dat doen ze al lang hoor meer wel dan niet op de IC-N trouwenscarlos schreef: betekent dit dat men in de nabije toekomst de IC-N met 27MUX in traktieschakeling gaat laten rijden?
Antwerpse noord-zuid verbinding (tunnel) vanaf 26/03/2007
Ik heb maandag enkele uren staan fotograferen en kijken ik ben zelfs gekomen met Essen Jambes en ook terug vertrokken.... wat u beschrijft heb ik niet gezien tussen 11 en 17 uur. Lijkt mij uitzondering bv. met eerste trein en ook op eind van de dag ???Adler schreef:Steven schreef: Het is werkelijk onbegrijpelijk. Nu heeft men een prachtige tunnel die pakken geld heeft gekost en heeft men de mogelijkheid om de vertragingen in Antwerpen te vermijden en nu heeft er iemand beslist om de doorgaande treinen van de IR-n Essen-Jambes in Antwerpen-Centraal van samenstelling te veranderen. Richting noord worden er motorstellen afgekoppeld en richting zuid worden er motorstellen aangekoppeld
Theo
op de IC N gebeurd het soms ook al. doch echter gezegd en gezwegen komt stillaan de datum dichterbij dat wij de M6 stuurrijtuigen in actie gaan zien.
volgens wat ik in 'op de baan' (tijdschrift TSP) kon lezen zouden de ic N en I als eerste deze rijtuigen toebedeeld krijgen en verdwijnt aldaar de samenstelling met twee locs
volgens wat ik in 'op de baan' (tijdschrift TSP) kon lezen zouden de ic N en I als eerste deze rijtuigen toebedeeld krijgen en verdwijnt aldaar de samenstelling met twee locs
Wat ik beschrijf gebeurt nu al elke dag deze week met IR 3330 's morgens en IR 3315 's avonds en misschien nog met andere. De treinen die ik neem zijn zeker niet de eerste en de laatste van de dag. Niemand die kan vertellen waarom.dentheo schreef:Adler schreef:Ik heb maandag enkele uren staan fotograferen en kijken ik ben zelfs gekomen met Essen Jambes en ook terug vertrokken.... wat u beschrijft heb ik niet gezien tussen 11 en 17 uur. Lijkt mij uitzondering bv. met eerste trein en ook op eind van de dag ???Steven schreef: Het is werkelijk onbegrijpelijk. Nu heeft men een prachtige tunnel die pakken geld heeft gekost en heeft men de mogelijkheid om de vertragingen in Antwerpen te vermijden en nu heeft er iemand beslist om de doorgaande treinen van de IR-n Essen-Jambes in Antwerpen-Centraal van samenstelling te veranderen. Richting noord worden er motorstellen afgekoppeld en richting zuid worden er motorstellen aangekoppeld
Theo
idd vandaag IC4528 zien aankomen in Brussel Noord, vooraan 2724mux achteraan 2726mux, beiden met panto omhoog.Steven schreef:op de IC N gebeurd het soms ook al. doch echter gezegd en gezwegen komt stillaan de datum dichterbij dat wij de M6 stuurrijtuigen in actie gaan zien.
volgens wat ik in 'op de baan' (tijdschrift TSP) kon lezen zouden de ic N en I als eerste deze rijtuigen toebedeeld krijgen en verdwijnt aldaar de samenstelling met twee locs
vwb de stuurrijtuigen, ik denk dat deze pas op IC-I of IC-N te zien zullen zijn als de T18 in dienst komt.
1) ik vermoed dat men het risico niet gaat nemen om naar Antwerpen Centraal niveau -2 te rijden met slechts 1 loc T27 (zou bij verminderd vermogen niet naar boven geraken).
