Tweetalige omroepen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Jonathan schreef:Wie kan er u daarnu op betrappen :?:
Sommigen hebben echt wel gevoel voor verantwoordelijkheid
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:Moet elk personeelslid dat bij de NMBS komt werken deftig tweetalig zijn?
niet elk werknemer moet tweetalig zijn gewoon omdat niet elke post het nodig heeft. iemand die in de cw van mechelen werkt als lasser heeft dat niet nodig om een voorbeeld te geven.
wie heeft het wel nodig, alle personeel dat in contact komt met klanten in princiepe wel, al heb ik nog niet vastgesteld da een loketbediende in dinant of arlon nederlands kan en in turnhout zal die officieel ook geen tweetaligheid hebben daar aan het loket, wie moet het dan wel zeker hebben?
treinbegeleiders, onderstationchefs in brussel moeten het ook hebben, en loketpersoneel in brussel ook natuurlijk, sinds kort en met de aanpassing van de europese regels moet een bestuurder dus ook de taal kunnen spreken van de streek waar hij met zijn trein naar toe gaat :-)
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Steven schreef:sinds kort en met de aanpassing van de europese regels moet een bestuurder dus ook de taal kunnen spreken van de streek waar hij met zijn trein naar toe gaat :-)
Is dat enkel een mooi regeltje op papier of is dat effectief zo? M.a.w. kunnen alle Franse en Britse Eurostar- en Thalysbestuurders Nederlands?
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Is dat dan één van de officiële landstalen of effectief de taal van de regio waar de TB zich bevindt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat is de taal van de regio waar je wil doorrijden, wil je op vlaamse lijne rijden ken je nederlands in wallonie frans, dus thalys en eurostar bestuurders die niet verder als brussel rijden komen toe met Frans
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:dat is de taal van de regio waar je wil doorrijden, wil je op vlaamse lijne rijden ken je nederlands in wallonie frans, dus thalys en eurostar bestuurders die niet verder als brussel rijden komen toe met Frans
Brussel is een "eiland" in Vlaanderen... of zijn er tussen Brussel en de Franse grens geen Nederlandstalige seinposten meer?

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het gaat dan om dispatching he :-) en voor de hogesnelheidslijnen is het zo al allemaal in brussel te doen :-)
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

En Thalyssen die doorrijden naar Antwerpen of Oostende dan? Of rijden er geen Franse bestuurders naar daar?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

oostende doet een belg, antwerpen en nederland is hoofdzakelijk antwerpen en nederland die er de bestuurders voor geeft, zelfs de mensen van brussel rijden maar tot antwerpen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:oostende doet een belg, antwerpen en nederland is hoofdzakelijk antwerpen en nederland die er de bestuurders voor geeft, zelfs de mensen van brussel rijden maar tot antwerpen
Dat klopt van die Belg. In Oostende nemen ze regelmatig mensen mee in de stuurpost om uitleg te geven over de Thalys. Ik heb het zelf ook al gedaan :!:
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:
Steven schreef:oostende doet een belg, antwerpen en nederland is hoofdzakelijk antwerpen en nederland die er de bestuurders voor geeft, zelfs de mensen van brussel rijden maar tot antwerpen
Dat klopt van die Belg. In Oostende nemen ze regelmatig mensen mee in de stuurpost om uitleg te geven over de Thalys. Ik heb het zelf ook al gedaan :!:
Daar zou ik niet te veel mee te koop lopen. :? :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:
Jonathan schreef:
Steven schreef:oostende doet een belg, antwerpen en nederland is hoofdzakelijk antwerpen en nederland die er de bestuurders voor geeft, zelfs de mensen van brussel rijden maar tot antwerpen
Dat klopt van die Belg. In Oostende nemen ze regelmatig mensen mee in de stuurpost om uitleg te geven over de Thalys. Ik heb het zelf ook al gedaan :!:
Daar zou ik niet te veel mee te koop lopen. :? :wink:
idd das niet om mee op te scheppen
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De Thalys-treinen naar Oostende worden inderdaad met TB's van het depot Oostende gedaan! :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:
Jonathan schreef:
Steven schreef:oostende doet een belg, antwerpen en nederland is hoofdzakelijk antwerpen en nederland die er de bestuurders voor geeft, zelfs de mensen van brussel rijden maar tot antwerpen
Dat klopt van die Belg. In Oostende nemen ze regelmatig mensen mee in de stuurpost om uitleg te geven over de Thalys. Ik heb het zelf ook al gedaan :!:
Daar zou ik niet te veel mee te koop lopen. :? :wink:
Als hij stilstaat, wel is waar, hé :!:
Bert

Bericht door Bert »

Dat is al beter, maar wees toch voorzichtiger de volgende keer.
Dit is nog altijd een publiek forum, waar er ook mensen van de frankerijkstraat op kunnen!!!!
Plaats reactie