eindwerk over treinen (informatie?)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
steventje

eindwerk over treinen (informatie?)

Bericht door steventje »

geachte,
dit jaar moet ik een eindwerk maken over treinen. ik heb al heel wat informatie, maar ik zou nog een paar dingen moeten zien te vinden zoals:
- de seinen
- informatie over de gebruikte metarialen en legeringen van de trein en spoorweg
- resultaten (of tabellen) van bepaalde proeven bevoorbeeld de trekproef, rockwell,...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dit is voor mij zeer belangrijk.

mvg
Steven
Slos

Bericht door Slos »

Wat betreft seinen:
http://users.pandora.be/dirk.viaene/seininr.pdf (pdf!)
http://users.pandora.be/seinen/indexnl.htm
Uit dit topic.
Er zat op het vorig forum ene "Jodokus" die zou je wel kunnen vertellen over het soort staal dat wordt gebruikt in de rails (maar ik weet niet of hij nu nog op het forum zit).
Wover

Bericht door Wover »

steventje

Bericht door steventje »

bedankt voor deze sites deze komen heel goed van pas.
denk niet dat 'jodokus' nog op het forum zit, kan hem nergens vinden, wel spijtig.
als er nog iemand andere zeer intresante sites heeft over treinen. ge moogt die altijd eens geven he :)
Bert

Bericht door Bert »

Toevallig: ik doe ook mijn eindwerk over één trein namelijk de reeks 20 volledig te bespreken :wink:
steventje

Bericht door steventje »

welk hebt ge dan zoal allemaar van die trein? ik heb et over treinen algemeen, met de spoorweg enzo erbij. waar vind gij al uw informatie?
steventje

Bericht door steventje »

weet er aub iemand waar ik iets kan vinder over de legeringen of iets dat met chemie te maken heeft. ik moet dit tegen maandag afhebben. en ik kan er nerges niks van vinden.
alvast bedankt :)
grtz
Bert

Bericht door Bert »

steventje schreef:welk hebt ge dan zoal allemaar van die trein? ik heb et over treinen algemeen, met de spoorweg enzo erbij. waar vind gij al uw informatie?
Zoeken op internet, mijn oom was vroeger bestuurder op deze locs en heb veel aan zijn opleidingsboeken.
Bij de NMBS ook eens informeren. :wink:
Plaats reactie