poll: hoeveel klasses moet een trein hebben?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

poll: hoeveel klasses moet een trein hebben?

geen klasses
17
18%
2
68
72%
3
5
5%
4
5
5%
 
Totaal aantal stemmen: 95

paljas

Bericht door paljas »

TBbart schreef:voor mij hoeft er maar 1 klasse te zijn, ...
ookal rij is met eerste klas ticket... ik zet me vrijwel altijd in 2de
waarom: der valt daar veel meer te beleven en in 1ste zit je ofwel alleen ofwel zit het vol oude bejaarde mensen. En vind het absoluut belachelijk hoe mensen soms moeten rechtstaan en dat er zo een paar wagons 1ste klassse gewoon leeg zijn.
Daarom dus: voor 1 klasse.
Dan hebt ge oftewel thuis te veel vrije tijd oftewel op uw werk...
Als ik op de trein stap ben ik blij dat ik mn voetjes kan strekken op de zetel in 1ste klas en een zalig dutje kan doen. Ook al staan er tientallen mensen recht in 2de ---> i don't give a f*ck!

Mijn motto is: De trein is altijd een beetje slapen!

En moest ik nu echt iets willen om te beleven ga ik niet in 2de klas gaan zitten, maar ga ik andere en betere oorden van "verderf" gaan opzoeken...

(mijn persoonlijke visie dus)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

1e en 2e klas behouden en een 3de klas rijtuig (desnoods een goederenwagon :mrgreen: ) voor luid pratende GSM'ers, oorverdovende MP3-spelers, mensen die denken dat de trein van hen is en last but not least... vervelende en krijsende kinders die ik anders graag eens een trap naar het andere rijtuig wil geven :P
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Iemand met een biljet 1ste klas die in 2de klas gaat zitten ook raar ze.
Dat zal en vrijkaart zijn anders ga je toch geen 1ste klas betalen om in 2de klas te gaan zitten.

In 1ste klas is het gewoon rustiger. :D
adminn

Bericht door adminn »

4... de 4de zal dan een goederenstel zijn :lol:
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef:
bobby schreef:
Patrick schreef:"Mijn" 3 klasses:

"Standaard": de huidige 2e klas

"First": de huidige 1e klas

Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.

Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot :wink:
zou er nog een 4de klasse aan toevoegen: "budget" enkele staanplaatsen
bobby uw vier klassen systeem is echt ni verkoopbaar hoor, probeer dat maar is bij een marketing bureau, ze gaan daar is ferm met u lachen denk ik
en wat doet vw-groep dan?

ze verkopen Audi, VW, Skoda & Seat

en bestrijken zo 4 verschillende doelgroepen...


probleem van NMBS is het feit dat de politici segmentering moeilijk maken door bepaalde doelgroepen nu reeds tegen extreem lage prijs te laten meerijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mmm die vier merken doen alle vier afzonderlijk hun marketing naar de klant toe, wat ik wil zeggen is da je voor de trein de klant moeilijk kun laten kiezen tussen vier basisprodukten en hun zoveel nevenprodukten (de verschillende vormen van kortingen, abo en rittenkaarten) omdat het bos van tarieven dan zo groot word da de klant desintresse gaat krijgen om nog een ticket te willen kopen, laat staan de trein gebruiken, het remt nu al zovele mensen af omdat het aanbod van tarieven en formules zo groot is
ziemon

Bericht door ziemon »

ik stel voor om alle klassen af te schaffen, hierarchy past niet in deze tijdsgeest. Je moet mensen differentieren op reisprioriteit en aan de hand daarvan verschillen reiservaringen aanbieden. Je kan iedereen de mogelijkheid bieden zijn eigen klasse te bepalen of een aantal standaardbelevingen bieden.

Dit klinkt misschien wat vaag, maar langzaam wordt dit al gedaan. Stiltecoupes zijn een voorbeeld, voor mensen die een rustige reiservaringen willen hebben. Je hebt mensen die willen juist privereizen, andere met groepen, daar moet je de indeling op kunnen aanpassen. Er komen straks ookw eer treinen met stasteunen, groepszitjes en individuele zitjes, waarin je je kan afzonderen.
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:mmm die vier merken doen alle vier afzonderlijk hun marketing naar de klant toe, wat ik wil zeggen is da je voor de trein de klant moeilijk kun laten kiezen tussen vier basisprodukten en hun zoveel nevenprodukten (de verschillende vormen van kortingen, abo en rittenkaarten) omdat het bos van tarieven dan zo groot word da de klant desintresse gaat krijgen om nog een ticket te willen kopen, laat staan de trein gebruiken, het remt nu al zovele mensen af omdat het aanbod van tarieven en formules zo groot is

Dit is nou net hoe liberalisering een toegevoegde waarde kan kreeren: nl verschillende produkten die met elkaar in competitie zijn en waar elk produkt ( of produktlijn) volgens een eigen marketingstrategie gepromoot wordt.

