Modernisering beveiliging Lijn 12 noordelijk deel ??

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Modernisering beveiliging Lijn 12 noordelijk deel ??

Bericht door dentheo »

Ongeveer 10 jhaar geleden vertelde iemand mij dat de spoorkringen op lijn 12 vervangen zouden worden door frequentie detectie.

Ongeveer vijf jaar geleden hebben wij nieuwe seinen gekregen tussen Essen en Kalmthout, die staan er nu al jaren met hun wit kruis.

Nu is er de laatste weken terug veel beweging, veel gele vestjes , kabels worden aangesloten enz.

Wie weet er iets meer van ? Gaat het er van komen ??
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb de indruk dat ze plots overal de seinen aan het vervangen/vernieuwen zijn.

Zoals jij zegt op L12, maar die seinen op L15 die er al jaren staan zijn ook eindelijk aangesloten, die seinen in het station van Izegem blijkbaar ook etc...
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Wover schreef: die seinen in het station van Izegem blijkbaar ook etc...

blijkbaar wel, ja :oops: :roll:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Ik heb ook al gezien dat men op bepaalde plaatsen nieuwe seinen plaatst die er soms jaren blijven staan zonder gebruikt te worden.
Ook in en rond Mechelen zijn er tientallen nieuwe seinen geplaatst die al maanden ongebruikt zijn.
Tussen Sint-Katelijne-Waver en Mechelen Nekkerspoel heeft men zelfs ooit een nieuw sein geplaatst die er 2 jaar heeft gestaan met een wit kruis op en vervolgens terug afgebroken. Blijkbaar heeft men geld te veel bij Infrabel.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Ik heb ook al gezien dat men op bepaalde plaatsen nieuwe seinen plaatst die er soms jaren blijven staan zonder gebruikt te worden.
Ook in en rond Mechelen zijn er tientallen nieuwe seinen geplaatst die al maanden ongebruikt zijn.
Tussen Sint-Katelijne-Waver en Mechelen Nekkerspoel heeft men zelfs ooit een nieuw sein geplaatst die er 2 jaar heeft gestaan met een wit kruis op en vervolgens terug afgebroken. Blijkbaar heeft men geld te veel bij Infrabel.
Heeft die grote bestelling aan Siemens daar invloed op ? Gaan die er nu invliegen om de boel aan te sluiten ? Ik dacht dat die alleen enkele duizenden "balieses" gingen zetten .

Nawoordje:

Heb gisteren stukje gefietst en met enkele "kanaries" gesproken.
Men heeft gisteren de frequentiedetectie indienst gezet op spoor Essen- Kalmthout. Andere richting was al in dienst.
Waar kan ik in Internet iets vinden over die techniek ????

Seinen komen nu nog niet in dienst, of ze op afstanden staan voor 160 kmh wisten ze niet...
Plaats reactie