Reizigers kempen klagen steen en been over M5
Reizigers kempen klagen steen en been over M5
De reizigers Turnhout-Brussel werden 'zogezegt' gerustgesteld met M5 en M6en in de spits. Ook werd de trein ingekort tot Brussel-Zuid voor een betere stiptheid. Daar kan ik ze gelijk in geven. Maar ze zijn echt niet tevreden over M5en, ze hebben nog liever de 'breaks'.
Hieronder enkele reacties vanop turnhoutmanage.be:
Over goed gesproken: de rode dubbeldekker zou (ZOU) nog voor de zomer vervangen worden door een nieuwe M6 (grijze). hip hoi!
Ik stel ook vast dat een dubbele-afval-trein(ik weet niet hoe ik dat rood mormel anders kan noemen) van een ander traject maar naar Turnhout wordt verscheept.Zo zijn die "klagers" van de kempen
Er zijn nog meer van deze klachten. Volgens rijdigers zijn er geen vuilbakken, tafeltjes e.d. Ik heb nog maar één keer met M5 meegereden dus.
Zijn ze echt zo erg? Ik vind het wel mooie treinen
Hieronder enkele reacties vanop turnhoutmanage.be:
Over goed gesproken: de rode dubbeldekker zou (ZOU) nog voor de zomer vervangen worden door een nieuwe M6 (grijze). hip hoi!
Ik stel ook vast dat een dubbele-afval-trein(ik weet niet hoe ik dat rood mormel anders kan noemen) van een ander traject maar naar Turnhout wordt verscheept.Zo zijn die "klagers" van de kempen
Er zijn nog meer van deze klachten. Volgens rijdigers zijn er geen vuilbakken, tafeltjes e.d. Ik heb nog maar één keer met M5 meegereden dus.
Zijn ze echt zo erg? Ik vind het wel mooie treinen
- Bijlagen
-
- De HLE 2707 is onderweg naar Brussel-Zuid om hopelijk weer geen vertraging op te lopen. Hij passerd hier in Nijlen (L15) op 30april.
- M5.jpg (128.4 KiB) 6656 keer bekeken
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Ik heb er vandaag nog ingezeten en ik kan beamen wat bart heeft gezegd .
Daarstraks had ik een blikje cola meegenomen in de trein, maar natuurlijk nergens een vuilbak te bespeuren. De enige vuilbak staat in het toilet, en die is enkel bedoeld voor papier...
Maar na de modernisatie zou het mij niet verbazen dat de M5 comfortabeler zal zijn dan de M6 (rijcomfort + reizigerscomfort), maar dat valt nog af te wachten.
Daarstraks had ik een blikje cola meegenomen in de trein, maar natuurlijk nergens een vuilbak te bespeuren. De enige vuilbak staat in het toilet, en die is enkel bedoeld voor papier...
Maar na de modernisatie zou het mij niet verbazen dat de M5 comfortabeler zal zijn dan de M6 (rijcomfort + reizigerscomfort), maar dat valt nog af te wachten.
Ik heb er niet zoveel klagen over behalve dat ik al een paar zeer hete ervaringen heb met dit treinstel op warme lente- of zomerdagen, vooral in het bovendek.
Het interieur is zeer minimaal, naar verluidt te wijten aan de besparingen van die tijd. Afvalbakken en bagagerekken zijn voor mij het enige dat echt ontbreekt. Vandaag heb ik nog eens mogen plaatsnemen in een M5 (1ste klasse, bovendek) en proper was het er niet. Ik moet wel zeggen dat ik zo ook al in minstens even vuile Breaks en klassiekjes heb gezeten en die hebben wél vuilbakken. Pendelaars zouden gewoon zelf wat properder moeten zijn en het probleem zou al grotendeels opgelost zijn.
Achja, de discussie vind ik verder een beetje nutteloos, er komen als maar meer M6 bij en M5 wordt binnen een tijd ook vernieuwd, dus binnen hopelijk enkele jaren is er niemand meer die zal klagen over geen vuilbakken, geen bagagerekken of slechte zetels, de vernieuwde M5 zijn interieur zal zeer gelijkend zijn met een M6.
Het is ook niet zo dat ze enkel in de kempen met "oud" materieel rijden, ikzelf zit minder dan 5% van de tijd in materiaal nieuwer dan 20 jaar. Geen I11, uitzonderlijk MS96 of M6.
Het interieur is zeer minimaal, naar verluidt te wijten aan de besparingen van die tijd. Afvalbakken en bagagerekken zijn voor mij het enige dat echt ontbreekt. Vandaag heb ik nog eens mogen plaatsnemen in een M5 (1ste klasse, bovendek) en proper was het er niet. Ik moet wel zeggen dat ik zo ook al in minstens even vuile Breaks en klassiekjes heb gezeten en die hebben wél vuilbakken. Pendelaars zouden gewoon zelf wat properder moeten zijn en het probleem zou al grotendeels opgelost zijn.
