Werken Antwerpen Centraal
Werken Antwerpen Centraal
Ik denk nie dat ik de enige ben die het zich afvraagt, maar ik ben vandaag nog eens in antwerpen geweest en heb volgende dingen opgemerkt.
Helemaal onderaan (-2) stonden 2 diesel locomotieven, de bovenleiding lijkt af.
Ter hoogte van antwerpen dam heb ik een dieslocomotief zien bovenkomen maar kon nummer niet zien, of wat er ook achterhing, omdat mijn trein verder reed.
In antwerpen berchem hebben ze perron 9 langer gemaakt. Maar er is iets heel speciaals aan het spoor tussen Antwerpen Centraal en Berchem, het spoor maakt een zeer vreemde beweging en de treinen rijden er heel traag voorbij.
Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
GreetZ
Pieter
Helemaal onderaan (-2) stonden 2 diesel locomotieven, de bovenleiding lijkt af.
Ter hoogte van antwerpen dam heb ik een dieslocomotief zien bovenkomen maar kon nummer niet zien, of wat er ook achterhing, omdat mijn trein verder reed.
In antwerpen berchem hebben ze perron 9 langer gemaakt. Maar er is iets heel speciaals aan het spoor tussen Antwerpen Centraal en Berchem, het spoor maakt een zeer vreemde beweging en de treinen rijden er heel traag voorbij.
Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
GreetZ
Pieter
Re: Werken Antwerpen Centraal
Aangezien het materieel geen gesloten toiletsysteem heeft, is dit redelijk onwaarschijnlijk...Pieter schreef:Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
Re: Werken Antwerpen Centraal
Zouden ze dan ander materieel gaan inzetten voor deze verbinding?SIMPY.be schreef:Aangezien het materieel geen gesloten toiletsysteem heeft, is dit redelijk onwaarschijnlijk...Pieter schreef:Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
Re: Werken Antwerpen Centraal
De Benelux heeft dat ook niet en zal vanaf juni ook door de tunnel rijden (zoals ik al een paar keer heb geschreven).SIMPY.be schreef:Aangezien het materieel geen gesloten toiletsysteem heeft, is dit redelijk onwaarschijnlijk...Pieter schreef:Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
Groetjes,
Rian
Re: Werken Antwerpen Centraal
De enelux rijdt vanaf 10 juni door de tunnel, de IR naar Essen vanaf eind maart.Pieter schreef:Ik dacht april?rvdborgt schreef:..vanaf juni
Groetjes,
Rian
Re: Werken Antwerpen Centraal
IR C zou vanaf december 2007 doorheen de tunnel rijdenrvdborgt schreef:De enelux rijdt vanaf 10 juni door de tunnel, de IR naar Essen vanaf eind maart.Pieter schreef:Ik dacht april?rvdborgt schreef:..vanaf juni
Groetjes,
Rian
Re: Werken Antwerpen Centraal
Interessant gerucht. Wat wordt de eindbestemming?bobby schreef:IR C zou vanaf december 2007 doorheen de tunnel rijden
Nieuws uit gva van gisteren.
Weet iemand de uitkomst van de test al?--------------
Datum : 08/03/2007
Titel : Na opening noord-zuidverbinding
De treinen die in Berchem van de sporen 9 en 10 gebruik maken, kunnen na de opening van de noord-zuidverbinding op 24 maart voorlopig niet meer naar het huidige sporenniveau +1 in Antwerpen-Centraal.
Infrabel, de beheerder van het Belgische spoorwegnet, neemt zaterdag 24 maart de noord-zuidverbinding feestelijk in gebruik. Vóór de champagne kan vloeien, moet nog een en ander gebeuren.
Vrijdag 9 maart worden proeven gedaan met een trein die bestaat uit zes dubbeldeksrijtuigen met voor en achter een elektrische locomotief van de serie 27. Getest wordt of een zwaardere trein vanuit stilstand probleemloos richting Berchem kan vertrekken op de helling met een stijging van dertig meter per duizend meter. Diesellocs met amper tien goederenwagens aan de haak vielen wegens onvoldoende trekkracht stil.
In tegenstelling tot de steile helling tussen het station Luik-Guillemins en Ans kan in de Antwerpse noord-zuidverbinding voor een zware trein geen opdruklocomotief worden ingezet. Halfweg tussen Antwerpen-Centraal en Berchem bevinden zich immers wissels met seinen.
Door het ontbreken van nieuwe wissels bij het station Berchem worden de treinen die in Berchem van de sporen 9 en 10 gebruik maken naar het niveau -2 geleid. Die situatie duurt waarschijnlijk tot november. Al eerder was bekend dat de interregiotreinen Essen-Brussel-Charleroi-Jambes en de Benelux'en Amsterdam-Brussel via de noord-zuidverbinding zullen rijden.
Een vraagje aan NMBS-baas Marc Descheemaecker? Wanneer rijden alle P-treinen weer naar en vanuit Antwerpen-Centraal? Vóór de werkzaamheden in de Middenstatie begonnen, vertrokken er in de spits twintig treinen per uur. Nu nog maar tien.
HWr
--------------
Dat betekent dus dat alle treinen van L25 gaan moeten wisselen naar L27 voor Berchem? Dat gaat weer leuke taferelen opleveren, of gaan ze dan de treinen van L15 en 27 langs L27A sturen, zodat er ruimte genoeg blijft voor de treinen op L25?De treinen die in Berchem van de sporen 9 en 10 gebruik maken, kunnen na de opening van de noord-zuidverbinding op 24 maart voorlopig niet meer naar het huidige sporenniveau +1 in Antwerpen-Centraal.
begin deze week was perron 7 in mechelen gesloten en reden alle IC's richting antwerpen over L27 en zon ramp was dat toch neit die hebben een ruime dienstregeling heb ik de indrukWover schreef: Dat betekent dus dat alle treinen van L25 gaan moeten wisselen naar L27 voor Berchem? Dat gaat weer leuke taferelen opleveren, of gaan ze dan de treinen van L15 en 27 langs L27A sturen, zodat er ruimte genoeg blijft voor de treinen op L25?