Deze commercializering kan eigenlijk losstaan van de NMBS: de promotie en verkoop van de verschillende productlijnen kan door externe partijen gebeuren terwijl NMBS zich kan richten op haar corebusiness nl treinen laten rijden.


Jammer genoeg zijn onze politici niet klaar voor een geliberalizeerd openbaar vervoer: voor de linksen is dit des duivels omdat zij dan niet meer in staat zijn om dmv het openbaar vervoer cadeautjes te geven aan voor hen interessante doelgroepen; voor de rechtsen omdat voor hen liberalizering synoniem is voor privatiseren (bij voorkeur die onderdelen die geld opbrengen)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik heb voor "geen klassen" gekozen.
carlos

Bericht door carlos »

ziemon schreef:ik stel voor om alle klassen af te schaffen, hierarchy past niet in deze tijdsgeest. Je moet mensen differentieren op reisprioriteit en aan de hand daarvan verschillen reiservaringen aanbieden. Je kan iedereen de mogelijkheid bieden zijn eigen klasse te bepalen of een aantal standaardbelevingen bieden.

Dit klinkt misschien wat vaag, maar langzaam wordt dit al gedaan. Stiltecoupes zijn een voorbeeld, voor mensen die een rustige reiservaringen willen hebben. Je hebt mensen die willen juist privereizen, andere met groepen, daar moet je de indeling op kunnen aanpassen. Er komen straks ookw eer treinen met stasteunen, groepszitjes en individuele zitjes, waarin je je kan afzonderen.
ziemon,
eigenlijk wil jij oneindig veel klasses, aangepast aan de momentane behoefte van het individu.
TBbart

Bericht door TBbart »

Duikbril AM86 schreef:Iemand met een biljet 1ste klas die in 2de klas gaat zitten ook raar ze.
Dat zal en vrijkaart zijn anders ga je toch geen 1ste klas betalen om in 2de klas te gaan zitten.

In 1ste klas is het gewoon rustiger. :D
jaja, ik bedoel vrijbiljetten :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

We zijn de klasse "bar/disco" vergeten! :wink:
ziemon

Bericht door ziemon »

eigenlijk wil jij oneindig veel klasses, aangepast aan de momentane behoefte van het individu.
idd, ieder mens is anders
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bobby schreef:
Steven schreef:mmm die vier merken doen alle vier afzonderlijk hun marketing naar de klant toe, wat ik wil zeggen is da je voor de trein de klant moeilijk kun laten kiezen tussen vier basisprodukten en hun zoveel nevenprodukten (de verschillende vormen van kortingen, abo en rittenkaarten) omdat het bos van tarieven dan zo groot word da de klant desintresse gaat krijgen om nog een ticket te willen kopen, laat staan de trein gebruiken, het remt nu al zovele mensen af omdat het aanbod van tarieven en formules zo groot is

Dit is nou net hoe liberalisering een toegevoegde waarde kan kreeren: nl verschillende produkten die met elkaar in competitie zijn en waar elk produkt ( of produktlijn) volgens een eigen marketingstrategie gepromoot wordt.

Deze commercializering kan eigenlijk losstaan van de NMBS: de promotie en verkoop van de verschillende productlijnen kan door externe partijen gebeuren terwijl NMBS zich kan richten op haar corebusiness nl treinen laten rijden.


Jammer genoeg zijn onze politici niet klaar voor een geliberalizeerd openbaar vervoer: voor de linksen is dit des duivels omdat zij dan niet meer in staat zijn om dmv het openbaar vervoer cadeautjes te geven aan voor hen interessante doelgroepen; voor de rechtsen omdat voor hen liberalizering synoniem is voor privatiseren (bij voorkeur die onderdelen die geld opbrengen)

tja kijk ons land bied een sociaal systeem aan en zorgt er voor dat de minder bedeelden zich tegen bepaalde voorwaarden ook kunnen verplaatsen, in uw systeem zouden die volledig uit de boot vallen (of beter gezegd trein) aangezien sociaal voordelige tarieven niet echt thuis horen in een commercieel bedrijf

of ga je die mensen aan sociaal tarief een auto laten kopen?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Patrick schreef:We zijn de klasse "bar/disco" vergeten! :wink:
Isda ni voor iedereen geldig die zich in die trein bevind?
Plaats reactie