Hasselt - Brussel.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
sweek

Bericht door sweek »

bobby schreef:
sweek schreef:Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
da's wel die trein die niet in aarschot of diest stopt...
Ja, ik dacht dat dat de trein was die ze hier bedoelden?
bobby

Bericht door bobby »

sweek schreef:
bobby schreef:
sweek schreef:Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
da's wel die trein die niet in aarschot of diest stopt...
Ja, ik dacht dat dat de trein was die ze hier bedoelden?
er zijn er 's morgens 4 van Hasselt naar Brussel en 's avonds 4 van Brussel naar Hasselt .
drie van de vier hebben haltes in Aarschot & Diest, een stopt niet in A of D.

Het zijn die dat ook in A & D stoppen die vol zitten.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Even voor de duidelijkheid:

* Ik geloof nooit dat één van de P-treinen Brussel - Hasselt uit I11-rijtuigen bestond. Waarschijnlijk bedoelen jullie AM96-motorstellen. Deze rijden de treinen 7305 en 8308.

* Het is inderdaad voorzien dat de IC E vanaf december 2008 over de verbindingsbocht gaat, maar er komt veel (politieke) druk uit Limburg om dit al vanaf december 2007 te laten gebeuren, met eventueel ter compensatie voor de Leuvenaars een stop van de IC O.

Groeten,
jumper

Bericht door jumper »

FLV-FGSP schreef:
bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.
Dat wil zeggen dat die arme studenten (oa ik dus) in Leuven maar 1x per uur nog een trein hebben naar Brugge? :( ?
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

jumper schreef:
FLV-FGSP schreef:
bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.
Dat wil zeggen dat die arme studenten (oa ik dus) in Leuven maar 1x per uur nog een trein hebben naar Brugge? :( ?
In het geval de IC E door de boog zou gaan is er maar 1 overstapvrije verbinding inderdaad. De NMBS kan dit nadeel op verschillende manieren verzachten:
* IC-nul in Leuven laten stoppen en doortrekken naar Gent (probleem: te weinig 13-en, werken tussen Brussel en St-Katarina-Lombeek)
* De IC's tussen Leuven en Brussel beter spreiden, zodat er 1 voor de IC-E in Brussel toekomt
* IR Mechelen - Kortrijk als IR in Leuven laten beginnen. Dan is er meteen een overstapvrije verbinding tussen Leuven en Kortijk

Een heel andere oplossing voor Hasselt zou zijn om de IC uit Moeskroen in Hasselt te laten eindigen ipv in Schaarbeek. Dan moet de NMBS nog wel iets anders bedenken voor de P-treinen naar Haacht.

Zoals Cruyff al zei: ieder voordeel heb z'n nadeel...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

FLV-FGSP schreef:
Zoals Cruyff al zei: ieder voordeel heb z'n nadeel...
Hé, hé, juist citeren: ieder nadeel heb z'n voordeel!!
Met vriendelijke groet

overweg13
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Hasselt - Brussel.

Bericht door Kalimero »

Locomotief 5175 schreef:Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?
Ik doe dagelijks het traject Aarschot - Brussel. Ik had mij aanvankelijk voorgenomen om de rechtstreekse verbinding te nemen, maar door de overbezetting ben ik al snel teruggekeerd naar de IC Knokke/Blankenberge via Leuven. Die zit ook aardig vol, maar voorlopig is er nog geen tekort aan zitplaats. En ik ben niet de enige: in Leuven stapt er nauwelijks iemand af, het is duidelijk dat de overgrote meerderheid van de reizigers Brussel als eindbestemming heeft.
carlos

Bericht door carlos »

jumper schreef:
FLV-FGSP schreef:
bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.
Dat wil zeggen dat die arme studenten (oa ik dus) in Leuven maar 1x per uur nog een trein hebben naar Brugge? :( ?
waarom zouden de studenten met 1 verplaatsing per week twee treinen per uur nodig hebben?
J_Vandereycken

Bericht door J_Vandereycken »

Ik pendelde elke dag naar Leuven, en ik kan je verzekeren dat er zeer veel volk te Leuven uitstapte. Met de ingebruikname van de bocht dient men alleszins een vervanging tot Leuven te voorzien. Met een trein per uur zal men er niet komen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

brussel leuven heeft meerdere IC treinen per uur naast knokke blankenberge/tongeren

oostende eupen
gent genk
luik quievrien
met de ir de panne landen kan je ook nog van een vrij snelle verbinding spreken (ook al stopt deze in de luchthaven)
ir nijvel leuven via luchthaven
2 stoptreinen per uur

dat maakt al 6 treinen per uur zonder die ic welke verbinding kan er naast brussel antwerpen en brussel leuven dergelijk frequentie geven? wa moeten mensen die op andere lijnen wonen dan klagen?
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Bericht door Kalimero »

J_Vandereycken schreef:Ik pendelde elke dag naar Leuven, en ik kan je verzekeren dat er zeer veel volk te Leuven uitstapte. Met de ingebruikname van de bocht dient men alleszins een vervanging tot Leuven te voorzien. Met een trein per uur zal men er niet komen.
Maar er blijft nog veel meer volk zitten dat in Leuven niks te zoeken heeft.
Het zgn. succes van de rechtstreekse lijn vanuit Limburg en Hageland naar Brussel wordt dan ook zwaar onderschat. Er zou een pak meer kandidaat reizigers voor dit traject kunnen zijn, maar de capaciteit is nu al opgebruikt.
Laatst gewijzigd door Kalimero op 08 mar 2007, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
carlos

Bericht door carlos »

p trein 7307 heeft extra rijtuig eerste klasse.

vandaag 6 maart 2007 was er vooraan een tweede bordeaux kleurig rijtuig M4-AD aan de trein toegevoegd.



fantastisch.
bobby

Bericht door bobby »

carlos schreef:p trein 7307 heeft extra rijtuig eerste klasse.

vandaag 6 maart 2007 was er vooraan een tweede bordeaux kleurig rijtuig M4-AD aan de trein toegevoegd.



fantastisch.

Tijdelijk of is dat een 'permanente' oplossing?
carlos

Bericht door carlos »

Woensdag 2 mei;

p trein 7307 wordt blijkbaar vanaf nu met rijtuigen I10 uitgevoerd (ipv bordeaux kleurige rijtuigen M4).

de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen.

blijkbaar slagen de walen uit salazinnes er niet in dit probleem op te lossen


Blijkbaar is ook het extra rijtuig eerste klasse verdwenen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

carlos schreef:
de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen.

blijkbaar slagen de walen uit salazinnes er niet in dit probleem op te lossen
Hebben die ook al problemen met de deuren?
Hetzelfde probleem dus als de varkensneuzen, er gaat bijna geen dag voorbij of er is een probleem met die ellendige deuren.
Als je die tuut-tuut-tuut hoort dan is het zover en mag de treinbegeleider heel de lengte van de trein gaan aflopen.
Volgens wat mij is meegedeeld door de technische dienst van de NMBS kan men dit probleem niet oplossen omdat die deuren te zwak zijn gebouwd.
Plaats reactie