Gratis parkeren bij stations maat voor niets?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Gratis parkeren bij stations maat voor niets?

Bericht door KB »

"Gratis parkeren is maat voor niets"
za 04/03/06 - De proefprojecten rond gratis parkeren voor regelmatige treingebruikers zijn een maat voor niets. Dat zegt CD&V-senator Wouter Beke.

De NMBS heeft in twaalf Belgische stations zo'n project lopen, onder meer in Genk en Leopoldsburg. Maar in geen van beide gemeenten draait het project zoals het moet, zegt Wouter Beke.

"In Leopoldsburg was parkeren gratis en nu moeten alle autobestuurders (op de treinabonnees na) er betalen terwijl de parking groot genoeg is om alle soorten gebruikers er gratis te laten parkeren", zegt hij.

In Genk weigerde het stadsbestuur meteen mee te werken omdat de NMBS niet wilde ingaan op een aantal bezwaren. Volgens de NMBS is het nog te vroeg om de projecten te evalueren en zijn er nog altijd bijsturingen mogelijk.
Bron: vrtnieuws.net (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In Oostende gaan ze nu perron 9, 10 en 11 afbreken om de parking uit te bereiden :? . Jammer van de perrons maar het is weer de auto die moet wijken voor de trein. En ik maar met die bus naar station rijden. En een bus is nu niet direct een van mijn favoriete vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:In Oostende gaan ze nu perron 9, 10 en 11 afbreken om de parking uit te bereiden :? . Jammer van de perrons maar het is weer de auto die moet wijken voor de trein. En ik maar met die bus naar station rijden. En een bus is nu niet direct een van mijn favoriete vervoermiddel.
het si de trein die wijkt voor de auto niet omgekeerd :-)
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Tjah gezien het uur van de post van Jonathan zal de aperitief duivel in het spel zitten 8) :lol: :lol:
Plaats reactie