metro's weg te doen vuilbakjes leegmaken maar dwijlen enzo niet (of er zou iemand zijn eten van gisteren terug naar boven is gegaan)
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

260689 schreef: (of er zou iemand zijn eten van gisteren terug naar boven is gegaan)
Dit stukje snap ik even niet ,Kan je het beter uitleggen ? :lol:
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

AM05_598 schreef:
260689 schreef: (of er zou iemand zijn eten van gisteren terug naar boven is gegaan)
Dit stukje snap ik even niet ,Kan je het beter uitleggen ? :lol:
kotsen zo beter 8) :oops:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

260689 schreef:
AM05_598 schreef:
260689 schreef: (of er zou iemand zijn eten van gisteren terug naar boven is gegaan)
Dit stukje snap ik even niet ,Kan je het beter uitleggen ? :lol:
kotsen zo beter 8) :oops:
voor nederland houden we het op braken :-)
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

Kotsen Braken overgeven ik weet het allemaal wel :P
pietje

Bericht door pietje »

trefwoord: braken
synoniemen: kotsen, overgeven, speken, spugen, spuwen, uitspuwen, vomeren

bron :http://synoniemen.net

ff voor de duidelijkheid :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

En niemand die het hier heeft over het reinigen van de toiletten :x

:wink:
willem

Bericht door willem »

De toiletten worden ook iedere nacht gedaan...
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Wordt er geen speciale aandacht geschonken aan de fluitketels klassieke stellen voor het 'Cityrail' concept?

De Breaks die liggen der tegenwoordig altijd vuil bij, dikwijls ook vele buislampen stuk in 1ste klas.
Een aantal maanden terug zelfs een in break gezeten waar er roet uit de verluchting kwam,bbbaaa! :(
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Duikbril AM86 schreef:Wordt er geen speciale aandacht geschonken aan de fluitketels voor het 'Cityrail' concept?
Idd, ik dacht zelfs dat de NMBS een boete krijgt wanneer een CR met een ongemoderniseerd klassien stel zou worden gedaan...
Duikbril AM86 schreef:De Breaks die liggen der tegenwoordig altijd vuil bij, dikwijls ook vele buislampen stuk in 1ste klas.
Een aantal maanden terug zelfs een in break gezeten waar er roet uit de verluchting kwam,bbbaaa! :(
Idd, de breaks zijn niet meer proper, sommige AM96 ook niet meer...

noot moderator: de bijnaam FLUITKETEL is voorbehouden voor de rangeerlocomotieven reeks 77/78
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat van die TL lampen is in de breaks eenvoudig te verklaren, sommige zitten gewoon los, effe terugplaatsen en het is ok. wie er zich mee bezig houd deze los te draaien weet ik niet, opgelet in de breaks zitten TL lampen van het starterloze type (zonder flikkeren bij de start). deze hebben aan de buitenkant een startdraad (een zilverkleurig lijntje over de lengte van de lamp), draai de lamp niet in als de stroom aanstaat, als je per ongeluk da lijntje aanraakt krijg je effe een stroomstoot door je vingers
Plaats reactie