Trillingen op de 50a

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bert

Trillingen op de 50a

Bericht door Bert »

Telkens ik een am 96 neem van en naar Brussel zijn er hevige trillingen tussen Oostkamp en Beernem en dan terug tussen Gent en vertakking meulewijk. :?
Hoe komt dit? Het is altijd bij een AM 96 en nooit bij een 13+I11.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Niet alleen daar. Tussen Gent en Brussel kunnen ze ook goed trillen. En de MS 96 kunnen ook goed trillen tussen Oostende en Brugge op de IC G. Wat mij wel opvalt is dat dit vooral voorkomst als ze met 3 of 4 MS 96 zijn.
Trainspotterke

Re: Trillingen op de 50a

Bericht door Trainspotterke »

Bert schreef:Telkens ik een am 96 neem van en naar Brussel zijn er hevige trillingen tussen Oostkamp en Beernem en dan terug tussen Gent en vertakking meulewijk. :?
Hoe komt dit? Het is altijd bij een AM 96 en nooit bij een 13+I11.
Inderdaad, vooral tussen Oostkamp en beernem, enkel maar met AM96! :? Eens hij naar 160 km/u mag optrekken, is het gedaan met de trillingen! :?
Bert

Bericht door Bert »

Is het stukje Brugge Beernem nu nog altijd geen 160km/u?
Tussen Gent en Brussel zijn er ook trillingen tot aan vertakking meulewijk en daar rijden ze 160km/u :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Bert schreef:Is het stukje Brugge Beernem nu nog altijd geen 160km/u?
Tussen Gent en Brussel zijn er ook trillingen tot aan vertakking meulewijk en daar rijden ze 160km/u :wink:
Dat zal den hakker (ondulator) zijn dat ge voelt :? :? :? :?
:D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:Is het stukje Brugge Beernem nu nog altijd geen 160km/u?
Tussen Gent en Brussel zijn er ook trillingen tot aan vertakking meulewijk en daar rijden ze 160km/u :wink:
dat is nog steeds 140 km/u
sybic

Re: Trillingen op de 50a

Bericht door sybic »

Bert schreef:Telkens ik een am 96 neem van en naar Brussel zijn er hevige trillingen tussen Oostkamp en Beernem en dan terug tussen Gent en vertakking meulewijk. :?
Hoe komt dit? Het is altijd bij een AM 96 en nooit bij een 13+I11.
Ik kan je verzekeren dat je op dat stuk ook serieus dooreen geschud wordt in de stuurpost van sommige 13'en.
Het verschil tussen de I11'en en de AM96 in ophanging is nagenoeg nihil. De primaire bestaat bij alle twee uit spiraalveren en de secundaire uit een oplaasbare rubberen balg. Ze bezitten ook alle twee een schokdemper als tertiaire ophanging, het enige verschil dat ik terugvind is een extra schokdemper bij de I11'en bij de secundaire.

Als het werkelijk dit is die zoveel verschil uitmaakt weet ik niet want die zit op de I11'en omdat deze ontworpen zijn voor 200km/u en AM96 slechts voor 160.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die extra schokdemper is voor aan 200 te rijden :-) om in de bochten het verkanten van die bakken af te remmen zowel bij het in als het uitrijden van de bocht :-)
sable

Re: Trillingen op de 50a

Bericht door sable »

sybic schreef:
Bert schreef:Telkens ik een am 96 neem van en naar Brussel zijn er hevige trillingen tussen Oostkamp en Beernem en dan terug tussen Gent en vertakking meulewijk. :?
Hoe komt dit? Het is altijd bij een AM 96 en nooit bij een 13+I11.
Ik kan je verzekeren dat je op dat stuk ook serieus dooreen geschud wordt in de stuurpost van sommige 13'en.
Het verschil tussen de I11'en en de AM96 in ophanging is nagenoeg nihil. De primaire bestaat bij alle twee uit spiraalveren en de secundaire uit een oplaasbare rubberen balg. Ze bezitten ook alle twee een schokdemper als tertiaire ophanging, het enige verschil dat ik terugvind is een extra schokdemper bij de I11'en bij de secundaire.

Als het werkelijk dit is die zoveel verschil uitmaakt weet ik niet want die zit op de I11'en omdat deze ontworpen zijn voor 200km/u en AM96 slechts voor 160.
Hoe komt het dat ze maar 160 kunnen rijden? Ik dacht dat ze de IC3/IR4 van denemarken nagemaakt waren. Die doen een goede 180 km/u.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

mischien is het gewoon 'goedkoop' tractiematerieel. Of zou aërodynamisch gezien >160km/u problemen geven. Of is een 96 aan >160km/u te 'onveilig'... ?!
Of het zijn de draaistellen die niet meekunnen. De deense variant heeft 'gedeelde' draaistellen voor de middenste rijtuig.
Laatst gewijzigd door SIMPY.be op 16 mar 2006, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
sable

Bericht door sable »

De deense IC3 en IR4 doen 180 onder ATC.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in belgie is alles wat op laterale seinen kan rijden voorzien op een max van 160 voor sneller te rijden moet je TBL2 hebben en aangepaste ophanging en dergelijke meer het ontwerp van de neus en doorgang is op die deense stellen gebasseerd de rest niet zover ik weet :-)
traindriver

Bericht door traindriver »

trillingen worden veroorzaakt na vervangen dwarsliggers met een kraan.
Deze plaatst de nieuwe dwarsliggers voorlopig,waarna het spoor met een niveleermachine word effen gelegd.Zolang de vervanging niet volledig is afgelopen en deze machine zijn werk niet kon doen,treden op dit baanvak inderdaad de hinderlijke trillingen op .
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:in belgie is alles wat op laterale seinen kan rijden voorzien op een max van 160 voor sneller te rijden moet je TBL2 hebben en aangepaste ophanging en dergelijke meer het ontwerp van de neus en doorgang is op die deense stellen gebasseerd de rest niet zover ik weet :-)
Op L 36N staan er toch seinen en daar is/wordt de vmax 200?
volgens mij moet een MS96 om te bouwen zijn naar 200 km/h, maar de motoren zijn niet zo krachtig dus zal hij er waarschijnlijk bijna nooit graken :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nu staan er idd seinen maar eer die lijn 200 gaat zijn zal er nog veeel water naar de zee lopen denk ik
Plaats reactie