België bindt strijd aan met treinterrorisme

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

België bindt strijd aan met treinterrorisme

Bericht door Patrick »

België heeft een Task Force opgericht die terrorisme op het spoor moet bestrijden. Het Federaal Comité voor de Beveiliging van het Spoorwegvervoer krijgt de opdracht alle bestaande veiligheidsmaatregelen voor treinen en spoorinfrastructuur bijeen te brengen en voorstellen te formuleren die de kans op terrorisme verkleinen. Dat schrijft De Standaard woensdag.

In de Task Force zit zowat iedereen die in België gezag heeft over veiligheid: de directeur-generaal van het federale crisiscentrum, de chef van de Staatsveiligheid, de directeur-generaal van de federale politie, de directeur-generaal van de douane, de onderstafchef van de militaire inlichtingendienst, tot zelfs de directeur-generaal van de dienst Veiligheid van de Voedselketen. (Belga 08:55)

Bron: http://www.demorgen.be/telex/?news=B304894
Wover

Bericht door Wover »

misschien gaan ze dan eindelijk de deuren in de treinen zelf met betere sloten beveiligen?

want nu kan een terrorist zonder veel moeite de TB overmeesteren, de trein tot stilstand brengen door wat kabeltjes door te snijden in een of andere kast,...
RhB

Bericht door RhB »

Laten we hopen dat er geen jacht op trainspotters gaan komen. Onder het mom van terroristen die informatie vergaren, via beelden te schieten. :evil:
Wover

Bericht door Wover »

goh in feite is dit forum al verregaand e. Met de kennis die ik hier het afgelopen jaar heb opgedaan denk ik dat ik in staat zou kunnen zijn om een trein te overvallen en ermee voort te rijden zonder problemen (als de motor al 'draait' dus e)
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Weet je hoe je waakinrichting moet bedienen? Hoe ze te herbewapenen wanneer je de pedaal mist? Weet je welke handeling je moet uitvoeren wanneer je 2 geel passeert ( wil je niet stilvallen )? Ik spreek nog niet over de keerkruk opzetten of een stuurpost in dienst stellen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op een elketrische trein draait de motor pas als de trein beweegt dus :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Wover

Bericht door Wover »

Kulderzipken schreef:Weet je hoe je waakinrichting moet bedienen? Hoe ze te herbewapenen wanneer je de pedaal mist? Weet je welke handeling je moet uitvoeren wanneer je 2 geel passeert ( wil je niet stilvallen )? Ik spreek nog niet over de keerkruk opzetten of een stuurpost in dienst stellen.
der staat genoeg informatie online om dat allemaal te weten te komen ze!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Kulderzipken schreef:Weet je hoe je waakinrichting moet bedienen? Hoe ze te herbewapenen wanneer je de pedaal mist? Weet je welke handeling je moet uitvoeren wanneer je 2 geel passeert ( wil je niet stilvallen )? Ik spreek nog niet over de keerkruk opzetten of een stuurpost in dienst stellen.
Ik weet dit al van mijn 14 jaar! 8)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Kulderzipken schreef:Weet je hoe je waakinrichting moet bedienen? Hoe ze te herbewapenen wanneer je de pedaal mist? Weet je welke handeling je moet uitvoeren wanneer je 2 geel passeert ( wil je niet stilvallen )? Ik spreek nog niet over de keerkruk opzetten of een stuurpost in dienst stellen.
Jep 8)

Moeilijk is dat allemaal niet maar je moet het wel weten natuurlijk :lol:
Bert

Bericht door Bert »

ja 8)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik nog niet. Maar het is inderdaad zeer makkelijk om aan die info te komen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe er zijn er veel die het weten, weinige die het effectief goed kunnen van de eerste keer en als ze dan toch flessen doordat de lucht ontsnapt zie je bij vele het angstzweet al uitbreken, zelf leerling bestuurders hebben dit voor dus roep niet te snel dat je er mee zou weg zijn, het lachen zou je is snel kunnen vergaan :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik ken de handelingen ook, maar het lijkt me nog handiger als je zou weten hoe de waakinrichting af te zonderen :P
RhB

Bericht door RhB »

Er zijn ook gefleste aspirant treinbestuurders he. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die zijn om welbepaalde redenen gebuisd :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Plaats reactie