Botsing te Izegem

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Thomas

Botsing te Izegem

Bericht door Thomas »

Zojuist gehoord op de radio. Ik kan nog niks vinden op diverse sites.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Wel op de site van De Standaard intussen:
Zwaargewonde bij treinbotsing in Izegem

Rond 19.10 is ter hoogte van het perron in het station van Izegem een lege trein ingereden op een reizigerstrein. Hierbij werd de treinbegeleider zwaargewond en raakten drie reizigers lichtgewond. Ook de bestuurder van de lege trein raakte lichtgewond.

De vijf slachtoffers werden overgebracht naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 'Het gaat om een reizigerstrein die van Brugge via Izegem naar Kortrijk reed', aldus Frédéric Petit, woordvoerder van Infrabel. De lege trein raakte ontspoord en beschadigde een bovenleidingspaal. De materiële schade is groot. Een wagon is volledig vernield en tal van ziekenwagens zijn ter plaatse.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

De reizigerstrein zal wel de 818 zijn. Ik heb de treinbegeleider gezien in Brugge. Hij draagt een bril, is rond de 5 en zijn haar staat (stond) naar lings gekamt.
PV

Bericht door PV »

Foto's op vrtnieuws.net: http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... egem_trein

Dat ziet er niet gezond uit. Ben benieuwd naar de oorzaak.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Bert

Bericht door Bert »

Dat ziet er niet goed uit! :?

Eens zien hoelang ik er morgen zal over doen om thuis te raken...
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

2132 mag op hotel naar salzinnes, die verhakkelde M4 zal gent zeehaven sloper worden peis ik :(
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Meer info en foto's over de interventie via http://www.first.response.be
Wover

Bericht door Wover »

Hola, da moet nen enorme klap geweest zijn seg! Dit moet een van de meest verhakkelde rijtuigen zijn die ik ooit gezien heb (naast pecrot dan).

Volgens mij zijn beiden toch wel total loss, die 21 lijkt enkel de stuurpost, maar panto enz zal ook wel geraakt zijn.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

PV

Bericht door PV »

RIDCO schreef:Sorry, moet zijn http://www.first-response.be
Foto's zijn niet publiek :(
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Jonathan schreef:De reizigerstrein zal wel de 818 zijn. Ik heb de treinbegeleider gezien in Brugge. Hij draagt een bril, is rond de 5 en zijn haar staat (stond) naar lings gekamt.
De E818 werd geraakt door den ER8991.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Dag,

Mocht iemand een idee hebben van de nummers van de betrokken rijtuigen, dat interesseert me wel. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

't Seinerke schreef:
Jonathan schreef:De reizigerstrein zal wel de 818 zijn. Ik heb de treinbegeleider gezien in Brugge. Hij draagt een bril, is rond de 5 en zijn haar staat (stond) naar lings gekamt.
De E818 werd geraakt door den ER8991.
Heb jij misschien meer info, of was je niet van dienst?

Worden die seinen daar nog bediend door Brugge? Zoja, weeral een ongeval in een jaar tijd: vorig jaar die lege M6'en met dat klassiekje (of omgekeerd).
Bert

Bericht door Bert »

Wover schreef:
Worden die seinen daar nog bediend door Brugge?
Nog??
Nooit heeft Brugge die seinen bediend. :wink:
Als Roeselare, Lichtervelde en Torhout zelfs nog hun eigen seinpost hebben en dit gelegen is tussen Izegem en Brugge, dan zal Izegem wel niet door Brugge bediend worden hé.
Plaats reactie