Chinese TBG

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd is ni omdat je uniform ziet da die persoon nog in dienst is :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bart schreef:
Jonathan schreef:Ooit al een P-trein van Brugge naar Oostende gezeten :?: Sommige hebben hun B-vestje zelfs niet meer aan en controleren dan nog. Ene gaf het zelf toe :!: Of anders zitten ze gewoon te praten met elkaar. Soms heeft mijn pa tussen Brussel-Centraal en Oostende zelfs geen controle. En dan zie je die treinbegeleiders daar gewoon zitten babbelen met elkaar (niet persee in éérste). Dit vindt ik toch wel te grof, hoor. Al is het laat op de avond, zoiets doet men toch niet met het zuurverdiend geld van de NMBS :!:
Aan je uitleg te horen werk jij niet bij de nmbs hé.
Ik ben er vrij zeker van dat de tbg's wel hun werk doen, want die krijgen tegenwoordig ook strenge controle. Er wordt een gemiddelde gemaakt van wat je op een maand moet binnen brengen aan inkomsten op de verkoop van tickets.
Als je dus de ganse dag op u lui gat zit, zoals jij hier half beweerd, zul je niet gemakkelijk aan dat gemiddelde komen. En nog eens iets.
Ik heb vandaag met een collega treinbegeleider (in dienstkledij) de trein van 17u06 naar Kortrijk genomen. We zaten in 2de klasse te praten.
Voor diene mens ook als luiaard wordt bestempeld, hij had gedaan om 16u30... Hij was dus op weg naar huis :wink:
Hoe komt het dan dat ge daar niet gecontroleerd wordt? Er moet er daar toch een in dienst zijn?
Jonathan

Re: Chinese TBG

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:Zaterdagavond zat ik in de IC A Eupen - Oostende met vertrek te FBMZ om 21.10u, en op deze trein zag ik voor het eerst een Aziatische TBG! :)

En ik moet toch wel zeggen dat deze TBG één rijtuig sneller controleerde dan een 'inheemse' TBG die er twee zou controleren! :P
En zoals het in Azië past, stond de TBG in het station constant op zijn horloge te kijken opdat de trein op de seconde stipt zou vertrekken! :P

Het toeval wil nu dat ik deze morgen ook voor de eerste keer een Aziatische politieagent het verkeer zag regelen! :D
Om terug te keren op het onderwerp, Ik zag ook op de IC A 538 tussen Brugge en Oostende een Aziatische treinbegeleider.
1607

Bericht door 1607 »

ik heb die al een jaar geleden gezien. :lol: 8)
Plaats reactie