Tweetalige omroepen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Jonathan schreef:
JPL107 schreef:
Trouwens, roepen ze in Duitse binnenlandse treinen om in meerdere talen?
Ik was vorige zomer in het station Montabaur, op de hogesnelheidslijn Keulen - Frankfurt, en daar roepen ze om in het Duits en het Engels voor de ICE's. Er stoppen enkel binnenlandse ICE's.

Toen ik in 1997 op vakantie was in Duitsland, riepen ze in de binnenlandse treinen alleen om in het Duits . In de IR's en IC's lagen wel informatie folders in het Duits en het Engels.
Voor te verkopen spreken ze alle talen. Vraag aan een verkoper de weg en hij gaan geen Nederlands kunnen. Vraag aan die zelfde man iets over zijn winkel of inlichtingen ver zijn producten, dan spreek hij wel "Nederlands".
Een TBG heeft toch (gedeeltelijk) ook een commerciële taak, dus ...
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Heb ook eens de ICE Keulen-Frankfurt genomen. Hoe hij in het station aangekondigd werd weet ik niet meer. De omroeptaal in de trein ook niet maar de tekst die boven de deuren verscheen, zoals bij aankomst in het station, was viertalig Duits-Engels-Frans-Nederlands. Op de IC Frankfurt-München was het eentalig Duits in de heenrit en niets in de terugrit (ook niet toen we 10 min. zijn blijven staan op 200m van het eindstation :evil: ).
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jonathan schreef:
JPL107 schreef:
Trouwens, roepen ze in Duitse binnenlandse treinen om in meerdere talen?
Ik was vorige zomer in het station Montabaur, op de hogesnelheidslijn Keulen - Frankfurt, en daar roepen ze om in het Duits en het Engels voor de ICE's. Er stoppen enkel binnenlandse ICE's.

Toen ik in 1997 op vakantie was in Duitsland, riepen ze in de binnenlandse treinen alleen om in het Duits . In de IR's en IC's lagen wel informatie folders in het Duits en het Engels.
Voor te verkopen spreken ze alle talen. Vraag aan een verkoper de weg en hij gaan geen Nederlands kunnen. Vraag aan die zelfde man iets over zijn winkel of inlichtingen ver zijn producten, dan spreek hij wel "Nederlands".
Inderdaad! Toen we in Turkije op reis gingen en we een dagje naar Antalya gingen, konden al die verkopers daar ineens zeer goed Nederlands praten! :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Van die tweetalen dat klopt. In Kassel-Wilmsheuge doen ze dat ook. Maar het staat nog altijd alleen in het duits aangeschreven :!:
Kris

Bericht door Kris »

Joeri schreef:De luchthaventreinen worden in 4 talen aangekondigt in de stations in de NZV.
Totzelfs in Schaarbeek en heel soms in Haren-Zuid worden de airport expressen in 3 tot 4 talen aangekondigd.
hubertd

Bericht door hubertd »

en moesten we nu eens allemaal zwijgen... :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik zou ni weten welke airport er in haren zou stoppen zenne :-) enkel diegem en zaventem zelf krijgen per uur 1 airport aan het perron
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:ik zou ni weten welke airport er in haren zou stoppen zenne :-) enkel diegem en zaventem zelf krijgen per uur 1 airport aan het perron
Daar moet toch geen stoppen zeker. Ik wist niet een dat dat bestond. Ik heb eerst op mijn MIVB-kaart moeten kijken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

haren heeft twee stopplaatsen, haren en haren zuid
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Sommige mensen zijn toch nooit content. Twee stations voor een deelgemeente. Wij in Oostende moeten het stellen met een station, hoor :!:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Jonathan schreef:Sommige mensen zijn toch nooit content. Twee stations voor een deelgemeente. Wij in Oostende moeten het stellen met een station, hoor :!:
Haren Zuid ligt op de lijn naar Leuven, Haren ligt op lijn 26 Vilvoorde-Halle. :wink: Lagen dien ook niet redelijk dicht bij elkaar?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ze liggen idd ni ver van elkaar aangezien de L26 iets voorbij het station van haren zuid over L36 gaat richting diegem wel te verstaan :-) alwaar er ook een vertakking is om treinen eventueel van de 26 op de 36 te krijgen in de richting van leuven
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

is daar ook overstappen voorzien als er in watermaal-arcaden komt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

momentje mannen we wijken hier nogal af, het gaat hier over tweetaligheid, nog effe zeggen da wat de overstappen betreft best is zien op http://www.nmbs.be bij gen project :-)

dus back tot topic :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Moet elk personeelslid dat bij de NMBS komt werken deftig tweetalig zijn?
Plaats reactie