Tweetalige omroepen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de tb heeft geen contact gehad met den blok :-) twas tussen leuven en waver da er een communicatieprobleem was
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:de tb heeft geen contact gehad met den blok :-) twas tussen leuven en waver da er een communicatieprobleem was
Kan zijn. Maar ik heb nog dat telefoontje tussen TB en seingever op tv getoond, waarbij de TB zei: "Leert toch Vlaams klappen, gelijk ieder normaal mens!" :shock:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Trainspotterke schreef:Het ongeval te Pécrot is niet enkel te wijten aan het overschrijden van een rood sein te Wavre, maar ook aan het feit dat de seingever (blokpost Wavre), die contact had opgenomen met de TB geen Nederlands kon, en de TB zelf evenmin Frans kon!
't is veel complexer dan dat, maar de taal heeft er zeker mee te maken, vergeet niet de ene Trein vertrekt te Waver, de andere te St Joris Weert.
Hoe houdt men eventueel treinen tegen? Hoogspanning onderbreken.
Wie regelt de HS? verdeler ES, tot waar loopt de bevoegdheid van de ene(Antwerpen), en waar begint die van de andere(Namur)....
1607

Bericht door 1607 »

gelijk had hij. wij moeten Frans leren op school zonder boe of ba terwijl zij mogen kiezen. (ik zou ook liever duits hebben dan frans) :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:
Steven schreef:de tb heeft geen contact gehad met den blok :-) twas tussen leuven en waver da er een communicatieprobleem was
Kan zijn. Maar ik heb nog dat telefoontje tussen TB en seingever op tv getoond, waarbij de TB zei: "Leert toch Vlaams klappen, gelijk ieder normaal mens!" :shock:
zover ik weet was er geen gesprek met de bestuurder aangezien er in die tijd geen grond trein verbinding was op die lijn, was tussen seingever leuven en waver da je gehoord hebt :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Tegenwoordig hebben al die treinbestuurders toch allemaal een dienst-GSM bij :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ja maar toen in pecrot was da nog ni het geval, in tegendeel zelfs da ongeluk is er deels mede-oorzaak van da wij eentje hebben
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dat heeft iemand mij nog vertelt toen ik mee geweest was met de 7745. Het schijnt dat hij alleen voor op het dienstnet kan gebruikt worden.
Gisteren waren er Engelsen die er aan uit konden, aan hoe ze in Brussel moesten geraken, En die dachten natuurlijk weer omdat ze Engels praten dat het station van hun alleen was. Niet alleen walen zijn lastigaards op tweetaligheidsvlak!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wij hebben uit verschillende formules kunnen kiezen, ik kan de mijne enkel voor nmbs nr's gebruiken maar indien gewenst kon je hem ook prive gebruiken, de prive gesprekken moet je dan zelf betalen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:wij hebben uit verschillende formules kunnen kiezen, ik kan de mijne enkel voor nmbs nr's gebruiken maar indien gewenst kon je hem ook prive gebruiken, de prive gesprekken moet je dan zelf betalen
Mag je die dan gebruiken in de stuurpost, voor privé-gebruik :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je mag ni bellen tijdens het rijden ;-) wij moeten de gsm dan op stil zetten zodat er nog enkel noodoproepen kunnen binnekomen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wie kan er u daarnu op betrappen :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een instructeur mag altijd in een stuurpost binnekomen zonder dit op voorhand te verwittigen die heeft dan ook het recht u daarop te bestraffen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ja, maar op zo'n regenachtige zondagavond zal er toch wel geen zijn die dat komt doen. Maar om terug te komen op het onderwerp:
Welke taal moet die mens dan spreken tegen u :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die instructeur? das te zien van welke taalrol die zelf is he, op da moment is da rijdend personeel onderling, en dan hangt het af of je als bestuurder geslaagd bent voor u tweede taal ja dan nee en zo verder nog wat dingen dus tja moeilijk een pasklaar antwoord te geven :-)
Plaats reactie