Achja, de discussie vind ik verder een beetje nutteloos, er komen als maar meer M6 bij en M5 wordt binnen een tijd ook vernieuwd, dus binnen hopelijk enkele jaren is er niemand meer die zal klagen over geen vuilbakken, geen bagagerekken of slechte zetels, de vernieuwde M5 zijn interieur zal zeer gelijkend zijn met een M6.
Het is ook niet zo dat ze enkel in de kempen met "oud" materieel rijden, ikzelf zit minder dan 5% van de tijd in materiaal nieuwer dan 20 jaar. Geen I11, uitzonderlijk MS96 of M6.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 30 apr 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,Concurrent schreef:Wat is nu de echte vraag?
Welk soort volk klaagt er steen en been???
De mensen die in 2de klasse rustig hun krantje lezen?
of
De mensen in eerste klas die airco wensen omdat anders hun laptopje overhit geraakt?
Kies zelf.
Of het nu eerste of tweede klasse is, bij warm weer worden deze rijtuigen bakovens. Dat heeft niks met je vrij rare visie over het volk van eerste en tweede klasse te zien.
Wanneer je na een zomerse dag instapt, bestaat er geen verschil tussen eerste en tweede klasse : de hete lucht is er voor iedereen...
groetjes van het "volk" van eerste klasse...
Dat ze maar zagen in de zomervakantie zullen ze het moeten stellen met
3 tot 4 stellen overvolle breaks "er zouden minder reizigers zijn dus".
De M6 van 08.03 naar Brussel-zuid en van 17.59 Turnhout zal nog blijven rijden. Trouwens de P-trein Turnhout-Antwerpen rijd na Antwerpen nog naar Shuman en dat weten vele mensen niet. Het is dezelfde trein die gewoon verandert in Berchem.
3 tot 4 stellen overvolle breaks "er zouden minder reizigers zijn dus".
De M6 van 08.03 naar Brussel-zuid en van 17.59 Turnhout zal nog blijven rijden. Trouwens de P-trein Turnhout-Antwerpen rijd na Antwerpen nog naar Shuman en dat weten vele mensen niet. Het is dezelfde trein die gewoon verandert in Berchem.
Inderdaad, daarom vraag ik mij serieus af of er iets aan gedaan zal worden, op het eerste zicht niet aangezien men geen airco plant voor de nieuwe M5 (of wel?) en de meeste ramen gesloten zullen blijven. Wat meer ramen die open konden en het probleem zou al een stuk opgelost zijn. Misschien daarom dat men bij een M5 zoveel klaagt over hitte.am62 schreef:Of het nu eerste of tweede klasse is, bij warm weer worden deze rijtuigen bakovens.
idd want met al de speculaties en bedenkingen die er door sommige al gegeven zijn weet je niets meer, in tegendeel je raakt gefrustreerd door wat zou kunnen zijn en wat lost dat op ? idd nietsWover schreef:Wacht maar gewoon een paar maanden af. Tegen dan zullen we wel definitief weten of er airco inkomt en dergelijke details.
Mijn visie over eerste en 2de klasse blijkt dan wel anders te zijn,dat ze eerste klasse voor mij part mogen schrappen doet hier niets ter zaken.Maar ik blijk dus wel content te zijn met die bakovens van M5 omdat ik zelf met een auto rijd zonder airco.Of ik nu lig te puffen in m'n wagen of in een M5 , dat maakt mij totaal niks uit
Zijt ne keer blij , zoveelste heter dat het is zoveelste schaarsen is al dat schone volk gekleed (=het slechte aan het aangename koppelen)
Zijt ne keer blij , zoveelste heter dat het is zoveelste schaarsen is al dat schone volk gekleed (=het slechte aan het aangename koppelen)
Het nut van 1ste klasse is een andere discussie die al eens gevoerd is.
Verder vind ik de vergelijking met een wagen niet correct, een wagen heeft minstens 2 ramen die je volledig kan open zetten, soms een open dak en meer mensen kopen zelfs al een cabrio (gisteren in het nieuws). In een M5 moet je al chance hebben dat je naast een open raam zit.
Maar het is niet mijn bedoeling om onrust te zaaien, het is vooral uit benieuwdheid.
Verder vind ik de vergelijking met een wagen niet correct, een wagen heeft minstens 2 ramen die je volledig kan open zetten, soms een open dak en meer mensen kopen zelfs al een cabrio (gisteren in het nieuws). In een M5 moet je al chance hebben dat je naast een open raam zit.
Maar het is niet mijn bedoeling om onrust te zaaien, het is vooral uit benieuwdheid.