poll: hoeveel klasses moet een trein hebben?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

poll: hoeveel klasses moet een trein hebben?

geen klasses
17
18%
2
68
72%
3
5
5%
4
5
5%
 
Totaal aantal stemmen: 95

frits

poll: hoeveel klasses moet een trein hebben?

Bericht door frits »

hoeveel??
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

en waar is de poll?

Ik vind dat er 3 mogen zijn, bij "grote treinen".
Een simpele L trein heeft genoeg bij de huidige 2.
De IC's bvb zouden een 1ste (zoals I11A, met een stilte compartiment)
een 2de (zoals I11B en stilte wagon)
en een 3de (zoals M4B)
moeten hebben
Of zelfs 1ste klasse maken met compartimenten zoals I6!
frits

Bericht door frits »

de poll is toegevoegd
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

ik vind dat er maar 2klassen moeten zijn want anders lijkt zoals het vroeger met meer klassen voor mij maar 2 klassen een 1ste en een 2de
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Eén is voor mij voldoende :) Als ik de MW41 bekijk , vind ik het zot dat je betaald voor eerste klas,als het je daar al evenzeer rammelt zoals in tweede klas :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

2 klassen, maar wel met duidelijke verschillen (MS 96 vind ik perfect)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Geef mij er maar twee, als je rustig(er) wilt zitten, eventueel wat meer plaats om bvb te werken met een portable is eerste klasse vaak ideaal. Het levert tevens ook een groot aandeel van de inkomsten voor NMBS op.

Wil je dat niet dan zit je waar iedereen zit, in de 2de klasse.

Meer klassen gaan verwarrend zijn, waarschijnlijk ook meer mensen die "per ongeluk" in de verkeerde klasse zitten en veel meer problemen in de spits (als je hoogstens in 3de mag zitten, hoeveel % van de trein zal dan toegankelijk zijn met uw abonnement?), enz.

Wat betreft AR41, dat is nu al vaak ter sprake gekomen. Iedereen weet dat die reeks maar zwak is, en in feite zie je die nu ook niet ZO veel rijden, op de niet-geelektrificeerde lijnen en de problemen in Brussel-Zuid na.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

"Mijn" 3 klasses:

"Standaard": de huidige 2e klas

"First": de huidige 1e klas

Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.

Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vooral uw laatste opmerking is van belang, zo een premium first is geschikt voor mensen die lange afstanden doen zoals zakenmensen, maar in belgie gebruiken die tot op heden nog altijd hun firmawagen, wegens de kleine opppervlakte van ons land
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Het huidige systeem is super. Kijk maar eens hoeveel problemen er waren met de rokerszitplaatsen in der tijd.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

2 klassen is meer dan genoeg voor mij.

Voor de rest verwijs ik naar de topic m5 modernisering.

Het verminderen van het aantal plaatsen rokers (met de blauwe banden onder de ramen) in 2de klas in 1994 en dan in 2004 defenitief afschaffen van het roken in de trein is één van de beste beslissingen die de NMBS ooit genomen heeft! :D
bobby

Bericht door bobby »

Patrick schreef:"Mijn" 3 klasses:

"Standaard": de huidige 2e klas

"First": de huidige 1e klas

Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.

Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot :wink:
zou er nog een 4de klasse aan toevoegen: "budget" enkele staanplaatsen
paljas

Bericht door paljas »

@ bobby:

En wat dan als er iemand op de grond zit? Een boete geven?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bobby schreef:
Patrick schreef:"Mijn" 3 klasses:

"Standaard": de huidige 2e klas

"First": de huidige 1e klas

Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.

Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot :wink:
zou er nog een 4de klasse aan toevoegen: "budget" enkele staanplaatsen
bobby uw vier klassen systeem is echt ni verkoopbaar hoor, probeer dat maar is bij een marketing bureau, ze gaan daar is ferm met u lachen denk ik
TBbart

Bericht door TBbart »

voor mij hoeft er maar 1 klasse te zijn, ...
ookal rij is met eerste klas ticket... ik zet me vrijwel altijd in 2de
waarom: der valt daar veel meer te beleven en in 1ste zit je ofwel alleen ofwel zit het vol oude bejaarde mensen. En vind het absoluut belachelijk hoe mensen soms moeten rechtstaan en dat er zo een paar wagons 1ste klassse gewoon leeg zijn.
Daarom dus: voor 1 klasse.
Plaats reactie