Nieuwe verbinding tussen Antwerpen en Brugge?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
1607

Bericht door 1607 »

de nmbs houdt nogal vast aan hun systeem. om daar een verandering in door te voeren moet men echt wel een knap koppeke voor hebben. verander je 1 trein moet je zeker 10 treinen erbij veranderen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Een dienstregeling is altijd een beetje geven en nemen!
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Waarom sturen ze eigenlijk geen goederentreinen via de route Gent-Deinze-Lichtervelde-Brugge, daar is toch capaciteit op overschot?

(of rijden daar wel goederentreinen ?? )
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Fermen omweg en daarbij, Yves Leterme zegt toch dat het goederenvervoer rapper moet :!: :!:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Deze groene jongen is alvast voorstander. :D

Maar goed, zoals reeds in het vorige topic gezegd, vraag ik me af, of L58 nog moet worden verlegd, nu de verdubbeling van Brugge-Gent er komt. Het was om die te vermijden, dat de BTTB haar tegenvoorstel had gedaan, om L58 in ere te herstellen, en zo een goede omleidingsroute te hebben, mochten er problemen zijn tussen Gent en Brugge...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ja, zoals die keer dat de bovenleiding weer naar de maan was. Toen waren er treien met meer dan een uur vertraging. Of als er weer eens stroompanne in tussen Landegem en Aalter (het is altijd daar dat dat gebeurt). Dan zou het wel goed zijn als ze dat dan zouden kunnen omleiden. Maar om dat te kunnen doen moeten ze de lijn wel eerst electrificeren.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Greg schreef:Over Lijn73 ben ik het ermee eens. :)
Er zijn al 2 treinen per uur vanuit antwerpen richting gent, wat meer dan genoeg is denk ik.
Ik weet niet of je regelmatig de trein tussen Antwerpen & Gent neemt, maar die zitten toch steeds vol tot overvol.
Vooral den Oostende. Tussen 11u00 en 15u00 heb je op de treinen naar Kortrijk-Lille Flandres nog genoeg vrije zitplaatsen, op voorwaarde dat het slecht weer is :D . Vanaf dat de zon schijnt, en de temperatuur aangenaam is, zitten die ook goed vol met reizigers die als bestemming Knokke-Blankenberge hebben.
Dus een derde trein richting Gent is zeker geen overbodige luxe.
Trouwens de nmbs heeft dat zelf al ingezien, want vanaf het nieuwe ic-ir plan komt die er. En die zal Blankenberge als eindbestemming hebben.
1607

Bericht door 1607 »

antwerpen-blankenberge dus? zeg dat nie waar is he. :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

als ze L 59 zo gaan vol steken kan een parallelle goederenlijn tussen antwerpen en gent misschien wel bruikbaar zijn he :P
(ik denk touwens dat het de reistijd van de goederntreinen ondanks de kleine omweg nog ten goede zou komen)
Joeri

Bericht door Joeri »

Zoveel goederentreinen rijden daar nu ook weer niet...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

1607 schreef:antwerpen-blankenberge dus? zeg dat nie waar is he. :roll:
Ik denk dat dat dan eerder een trein Antwerpen-Centraal - Antwerpen-aan-Zee zal worden! :P
Plaats reactie