Pagina 1 van 5

Nachtnet

Geplaatst: 03 mar 2006, 11:15
door Jonathan
Op de website van de bttb staat dat de invoering van een nachtnet onbespreekbaar is, ook voor de luchthaven. Wat denken jullie hiervan?

Geplaatst: 03 mar 2006, 12:14
door Trainspotterke
Op de hoofdlijnen die deel uitmaken van de ster rond Brussel zou ik da wel zien zitten. Eén IC die om het uur de belangrijkste stations verbindt met Brussel en de luchthaven.

De IC A zou dan bijvoorbeeld 24/24 blijven rijden met stops te:
Oostende, Brugge, Gent-Sint-Pieters, Denderleeuw, Brussel-Zuid, (Brussel-Centraal), Brussel-Noord, Leuven, Tienen, Waremme, Liège-Guillemins, Verviers-Central, Welkenraedt.

En zo ook treinen op de andere hoofdverbindingen, met in Brussel-Zuid dan goeie overstappen op treinen naar de luchthaven.

Geplaatst: 03 mar 2006, 12:33
door bartolomew
of om 2 en om 4 uur 's nachts een overstapknoop in Brussel vb. IC A Oostende-Verviers en IC I Antwerpen-Charleroi komen om 2 en om 4 uur in beide richtingen aan in Brussel-Zuid waar op dat moment een pendeltrein naar de luchthaven vertrekt. Verbindingen tussen Antwerpen en Gent zijn in dit geval dus mogelijk met een vlotte overstap in Brussel.

vb. IC I Antwerpen Centraal 1.15u --> Antwerpen-Berchem, Mechelen, Brussel-Noord, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid 2.00u --> Nivelles, Charleroi Sud 2.45u
en omgekeerd met vertrek in Charleroi om 1.15 en aankomst in A'pen C'aal om 2.45u --> trein vertrekt terug om 3.15u

IC A Oostende 0.50u --> Brugge, Gent Sint-Pieters, Brussel-Zuid 2.00u --> Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Leuven, Liège Guillemins, Verviers 3.30u

en omgekeerd met vertrek om 0.30u in Verviers en aankomst om 3.10u in Oostende

Geplaatst: 03 mar 2006, 13:32
door groentje
Een nachtnet is denk ik geen prioriteit. Trouwens, ik zou denk ik liever de verbinding over Aalst zien met een nachttrein, Denderleeuw is nu eenmaal maar een gat, hé.

Geplaatst: 03 mar 2006, 14:19
door Jonathan
Ja, maar de voorlaaste IC A stopt ook wel in Denderleeuw en niet in Aalst.

Geplaatst: 03 mar 2006, 14:28
door Jonathan
bartolomew schreef:of om 2 en om 4 uur 's nachts een overstapknoop in Brussel vb. IC A Oostende-Verviers en IC I Antwerpen-Charleroi komen om 2 en om 4 uur in beide richtingen aan in Brussel-Zuid waar op dat moment een pendeltrein naar de luchthaven vertrekt. Verbindingen tussen Antwerpen en Gent zijn in dit geval dus mogelijk met een vlotte overstap in Brussel.

vb. IC I Antwerpen Centraal 1.15u --> Antwerpen-Berchem, Mechelen, Brussel-Noord, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid 2.00u --> Nivelles, Charleroi Sud 2.45u
en omgekeerd met vertrek in Charleroi om 1.15 en aankomst in A'pen C'aal om 2.45u --> trein vertrekt terug om 3.15u

IC A Oostende 0.50u --> Brugge, Gent Sint-Pieters, Brussel-Zuid 2.00u --> Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Leuven, Liège Guillemins, Verviers 3.30u

en omgekeerd met vertrek om 0.30u in Verviers en aankomst om 3.10u in Oostende
Misschien zouden bepaalde IC kunnen laten rijden met meerdere stopplaatsen. Dit wordt 's avonds laat ook al gedaan: sommige treinen zouden dan weer niet rijden omdat ze altijd rijden waar een andere IC ook rijd. Deze zou ik niet laten rijden: IC B, IC G, IC M en IC N. Sommige minder:
IC E: van Tongeren naar Leuven
IC F: van Quievrain naar Brussel
IC K: van Genk naar Leuven

De rest zou ik allemaal volledig laten rijden, met meer stopplaatsen natuurlijk.

Geplaatst: 03 mar 2006, 14:31
door SIMPY.be
dat geburt toch al deels? 'S avonds stopt de IC C in Waregem en A'pen Zuid enzo?!
//niet dus, het is 'S ochends dat ze stoppen in Waregem, en niet in A'pen Zuid...

Geplaatst: 03 mar 2006, 14:44
door Jonathan
Natuurlijk, en de laatste IC G stopt in Zwijdrecht, Melsele, Nieuwkerken-Waas, Beveren-Waas. De voorlaatste IC A in Denderleeuw, Tienen, Landen, Waremme, Ans, Angleur, en Pepinster :( .

Geplaatst: 03 mar 2006, 15:02
door Ari
De E522 heeft elke dag een goede bezetting,en tijdens de weekends en andere evenementen zoals voetbal etc is deze zelfs helemaal volzet. Dus als er s'nachts treinen zouden circuleren die in Brussel Noord of Brussel Zuid aansluiting geven zal het zeker en vast een succes zijn. Ook NMBS werknemers zouden er duchtig gebruik van maken. Het is natuurlijk de vraag of alles sereen zou verlopen,als je nu de toestanden al ziet op de E522,de E3294/E3273 en enkele andere treinen.....

Geplaatst: 03 mar 2006, 16:45
door Wover
waarom ni gewoon 4 treinen die heel belgië als stoptrein verbinden

bv luik - leuven - aarschot - hasselt - mol - antwerpen - gent - brugge - oostende ofzo :P

Geplaatst: 03 mar 2006, 17:09
door bartolomew
als je dan van Luik naar Oostende moet kan je beter op de volgende trein wachten

Geplaatst: 03 mar 2006, 17:20
door Jonathan
Wover schreef:waarom ni gewoon 4 treinen die heel belgië als stoptrein verbinden

bv luik - leuven - aarschot - hasselt - mol - antwerpen - gent - brugge - oostende ofzo :P
Dat is geen verbinding, zou die trein overal stoppen, dan moet hij dat minstens 100 keer doen :!: :!:

Geplaatst: 03 mar 2006, 17:32
door Patrick
Ik zou al heel content zijn mochten er vanuit de grote steden (bv. Gent/Brussel/Kortrijk) naar de uithoeken wat meer late treintjes rijden zodat je wat langer kan 'plakken'. Bv. laatste trein Gent-St-P naar Poperinge nu: 22.09, Brussel-Zuid naar Poperinge: 21.44, Kortrijk naar Poperinge: 22.50. En wie vanuit Ieper naar Brussel wil, mag al om 21.39 zijn valies pakken.

Geplaatst: 03 mar 2006, 17:39
door groentje
Inderdaad. Liever meer treinen laat op de avond, dan per se nachttreinen op een aantal hoofdlijnen...

Geplaatst: 03 mar 2006, 17:42
door NSNMBS
Hier in NL heb je ook nachttreinen die een bepaalde vreemde route rijd :roll:
Zeker als je van Utrecht naar Rotterdam moet!
Deze IC rijd: Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal-Schiphol-Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal en van Rotterdam C gaat ie weer via dezelfde route terug naar Utrecht C. En dat heb je dan tussen 1u en 4u ieder uur een trein in beide richtingen..