M4 en klassiekjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LierTrainspotter

M4 en klassiekjes

Bericht door LierTrainspotter »

Hallo, vorig jaar kwamen hier nog rode klassiekjes in Lier en omgeving, nu zijn dit breaks. Ook de rode M4 is weg.

Ik zie de laatste tijd zo weinig van deze treinen.
Mijn vraag: Waar kan je nog van die rode M4's vinden en rode klassiekjes?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de rode m4's zullen wel ongeveer allemaal weg zijn, en de rode klassiekjes zijn vooral ten zuiden van de taalgrens te vinden :wink:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Rode M4 zag ik een paar weken geleden nog meermaals op lijn 50 tussen Denderleeuw en Aalst, geen idee wat voor trein dit was.

Rode klassiekjes vind je ook nog in Denderleeuw, stoptrein naar Gent-St-Pieters, staat elke werkdag een tijd tot iets na 16h te Denderleeuw vertrekkensklaar; ook stoptreinen van Denderleeuw naar Zottegem en de stoptrein Kortrijk-Zottegem, enz... nog genoeg zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

De L trein Mechelen-Gent-Brugge ordt ook met rode klassiekjes gereden.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

trainfreak schreef:De L trein Mechelen-Gent-Brugge ordt ook met rode klassiekjes gereden.
Klopt, vroeger zaten er meer gemoderniseerde tussen heb ik de indruk. Ik heb die stoptrein de laatste weken meermaals genomen en nooit een gemoderniseerd stel gezien. Zullen wel naar de Cityrail overgeheveld zijn intussen.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Op lijn 50 is er inderdaad nog 1 p-trein die met bordeaux M4 rijtuigen wordt gedaan, het is een trein die via Jette rijdt.

Deze morgen nog een bordeaux M4 is het station van Haaltert gezien, de p-trien (7902) Kortrijk-> Schaarbeek was vandaag met bordeaux M4 rijtuigen. :D

Niet gemoderniseerde klassiekjes zijn schaars aan het worden op de Cityrail verbindingen, en als je der nog tegen komt zijn het er van de generatie die met Vmax = 130 km/h.

Het gemoderniseerde klassiekje 702 krijgt van mij de troffee van grootste lawaai maker, wwwmmm wwwm wwmmm wwmmm. :evil:
2160

Bericht door 2160 »

Duikbril AM86 schreef:Op lijn 50 is er inderdaad nog 1 p-trein die met bordeaux M4 rijtuigen wordt gedaan, het is een trein die via Jette rijdt.
Inderdaad, P Aalst <-> Brussel met 6 bordeaux M4'n.

Ook nog ééntje van/naar Luik (Angleur), normaal gezien.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Enkele P treintjes Antwerpen-St Niklaas (Lokeren), worden nog met bordeaux klassieke stellen gereden. Ook hangen ze regelmatig aan de 33 reeks (Jambes Essen) als versterking.
bobby

Re: M4 en klassiekjes

Bericht door bobby »

LierTrainspotter schreef:Hallo, vorig jaar kwamen hier nog rode klassiekjes in Lier en omgeving, nu zijn dit breaks. Ook de rode M4 is weg.

Ik zie de laatste tijd zo weinig van deze treinen.
Mijn vraag: Waar kan je nog van die rode M4's vinden en rode klassiekjes?
rode M4 werd tot december gebruikt voor de p-treinen Aarschot - Antwerpen.

vanaf december werden deze rijtuigen gebruikt op een p-trein Hasselt Brussel; sinds 2 mei worden ze niet meer gebruikt tussen Hasselt & Brussel.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Ik ben zaterdag die rode m4's nog tegengekomen in denderleeuw, ergens rond 5 uur, dus de kans is groot dat je ze daar nog eens tegenkomt
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Vandaag (en zeker nog een hele week) waren er oude M4's te vinden op P 8991 (Kortrijk-Brugge).

En ongemoderniesserde Klassiekskes enkel te zuiden van de taalgrens?
Vanavond, in één kwartier tijd, passeerden tussen 18:08 en 18:23, maar liefst 12 ongemoderniseerde Klassiekskes door Brugge!
willem

Bericht door willem »

Zijn er eigenlijk nog groene klassiekjes in omloop ?
Wover

Bericht door Wover »

Nee, die zijn in de jaren '90 allemaal al rood geschilderd hoor. Het laatste groene klassiekje zal wel in 97-98 rood geschilderd zijn (als het ni vroeger is :))
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

De 606 en 633 zijn nooit bordeaux geweest, ze kregen van hun groene kleur meteen de moderne look. Heb die 633 trouwens nog eens in een L-trein zien hangen toen ik dacht dat alle groentjes al verdwenen waren, best schrikken als treinfan... (jaar 2001?)
Wover

Bericht door Wover »

Ah, dat wist ik niet :).
Plaats reactie