Treinbestuurder vergeet te stoppen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Treinbestuurder vergeet te stoppen

Bericht door Adler »

Ik dacht dat ik alles had meegemaakt maar niet dus.
Vanavond reed de treinbestuurder van de IR Jambes-Essen aan volle snelheid door de voorziene stopplaats Ekeren en is pas gestopt in de volgende halte Kapellen. Dit tot grote ontsteltenis van de minstens honderd reizigers die in Ekeren moesten afstappen.
De verbouwereerde treinbegeleider kon uiteraard niets doen.
Nu ja, vergeten is menselijk maar zo een verstrooidheid roept toch vragen op.
Wover

Bericht door Wover »

Er bestaat zo al een topic, en zoals je zelf zegt: fouten maken is eigen aan de mens ;).
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Treinbestuurder vergeet te stoppen

Bericht door Bart »

Adler schreef: Nu ja, vergeten is menselijk maar zo een verstrooidheid roept toch vragen op.
Ahja? De welke?
Ben jij mister perfect?
Ik krijg het de laatste tijd enorm op mijn zenuwen hé, van zulke uitspraken. Die mens zal dat zeker niet expres gedaan hebben, en het factuurtje zal wel volgen.
Dat is het plezier aan de job van treinbestuurder.
Als wij een fout maken, kunnen we betalen.
Als iemand op een bureau een fout maakt, smijt hij zijn blad weg en begint opnieuw te schrijven. Geen haai die ernaar kraait, en geen enkele pipo zal daar een topic over openen op een forum.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik heb dat op lijn 89 ook al geweten dat de p-trein (7904) Zottegem-> Schaarbeek was vergeten te stoppen in Ede. (Is wel al heel lang geleden, van voor IC/IR 98.)
Wij in Haaltert natuurlijk kijken zo van, den trein is daar al zo vroeg.. maar hij was vergeten te stoppen in Ede. :D
Moet wel raar zijn als je zo aan het perron staat en dienen trein rijdt door ... ik zou het niet graag meemaken..
Maar ja treinbestuurders zijn ook maar mensen, he. :D
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Treinbestuurder vergeet te stoppen

Bericht door Bibke »

Bart schreef:
Adler schreef: Nu ja, vergeten is menselijk maar zo een verstrooidheid roept toch vragen op.
Die mens zal dat zeker niet expres gedaan hebben, en het factuurtje zal wel volgen.
Dat is het plezier aan de job van treinbestuurder.
Als wij een fout maken, kunnen we betalen.
Wat is de orde van grootte van zulk een factuur voor een TB?
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

15 euro/perron dus die zal dat niet voor de lol gedaan hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd en da komt in uw persoonlijk dossier ook al ni schoon te staan, te veel van die fouten is ni goed voor verloop van uw loopbaan rijdende dienst.
bobby

Bericht door bobby »

Hobbes schreef:15 euro/perron dus die zal dat niet voor de lol gedaan hebben.

en wat krijgen de reizigers die hiervan hinder/nadeel ondervinden? niets...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Bekijk het ook eens van de positieve kant: voor hetzelfde geld mag je een beetje verder rijden :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bobby schreef:
Hobbes schreef:15 euro/perron dus die zal dat niet voor de lol gedaan hebben.

en wat krijgen de reizigers die hiervan hinder/nadeel ondervinden? niets...
ja bobby we kennen uw visie al, elk kleinste foutje van de firma boor je nadeloos de grond in, leer nu eens aanvaarden dat bepaalde dingen zoals begrip van beide kanten moet komen of heel de maatschappij draait vierkant (voor zover dat nu al niet het geval is). Als elk kleinste foutje financieel vergoed moet worden waar denk je dan te eindigen?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Ik zou hier wel nog willen aan toevoegen dat de treinbegeleider al het mogelijke heeft gedaan om een oplossing te zoeken voor de reizigers die normaal moesten uitstappen in Ekeren en zelfs de verkeersleiding heeft opgebeld om te vragen of er een andere oplossing mogelijk was zoals het laten stoppen van de Benelux.
Alleen maar lof voor deze man die alle klachten moest opvangen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voila das zowat het enige en het beste dat er kan gebeuren, idd meestal zal de volgende trein een extra halte krijgen om de ter plaatse getroffen passagiers verder te helpen
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Ik zou hier wel nog willen aan toevoegen dat de treinbegeleider al het mogelijke heeft gedaan om een oplossing te zoeken voor de reizigers die normaal moesten uitstappen in Ekeren en zelfs de verkeersleiding heeft opgebeld om te vragen of er een andere oplossing mogelijk was zoals het laten stoppen van de Benelux.
Alleen maar lof voor deze man die alle klachten moest opvangen.
Normaal is de tegentrein ook in Kapellen, op symmetrietijd :30, kun je recht overstappen, misschien nu wel even tegenhouden het is nu iets verder wandelen dan vroeger.

Hebben ze de trein uit Essen even vastgehouden ? Heeft toch bijna 10 minuten over in Centraal -2 .

Theo
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Hebben ze de trein uit Essen even vastgehouden ? Heeft toch bijna 10 minuten over in Centraal -2 .
Theo, dat weet ik niet, ik moest nog verder door naar Heide.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

hangt er geen lijstje ofzo in de cabine zodat de TB weet waar hij moet stoppen of hoe gaat dat in z'n werk?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie