spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Retard »

Steven schreef:Op dergelijke viersporige lijn moet op die plaats de noodzakelijkheid niet bestaan op van het uiterst linkse naar het rechtse spoor te kunnen, normaal moeten de treinen zelfs al vanaf station Leuven op hun plaats zitten om goed te zijn.
Indien er een trein in panne valt, is het toch nodig om van sporen te kunnen veranderen. Indien er vier sporen zijn, dient het door u genoemde ook te kunnen, kwestie van achteraf niet te moeten zeggen: "En we zitten nu met vier sporen, en we kunnen er nu in nood niet overrijden!".
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

In het geval er van een viersporige lijn maar 1 spoor vrij is dan is het evident dat je dit beter in de normale richting gebruikt en alle andere treinen gewoon gaat omleiden anders zit je daar toch met een chaos waar je niets mee kan doen.
Zelfs met 1 defecte trein heb je nog 1 normaalspoor over zodat je niet op tegenspoor moet gaan rijden want dat zorgt enkel voor extra chaos.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

Retard schreef:
Steven schreef:Op dergelijke viersporige lijn moet op die plaats de noodzakelijkheid niet bestaan op van het uiterst linkse naar het rechtse spoor te kunnen, normaal moeten de treinen zelfs al vanaf station Leuven op hun plaats zitten om goed te zijn.
Indien er een trein in panne valt, is het toch nodig om van sporen te kunnen veranderen. Indien er vier sporen zijn, dient het door u genoemde ook te kunnen, kwestie van achteraf niet te moeten zeggen: "En we zitten nu met vier sporen, en we kunnen er nu in nood niet overrijden!".
Als er een trein in panne valt heb je nog 3 van de 4 sporen over. Dan het wisselcomplex van Herent net veel efficiënter...
dentheo
Berichten: 8171
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door dentheo »

Er zit dus een ander verhaal achter....wat niet onlogisch is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Asterix »

Enig idee wat die lampen zijn die in Herent dwars naast de sporen staan aan het wisselcomplex? Het heeft iets weg van een overschrijdingslamp voor een sein maar ze staan dus dwars, naar de kant gericht.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Asterix »

Steven schreef:de overloop wissels in Herent van L36 naar L36N en vice versa zijn 120 km/u, de wissels om in Herent van normaalspoor naar tegenspoor en vice versa te gaan zijn van 150 km/u, dat is trouwens idem voor de wissels tussen Diegem en Zaventem waar men op de L36N ook aan 150 km/u kan veranderen.
Staan er dan seinen met lichtcijfers?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Ja hoor afhankelijk van het sein kan je er een 12 of 15 zien verschijnen. Hangt dus af van de reisweg.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Nils »

edit: dubbelpost
Laatst gewijzigd door Nils op 30 jul 2012, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Nils »

Jeroen schreef:Enig idee wat die lampen zijn die in Herent dwars naast de sporen staan aan het wisselcomplex? Het heeft iets weg van een overschrijdingslamp voor een sein maar ze staan dus dwars, naar de kant gericht.
Lijkt mij een lampje voor de ploegen van de baan, normaal moet daar een knop bij zijn, indrukken, en als de lamp gaat branden, is het spoor veilig om overgestoken te worden.
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door twist297 »

Steven schreef:Ja hoor afhankelijk van het sein kan je er een 12 of 15 zien verschijnen. Hangt dus af van de reisweg.
De 12 en 15 staan inderdaad op het sein. Wat ik wel nog wil toevoegen is dat de wissels op L36N volgens langse seininrichting tegen 150 gesignaliseerd zijn, in ETCS worden deze echter tegen 160 genomen. Het zijn namelijk wissels van 160km/u, de wissels naar L36 zijn 120km/u.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ferry »

Vraagje

De IR Mechelen - Nat.Luchthaven - De Panne: maakt deze kop in "Nat Luchthaven" of rijdt verder via Zaventem en lijn 36?


ferry
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

ferry schreef:De IR Mechelen - Nat.Luchthaven - De Panne: maakt deze kop in "Nat Luchthaven" of rijdt verder via Zaventem en lijn 36?
Die rijdt gewoon verder langs L36 :wink:
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ferry »

Hoi

bedankt : wordt de nieuwe lijn tussen Machelen en Schaarbeek dan al commercieel gebruikt?

f
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Ja door Thalys.
Bumumy

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Bumumy »

Weet er iemand wat de reistijd zou zijn van Brussel Noord naar de luchthaven via Machelen, dus of er verschil zou zijn in tijd met de reisweg via Diegem/Zaventem? Er zijn nog geen reizigersritten daarlangs, dus kan het niet meteen vinden...
Plaats reactie