Chinese TBG

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

groentje schreef:Ik ben donderdag naar Brussel geweest, en had op mijn Gopass ook WOENSDAG 9/3/06 gezet. De tbg vond het blijkbaar wel grappig :roll:

:wink:
Ik heb ook een op de 4 januari van dit jaar 04/01/05 gezet. Ze hadden het niet gemerkt :!:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Davy schreef:
Wover schreef:Davy, de niet te misleiden conducteur

Zelfs niet die keer dat ik mijn Buzzypass liet zien ipv mijn abonnement e :P

maar ik was gewoon wat verward, want ik wordt soms maar één keer per week gecontroleerd (niet dat ik het de TBG's verwijt, want voor die 10 minuutjes dat ik op de trein zit ;))
Da's juist ja. Je had idd je buzzypass laten zien. Maar moesten er nu collega's zijn die dat goedkeuren dan zijn ze toch echt scheel :)

We zullen eens wat meer controleren tussen Geel en Herentals ;)
Tussen Oostende en Brugge wordt er op de meeste treinen bijna nooit gecontroleerd. Op P 8006 (die ik ondertussen toch al 200 keer genomen heb) ben ik nog nooit gecontroleerd geweest) en op de IC A en de IG G wordt er ook bijna nooit gecontroleerd. Wie wat met de trein wil reizen kan dit de hele tijd doen met een Heen en Terugbiljet op de trein zitten. Een ding is wel belangrijk: neem nooit de IC C want daar wordt er meestal wel gecontroleerd :!: :!: :!:
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:Een ding is wel belangrijk: neem nooit de IC C want daar wordt er meestal wel gecontroleerd :!: :!: :!:
en wat niet meer dan logisch is zeker... :evil:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Bert schreef:
Jonathan schreef:Een ding is wel belangrijk: neem nooit de IC C want daar wordt er meestal wel gecontroleerd :!: :!: :!:
en wat niet meer dan logisch is zeker... :evil:

Jonathan, de IC E 1516 die ik de vrijdag neem heb ik bijna nooit controle....

ook mijn maandaagse IC A 529 heb je er ook bijna nooit kans op controle
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

amaai gaan de heren effe beklag doen over al dan niet controle, controle is niet verplicht, je kan niet verwachten dat als je een traject hebt van 10 minuten da je controle zeker zal gezien hebben, heb je wel controle zorg je toch gewoon dat je altijd in orde bent dan is er geen probleem, al de rest is gewoon zever om aan de regels te kunnen ontsnappen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze op de IC A niet gecontroleerd hebbgen tussen Brussel en Oostende. dat vindt ik toch wel te grof. Ze zouden op die lijn toch de treinbegeiders moeten verplichten drie keer te controleren. Bijvoorbeeld: tussen Eupen en Luik, tussen Luik en Brussel en tussen Brussel en Oostende. Ook zouden ze moeten zeggen dat er tussen twee heel erg belangrijke stations toch wel gecontroleerd moet worden en niet één keer per rit :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat kan je ni weten he die trein is 8 11 of 12 rijtuigen, als er zich in 1 rijtuiig met een bepaalde passagier een incident afspeeld waar jij niets van merkt neemt dat de nodige tijd in beslag, ondertussen worden idd de andere passagiers niet gecontroleerd
Ari

Bericht door Ari »

Ze zouden,ze zouden,ze zouden, :roll: :roll: :roll: . Er wordt gezegd dat er controle wordt gedaan indien er geen andere verplichtingen zijn. En moet jij eens proberen 3x dmt helemaal te controleren tussen FN en FGSP,zonder enige vorm van extra controlebediendes,of 8x M6 helemaal alleen...... Er zijn natuurlijk altijd mensen die er ook geen moeite voor doen,maar voor zo'n uitspraken te lanceren,geleive eerst eens te kijken en te ondervinden,ipv als reiziger meteen conclusies te trekken....Je moet maar eens proberen elk rijtuig, elk WC, de reizgers er vanaf plukken,laat staan de eeuwige discussies die gevoerd worden.....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voila ze denken da je er zo effe op 10 minuten door 12 rijtuigen zo lopen, goed zot zeg ik er tegen
1607

Bericht door 1607 »

iedere tbg doet dit op zijn manier controleren. komen ze , ok komen ze niet mij ook goed. heb het zelf ook al meegemaakt van Amsterdam naar Blankenberge zonder maar 1 controle. 8)
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

ik heb liever wel controle als geen: Controle verhoogt het veiligheidsgevoel van de mensen op de trein. En aangezien ik toch altijd in orde ben.... (op die ene keer tssn berchem en centraal, 3jaar geleden, na)


Anderzijds snap (is niet gelijk aan goedkeuren hé) ik wel dat mensen zoiets hebben van "waarom betaal ik" als ze toch zelden tot nooit controle krijgen.

Verder blijf ik (nog steeds) voorstander van het franse systeem van kaartjes-knippen op het perron: geen grijsrijden meer met die go-passen en key-cards, geen onafgestempelde biljetten meer. Dat, en een ticketautomaat in elke halte. Laat de TBG maar vooral de veiligheid waarborgen en effectief controle doen, ipv lopend loket spelen...
Davy

Bericht door Davy »

Ari schreef:Ze zouden,ze zouden,ze zouden, :roll: :roll: :roll: . Er wordt gezegd dat er controle wordt gedaan indien er geen andere verplichtingen zijn. En moet jij eens proberen 3x dmt helemaal te controleren tussen FN en FGSP,zonder enige vorm van extra controlebediendes,of 8x M6 helemaal alleen...... Er zijn natuurlijk altijd mensen die er ook geen moeite voor doen,maar voor zo'n uitspraken te lanceren,geleive eerst eens te kijken en te ondervinden,ipv als reiziger meteen conclusies te trekken....Je moet maar eens proberen elk rijtuig, elk WC, de reizgers er vanaf plukken,laat staan de eeuwige discussies die gevoerd worden.....
Prachtig vermeld collega. Nu,

Ik heb vorige zomer de ICT trein FBK - FTR genomen. Geen controle, aangezien de treinchef (was alleen) in zijn pakwagen bleef en er niet uitkwam. Hier kan ik mee akkoord gaan dat zoiets niet kan.

Maar ofwel laat het materieel niet altijd controle toe (vb. MW41/Break/..)
De discussie 1e/2e klasse, vertraging.

Ik heb eens een benelux trein moeten overnemen met 20 minuten vertraging. De trein was nog niet gezien tussen RSD-FCV. Ik besloot te beginnen met controle in 1e klasse, maar veel controle werd er niet gedaan. Ik had mijn handen vol met het bellen voor aansluitingen op thalys/eurostar. Dan moet je weten dat het niet gemakkelijk is om alle diensten (seinhuis FBMZ, NDN) te bellen. Regelmatig valt de verbinding weg. Ik heb welgeteld 1,5 rijtuig kunnen doen tussen FCV en FBN. Dus het ligt niet altijd aan 'geen zin' hebben. Eens achter de schermen komen kijken :). Maar ik kan je wel gelijk geven dat er bij zijn die geen controle doen, maar iedereen beslist zelf wat hij daar mee doet. Persoonlijk vindt ik er gewoon door gaan, om reizigers te woord te staan, soms belangrijker dan knippe knippe knippe.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:amaai gaan de heren effe beklag doen over al dan niet controle, controle is niet verplicht, je kan niet verwachten dat als je een traject hebt van 10 minuten da je controle zeker zal gezien hebben, heb je wel controle zorg je toch gewoon dat je altijd in orde bent dan is er geen probleem, al de rest is gewoon zever om aan de regels te kunnen ontsnappen
zeker de bedoeling niet.
:lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:amaai gaan de heren effe beklag doen over al dan niet controle, controle is niet verplicht, je kan niet verwachten dat als je een traject hebt van 10 minuten da je controle zeker zal gezien hebben, heb je wel controle zorg je toch gewoon dat je altijd in orde bent dan is er geen probleem, al de rest is gewoon zever om aan de regels te kunnen ontsnappen
Maar die controle kan reizigers die info willen ook verderhelpen. Teminste, als de treinbegeleider het antwoort op hun vraag weet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja ma een tbg (zoals hier al hoger vermeld) kan niet in alle rijtuigen tegelijk zijn en dat is wat je moet aanvaarden, op sommige drukke momenten vraagt het soms meerdere stilstanden voor een tbg een deel van de trein gezien heeft, soms stelt 1 passagier al een vraag die veel opzoekwerk vergt en bijgevolg moeten andere dan wachten vrij simpel en eenvoudig, te aanvaarden dat het gewoon de feiten zijn
Plaats reactie