2) bij IC-I werden de rijtuigen trouwens uitgerust met klassieke T21/27 TS kabels omdat het met slechts 1 T27 te moeilijk was om volgens de dienstregeling te rijden. Op IC-I hoeft men dus zelfs geen MUX-en te gebruiken (21 en gewone 27 zijn ook goed)
1) geen enkel loc mag daar zijn op -2 als hij niet 100% in dienst is, bij een 11/12/24/27 is het eenvoudig je kan 100% aan 50 % of niet rijden zo zonderen wij motoren af, dus als er maar 2 van de vier motoren in dienst zijn voor de IC I of IC N dan zal de treinbestuurder dit doorgeven en moet men het nodige doen (trein beperken tot berchem, trein laten toekomen op +1 zijn de voorziene maatregelen)
2) zowel de IC I rijtuigen als IC N rijtuigen zijn voorzien van de mux als klassieke kabels ze kunnen beide aan, dus soms zie je op die verbinding een treinschakeling in mux en soms eentje met de klassieke kabels, moet je maar is op letten
dus als er een 27 mux met 7 M6 waarvan 1 stuurrijtuig is zou die toch moeten boven geraken, omdat een 27 al sterker is dan een reeks 11 in vermogen en dus iets meer reserve heeft om die helling op te rijden.
ik heb ooit (erwas die dag geen opdrukloc te verkrijgen) met een 27 +10 M4 de helling van ans gedaan (33promille => antwerpen is 28) en ben vlot boven geraakt toen, die helling is dus langer en sterker in hellingsgraad, dus moet die dat in antwerpen ook aankunnen normaal
2) zowel de IC I rijtuigen als IC N rijtuigen zijn voorzien van de mux als klassieke kabels ze kunnen beide aan, dus soms zie je op die verbinding een treinschakeling in mux en soms eentje met de klassieke kabels, moet je maar is op letten
dus als er een 27 mux met 7 M6 waarvan 1 stuurrijtuig is zou die toch moeten boven geraken, omdat een 27 al sterker is dan een reeks 11 in vermogen en dus iets meer reserve heeft om die helling op te rijden.
ik heb ooit (erwas die dag geen opdrukloc te verkrijgen) met een 27 +10 M4 de helling van ans gedaan (33promille => antwerpen is 28) en ben vlot boven geraakt toen, die helling is dus langer en sterker in hellingsgraad, dus moet die dat in antwerpen ook aankunnen normaal
in principe hebben enkel de rijtuigen van de IC I de klassieke TS kabelset (kan je onmiddelijk zien als je van het ene rijtuig naar het andere gaat)Steven schreef: zowel de IC I rijtuigen als IC N rijtuigen zijn voorzien van de mux als klassieke kabels ze kunnen beide aan
Voor IC N heeft men bewust gekozen om deze investering niet te maken.
de reden waarom men dit voor IC I (Charleroi Antwerpen) wel gedaan heeft is om beter de uurregeling te kunnen volgen.
als men zou beslissen om binnenkort op IC I met 1 loc 27mux & stuurrijtuig te gaan rijden, dan zal men problemen hebben om de huidige dienstregeling te volgen...
een vraagje, waarom gebruikt/voorziet men in Antwerpen Centraal geen opdrukloc om de Benelux te pushen als deze niet 100% is?Steven schreef: 1ik heb ooit (erwas die dag geen opdrukloc te verkrijgen) met een 27 +10 M4 de helling van ans gedaan (33promille => antwerpen is 28) en ben vlot boven geraakt toen, die helling is dus langer en sterker in hellingsgraad, dus moet die dat in antwerpen ook aankunnen normaal
Weet er iemand of al die vierkante panelen aan de wand op -2 ook voor iets gaan gebruikt worden? Verlichting, video, reklame ? Of is dit louter decoratief?
Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
1)Volgens mij zijn dat panelen die het geluid absorberen...ik denk niet dat daarmee nog iets gaat gebeuren. Vermijden echo van het beton ?Adler schreef:Weet er iemand of al die vierkante panelen aan de wand op -2 ook voor iets gaan gebruikt worden? Verlichting, video, reklame ? Of is dit louter decoratief?
Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
2) ???