spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door kika »

Welke Scheldestad? Oudenaarde? Doornik? … 't Zal vast Antwerpen zijn, maar ik hou wel van een verrassing.
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door groentje »

De Diabolo mag dan afgewerkt zijn, aansluitende projecten zijn wel noodzakelijk om de nieuwe infrastructuur rendabel te maken. Zo moet de lijn 25N nog verder doorgetrokken worden tot in station Mechelen, met een ongelijkgrondse kruising voorbij dat station (dat is nu een ongelijkgrondse kruising ter hoogte van Zemst), en nog niet gepland, maar wel noodzakelijk op langere termijn: de verlenging tot Antwerpen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Ik vrees dat de doortrekking tot Antwerpen er de eerste 15 jaar nog niet zal komen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Ik vrees dat de doortrekking tot Antwerpen er de eerste 15 jaar nog niet zal komen.
Ik vermoed dat men eerst centen zal zoeken voor de NZV?
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door groentje »

Ik deel je vrees, Steven, lijn 25N zal nog niet de komende 10, zelfs 20 jaar tot Antwerpen doorgaan. Ze zijn hierdoor een bottleneck aan het creëren tussen Mechelen en Antwerpen... En dat terwijl er nu al meer treinen (waaronder flink wat goederentreinen) passeren dan op Brussel-Mechelen...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Ik deel je vrees, Steven, lijn 25N zal nog niet de komende 10, zelfs 20 jaar tot Antwerpen doorgaan. Ze zijn hierdoor een bottleneck aan het creëren tussen Mechelen en Antwerpen... En dat terwijl er nu al meer treinen (waaronder flink wat goederentreinen) passeren dan op Brussel-Mechelen...
Maar dat zal wel veranderen eens de 2e havenontsluiting er ligt. Dan wordt de hoofdas Athus-Namen-Leuven-Mechelen-Antwerpen omgelegd langs Lier en zal het aantal goederentreinen op L27 dus gevoelig dalen. Dat kan natuurlijk wat bijkomende ruimte geven voor passagierstreinen tussen Mechelen en Antwerpen.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Stijn D.C. »

Ik reed daarjuist op de E19 met mn auto, en zag op L25N een Siemens Desiro richting Mechelen rijden :)
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Merijn »

Mijn excuses, ik had dit al eens gevraagd, maar de vraag is een beetje in de vergetelheid geraakt. Met dat de IR-I vanaf 10 juni van/naar Mechelen zal rijden, zal er ook ander materieel gebruikt worden?

Merijn
260689
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door 260689 »

Ik heb kunnen deelnemen aan de rampenoefening in de diabolotunnel. Het waren 2 Breaks die mochten deelnemen aan de oefening. De oefening zelf was goed georganiseerd en alles werd goed uitgelegd.

We werden allemaal verwacht op de site van Tuc-Rail op Brucargo 747. Daar werden we met bussen vervoerd naar de militraire basis van Peuti waar we van Infrabel broodjes en drank kregen en waar ook de briefing werd gegeven. Na de briefing werden we met de bussen via de E19 (lees: file!!) naar Mechelen station gevoerd. Rond 19u15 kwamen de 2 Breaks aangereden naar spoor 9 die ons via de nieuwe lijn naar het begin van de tunnel brachten. daar duurde het 30 a 45 min eer we mochten uitstappen. De boordchef was een instructeur van het opleiding centrum van Brussel en controle bediende van depot Leuven. De treinbestuurder was eveneens van depot Leuven. Het werd zo echt als het kan alles nagedaan. Onderlinge communicatie tussen boordchef en controlebediende om verdere afspraken te maken voor de evacuatie. Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek. Eens boven wordt je verzameld door het rode kruis en werd men met bussen terug gereden naar de legerbasis in Peuti.

Als er nog vragen zijn mag je deze altijd hier posten.

Het was een fijne ervaring en ik vind dat ze dit toch regelmatig zouden moeten doen om alles bij te schaven.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Glodenox »

Dit zag ik vandaag op de infoborden staan in Vilvoorde:
Afbeelding Blijkbaar gaat men dus op zaterdag 9 juni een soort belevenistrein inleggen om mensen te laten zien wat er is uitgevoerd. Reserveren kan op http://diabolo-experience.be/. Je moet natuurlijk wel eerst tot daar geraken, wat met de trein betalend is (+ toeslag natuurlijk). Ik ben in elk geval van plan om met de fiets te gaan :P
Laatst gewijzigd door Glodenox op 30 mei 2012, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door TrainzDr3ver »

Er rijden wel genoeg bussen vanuit de regio tot ginder, je kan vanaf Brussel ook nog steeds de bus tot de luchthaven pakken, ook al duurt dat iets langer :P
Ik zal ook wel aanwezig zijn :D
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb de site al ontdekt en ik heb mijn ticket al on line afgedrukt.Ik ga waarschijnlijk met de trein naar daar omdat de bus vanuit Leuven er ongeveer een uur over doet wat toch wel lang is.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door dentheo »

260689 schreef: Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek.
En was de rook " warm" zodat hij bovenaan ging hangen rond de lichtjes en de bordjes ? :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door 260689 »

dentheo schreef:
260689 schreef: Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek.
En was de rook " warm" zodat hij bovenaan ging hangen rond de lichtjes en de bordjes ? :lol: :lol:
Het was daar goed fris maar het was heel moeilijk want het was heel de tunnel zelfs bovenaan in de 'rook'.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door fets »

Vanaf 10/6 zijn er nieuwe tarieven van toepassing.
De tarifaire kilometers tussen Mechelen en Brussel-Nat-Luchthaven zijn vanaf dan 15 ipv 30 zoals nu.
Vanaf 1/7 verhoogt de Diabolo toeslag voor iedereen tot 4,30 EUR ipv 2,10 EUR.

Huidige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (voor 10/6): 7 EUR
Toekomstige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (10/6 -> 30/6): 5,10 EUR
Toekomstige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (vanaf 1/7): 7,30 EUR

Dit wil dus zeggen dat de mensen die het meest voordeel gaan hebben van de Noordelijke Diabolo aansluiting, er het beste gaan uitkomen financieel gezien aangezien ze 15 tarifaire kms "winnen". (en de verdubbeling van de toeslag "gecompenseerd" wordt door de minderprijs van hun ticket!)

De andere gebruikers zullen per rit 4,30 EUR Diabolo toeslag betalen ipv 2,10 EUR, een netto verhoging van 2,20 EUR. Zeker voor gebruikers uit Brussel/Leuven zal dit een zware dobber zijn.

Normaalgezien zou Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven met een keycard kunnen lukken omdat de afstand <= 15 km. (wel Diabolo toeslag apart betalen!)
Plaats reactie