Antwerpse noord-zuid verbinding (tunnel) vanaf 26/03/2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
tom007

Bericht door tom007 »

gaat er iemand foto's trekken van de nieuwe -2 verdieping? Of heeft iemand die al online staan?
Wover

Bericht door Wover »

Omda ge't zo lief vraagt zal ik sewwes nog eens teruggaan voor foto's, maar derna ga ik nog naar Leuven, dus rond half 12 zal ik ze wel online zetten :)
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Ik heb foto's van zaterdag, ik zal zien of ik die online krijg. (Ben daar niet echt ervaren in...)
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik heb vandaag enkele foto's met mijn gsm getrokken, maar ik ga morgen met fototoestel terug!

Tegen morgenavond kan ik ze wel online plaatsen! Het is echt wel de moeite hoor! Ik zou iedereen aanraden om eens te gaan kijken!
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

SteC schreef: Een minpuntje is echter wel dat ik 4 verschillende roltrappen moest nemen om er te geraken (Ik kwam van de ICG), maar ik vermoed dat dat wel zal verbeteren als een keer de andere toegangen in dienst gaan.
Ik vind die ene roltrap knap, die daalt, loopt dan meter of vier horizontaal en daalt dan verder. Zo heb ik er nog geen gezien.

De bewegwijzering ??? Beu... Goed als je de weg kent.

De nieuwe aanduidingsborden met gele puntjes zijn gelukkig stukken beter dan de vlakke schermen (zet die maar op ebay)
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Die roltrap met da stuk vlak is inderdaad wel wat speciaals. De perrons zijn inderdaad wel makkelijk te vinden, daar gaat het niet over. Die nieuwe schermen met 2 extra lijnen mogen ze wat mij betreft overal installeren. Naast de bestemming kan er zo ook informatie gegeven worden over de stopplaatsen, een duidelijke verbetering (van iets dat al goed was hoor).
Wat ik speciaal geslaagd vind is de lichtinval. Daar is erg goed zorg voor gedragen, en vind ik bijzonder geslaagd.
Wover

Bericht door Wover »

Wover

Bericht door Wover »

Oh ja nog iets: rond 7u zag ik in Berchem dat alle Beneluxen in beide richtingen beperkt waren tot Berchem, dus blijkbaar waren er toch problemen om de hellingen op te geraken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:Oh ja nog iets: rond 7u zag ik in Berchem dat alle Beneluxen in beide richtingen beperkt waren tot Berchem, dus blijkbaar waren er toch problemen om de hellingen op te geraken?
als de locs geen 100% motoren in dienst hebben (eender welk type) dan mogen ze niet binnen op de -2
Wover

Bericht door Wover »

Mja, maar het waren (denk ik) al minstens 3 stellen die op de tv's stonden: 2 naar amsterdam en 1 naar brussel. Maar ik ben er niet heel zeker van.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er waren vandaag verschillende beneluxen met problemen, ze waren ook geregeld beperkt tot bru noord en zo
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Heeft iemand van jullie een antwoord op de volgende vraag?
Tot vorige week was IR 3330 steeds samengesteld vanaf het vertrek in Essen uit 2 varkensneuzen + 1 klassiekse. Sinds de opening van de tunnel wordt dit klassiekske er pas in Antwerpen-Centraal aangekoppeld.
Weet iemand waarom dit is?
Ik weet niet hoeveel minuten hiervoor zijn voorzien volgens de dienstregeling (de routeplanner is nog steeds niet aangepast) maar die tijd is in elk geval onvoldoende. Vroeger was er 5 minuten keertijd in Centraal zonder aankoppeling van stellen en dat was al onvoldoende. Reeds 2 dagen komt de trein daardoor met meer dan 10 minuten vertraging aan in Mechelen waardoor ik elke keer mijn bus mis en ik een half uur moet wachten op de volgende. :evil:
Soms krijg ik de indruk dat de dienstregelingen worden opgesteld door marsmannetjes die nog nooit een trein van dichtbij hebben gezien en dat er geen enkel overleg is tussen die mensen en diegene die de samenstelling van de treinen regelen. Ik ben geen TB maar iedere TB in dit forum zal kunnen bevestigen dat je geen 2 motorstellen aan mekaar koppelt, de remproef en alle andere handelingen uitvoert op 5 minuten tijd. Soms denk ik dat de managers van de NMBS er genoegen in scheppen om de reizigers te ergeren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd in 5 minuten vat ik zoiets samen als stunt en vliegwerk zeker op da uur van de dag :-). nu heb je wel ergens een punt dat uurregelingen dikwijls opgesteld worden vanuit een bepaald theoretisch oogpunt. die mensen een verplichte praktijkdag per maand geven zou misschien enig soulaas bieden?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef:idd in 5 minuten vat ik zoiets samen als stunt en vliegwerk zeker op da uur van de dag :-). nu heb je wel ergens een punt dat uurregelingen dikwijls opgesteld worden vanuit een bepaald theoretisch oogpunt. die mensen een verplichte praktijkdag per maand geven zou misschien enig soulaas bieden?
Ik denk niet dat het veel opleiding vraagt om te weten hoeveel tijd je minimum nodig hebt om een motorstel aan- of af te koppelen en alle noodzakelijke handelingen te verrichten om de trein weer vertrekklaar te maken.
Het is werkelijk onbegrijpelijk. Nu heeft men een prachtige tunnel die pakken geld heeft gekost en heeft men de mogelijkheid om de vertragingen in Antwerpen te vermijden en nu heeft er iemand beslist om de doorgaande treinen van de IR-n Essen-Jambes in Antwerpen-Centraal van samenstelling te veranderen. Richting noord worden er motorstellen afgekoppeld en richting zuid worden er motorstellen aangekoppeld. Als dit de bedoeling was en werkelijk nodig om een of andere obscure reden, is hier absoluut onvoldoende tijd voor voorzien in de dienstregeling. Sorry, maar dit is even dwaas als treinen van samenstelling te veranderen in Brussel-Centraal. Waarom kan men dit niet doen in de eindstations zoals vroeger steeds het geval was?
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef: als de locs geen 100% motoren in dienst hebben (eender welk type) dan mogen ze niet binnen op de -2
betekent dit dat men in de nabije toekomst de IC-N met 27MUX in traktieschakeling gaat laten rijden?
Plaats reactie