Chinese TBG
Chinese TBG
Zaterdagavond zat ik in de IC A Eupen - Oostende met vertrek te FBMZ om 21.10u, en op deze trein zag ik voor het eerst een Aziatische TBG!
En ik moet toch wel zeggen dat deze TBG één rijtuig sneller controleerde dan een 'inheemse' TBG die er twee zou controleren!
En zoals het in Azië past, stond de TBG in het station constant op zijn horloge te kijken opdat de trein op de seconde stipt zou vertrekken!
Het toeval wil nu dat ik deze morgen ook voor de eerste keer een Aziatische politieagent het verkeer zag regelen!
En ik moet toch wel zeggen dat deze TBG één rijtuig sneller controleerde dan een 'inheemse' TBG die er twee zou controleren!
En zoals het in Azië past, stond de TBG in het station constant op zijn horloge te kijken opdat de trein op de seconde stipt zou vertrekken!
Het toeval wil nu dat ik deze morgen ook voor de eerste keer een Aziatische politieagent het verkeer zag regelen!
bij 90% van de TBG's graak je volgens mij zelfs met een abonnement van 3jaar geleden nog wegJonathan schreef:Bij de NMBS frouderen gaat in iedergeval gemakkelijk. Met mijn abonnement Oostende-Brugge kun je heel het land doorreizen
nog geen 1 op de 10 kijkt daar langer dan een halve seconde naar, die vorm een foto en die lichtblauwe kleur zijn genoeg
Totdat het eens fout loopt...Nonkelronnie schreef:bij 90% van de TBG's graak je volgens mij zelfs met een abonnement van 3jaar geleden nog wegJonathan schreef:Bij de NMBS frouderen gaat in iedergeval gemakkelijk. Met mijn abonnement Oostende-Brugge kun je heel het land doorreizen
nog geen 1 op de 10 kijkt daar langer dan een halve seconde naar, die vorm een foto en die lichtblauwe kleur zijn genoeg
Trouwens, 3 jaar geleden zou ik niet zeggen hoor. Enkele dagen zal wel vaak gebeuren.
Vandaag trouwens 3 kunnen betrappen:
1 treinkaart was 2 dagen vervallen
2 treinkaarten waren buiten reisweg
-(Geel - Hasselt). Hij zat in Herentals.
-(Ant. - Bouwel). Ging ook naar Herentals
Ik gebruikte mijn abonnement van Lier naar Mechelen veel om naar A'pen-centraal te gaan. Tot Berchem is geen probleem want daar moet 'k normaal trein naar Mechelen nemen.
Ik heb ook al is met mijn abonnement een L-trein genomen van Kontich naar A'pen. Dat ligt wel op de lijn Mechelen-A'pen maar normaal moet je het snelste traject nemen.
Ik heb ook al is met mijn abonnement een L-trein genomen van Kontich naar A'pen. Dat ligt wel op de lijn Mechelen-A'pen maar normaal moet je het snelste traject nemen.
Collega's van mijn pa hebben tussen hun abbonnement al een kasticket en alles tussengestoken. Negen op de tien keren merken ze niets. Vandaag maakte ik zelfs mee dat de treinbegeleider mij niet eens had zien zitten. Mijn Pa heeft ooit een op de IR i zijn abbonnement Oostende-Brussel getoond tussen Deinze en Lichtervelde. De meesteTreinbegeleiders zeggen gewoonweg "Ja" of "Danku". Op sommige treinen krijg je zelf geen controle. Of zeg gewoonweg "Al gecontroleerd".
Ik reis ook nooit in het zwart, ik zou wel eens durven een uurtje in een tussenstation blijven. Dat mag wel niet, maar ik heb wel het traject betaald, en wie van de TBG's kijkt nu naar het treinnummer om zeker te zijn dat je de snelste aansluiting hebt genomen?!
Soms (héél zelden) durf ik ook eens met een 2de klasse biljet in 1ste zitten. (bv op de dubbeldek, als eerste klasse vanvoor zit, er wordt dan toch niet gecontroleerd)
Soms (héél zelden) durf ik ook eens met een 2de klasse biljet in 1ste zitten. (bv op de dubbeldek, als eerste klasse vanvoor zit, er wordt dan toch niet gecontroleerd)
Laatst gewijzigd door SIMPY.be op 08 mar 2006, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.