Codes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Merci Steven voor de duidelijke uitleg met foto. :wink:
Ik heb weer wat bijgeleerd.
Wover

Bericht door Wover »

Kan iemand nog eens uitleggen wat de percentages betekenen? Bv geremd in x aan y%.

Ik dacht dat het betekende dat bv een trein van 50 ton aan 150% geremd, voor 75t geremd is. Maar dat begrijp ik niet goed, wat men daarmee bedoelt...
nighttrain
Berichten: 2557
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Wover schreef:Kan iemand nog eens uitleggen wat de percentages betekenen? Bv geremd in x aan y%.

Ik dacht dat het betekende dat bv een trein van 50 ton aan 150% geremd, voor 75t geremd is. Maar dat begrijp ik niet goed, wat men daarmee bedoelt...
Na de tweede wereldoorlog heeft du UIC de testen om dit te berekenen op punt gesteld en zijn te zien in de fiche UIC 544.
In praktijk: men lanceert 15 wagens met 60 assen aan 120kmh en men remt ze in noodremstand. Indien ze stoppen na 1000m na de initiale 120km/h dan hebben ze een remgewicht van 80% (lambda) dus indien de wagen 50T weegt en hij stopt in noodremming op 1000M dan is zijn remgewicht 40T.
stop hij vroeger dan zal hij een groter/beter remgewicht hebben.daar bestaan tabellen voor.teoretisch voorbeeld indien hij zou stoppen op 500m dan is zijn remgewicht mischien 80T.
theoretische formule remgewicht=(9/8)*n*(10/7)*gamma
waarin N= aantal remblokken per wagon en gamma een coef van de snelheid van vullen der remcylinders/verdelers etc..
nighttrain
Berichten: 2557
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Voor uw informatie ,ik heb het geluk gehad dit soort van testen te kunnen doen in de praktijk als testrijder bij Eurotunnel.
alle type wagons hebben dit type testen ondergaan zowel op de terminal France als in de tunnel zelf.
Ook hebben we dit soort testen gedaan voor de locomotieven op het test circuit van Cehrnice nabij Praag.
de testen van de wagons werden gedaan met aangepaste BoBo 22200 van de SNCF(met gele snuit). uitgerust met caméra en automatische koppeling op afstand te bedienen.
We trokken op tot 120Km/h ontkoppelden in de testzone en reaccelereerden tot 160km/h. Op op een veiligheidsafstand te stoppen en terug te rijden voor aankoppeling en verdere testen.
Plaats reactie