IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

sweek schreef:Waarom zou de IC pas in juni naar Maastricht kunnen?
Omdat ze eerst nog moeten testen of de 13 wel naar Maastricht kan en mag.
En het zou mooi zijn als de L trein Maastricht - Luik dan gewoon blijft...
Nope, IC vervangt L en de stop in Eijsden wordt geschrapt.
ik weet niet of je het kan aansluiten op de twee treinen naar Amsterdam - Alkmaar eigenlijk, maar dat is denk ik wel de enige manier om die verbinding echt goed te laten lopen.
Omdat de Noorderburen nu eindelijk een normale symmetrie (00/30) gaan toepassen, zullen de aansluitingen in beide richtingen dezelfde zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

en hoe zit het met dinant-givet ? :P
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Shrek schreef:en hoe zit het met dinant-givet ? :P
Bij de NMBS is daarvoor nix voorzien, maar naar het schijnt gaat RFF het Franse deel dit jaar opknappen. Xie nog eerder treinen naar Valenciennes rijden.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

FLV-FGSP schreef:
Terminus schreef:En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten). De NMBS wil/wou breaks, maar die kans zou inmiddels klein geworden zijn.

Toelatingsprocedure is te lastig en te duur.
Te lastig en te duur !? Voor niet minder dan 4km in Duitsland te vertoeven !? Komaan hé zeg , waar zijn we mee bezig ? :roll: Maar ergens heb je wel gelijk , kijk hier maar eens ... 2 meetrijtuigen en een 218 achter de 27'er voor 4 km ! Een beetje belachelijk natuurlijk , maar ja , met de bureaucraten van het EBA weet je maar nooit :roll: ... (en ja : ik blijf het EBA nog steeds een bureaucratische instelling vinden.... )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Kris schreef:
Terminus schreef:En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten)
Toch wel, ik heb al de eer gehad om met een vernieuwd stel mee te rijden :wink:
Pas op ik denk wel dat ze dit enkel doen als er echt geen ander oplossing meer is...
dat kan een vernieuwd stel zijn, maar de nr zal niet hoger als 665 geweest zijn, tot daar mogen ze Aken binnen, de rest is thyristormaterieel en die mogen niet binnen, de oudere hebben JH bediening en die mogen wel zo simpel ist
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De IR q met getrokken materieel is niet mogelijk omdat er te weinig omlooptijd is in Aachen-Hbf en Liège-Guillemins.

De IR q zou eigenlijk om het uur moeten rijden, maar het moet geen aansluiting geven op de IC A vind ik. Anders zullen de Thalyssen meer leeg of vol rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

momenteel is er in luik geen plaats om de loc te laten omplopen denk ik :roll:
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Trainspotterke schreef:De IR q met getrokken materieel is niet mogelijk omdat er te weinig omlooptijd is in Aachen-Hbf en Liège-Guillemins.
.
Als ik dan even verder "droom" zou ik zeggen: een locomotief aan elke kant van de trein (en dat zijn er nog altijd maar 2 :wink: ) Ik meen toch dat zolang de trein slechts om de 2 uur rijdt; men maar 1 samenstelling nodig heeft. Lijkt mij toch geen helemaal onhaalbaar "droombeeld".
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

zijn M4-stuurposten toegelaten in duitsland? :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Terminus schreef:
Trainspotterke schreef:De IR q met getrokken materieel is niet mogelijk omdat er te weinig omlooptijd is in Aachen-Hbf en Liège-Guillemins.
.
Als ik dan even verder "droom" zou ik zeggen: een locomotief aan elke kant van de trein (en dat zijn er nog altijd maar 2 :wink: ) Ik meen toch dat zolang de trein slechts om de 2 uur rijdt; men maar 1 samenstelling nodig heeft. Lijkt mij toch geen helemaal onhaalbaar "droombeeld".
da gedoe met twee locs is pure verspilling wetende da er zo al een tekort is
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Shrek schreef:zijn M4-stuurposten toegelaten in duitsland? :P
Nope, en de andere M4 ook niet. Er staat B, L en F* op, waarbij F* wil zeggen naar Rijsel.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

FLV-FGSP schreef:
Shrek schreef:zijn M4-stuurposten toegelaten in duitsland? :P
Nope, en de andere M4 ook niet. Er staat B, L en F* op, waarbij F* wil zeggen naar Rijsel.
En dan nog alleen de M4'en met een blauwe B d8 ik.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Bij de BTTB (http://www.bttb.be/standpunten/Euregionale-treinen.pdf, pagina 8 ) staat het volgende:
Wij pleiten voor een uursdienst op Aken met afwisselend een snelle trein en een lokale trein, dus het ene uur een IC/RE Oostende – Brussel – Verviers – Aken en een L-trein Spa – Eupen en het andere uur een IC Oostende – Brussel – Verviers – Eupen en een L-trein/RB Spa – Aken. In Verviers kan er steeds voor aansluiting aan hetzelfde perron gezorgd worden naar de andere richting. Op die manier is er ieder uur een verbinding van Eupen en Aken naar Luik en Brussel. Tijdens de werkzaamheden tussen Luik en Aken werd dit overigens al gedeeltelijk toegepast. Voorwaarde voor deze oplossing is wel dat reeks 13 wordt toegelaten naar Aachen Hbf. Voor de lokale trein is moderner materieel dan het huidige gewenst.

Het te verwachten tegenargument dat IC-A in dit geval de verbindingen met ICE en Thalys zouden ‘kannibaliseren’ telt niet. De HST’s zullen immers vanaf eind 2007 op het stuk Aken – Brussel minstens een half uur sneller zijn dan de IC-A. IRq zou in dit voorstel enkel een binnenlandse rol krijgen.

Indien deze oplossing niet haalbaar is, dient IRq ieder uur te rijden. Aangezien het voor de binnenlandse bediening van L37 wenselijk is dat deze trein ongeveer een half uur verschoven ten opzichte van de IC-A rijdt, ligt een goede aansluiting met de tweede snelle IC Brussel-Luik vanaf december 2006 voor de hand.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

FLV-FGSP schreef:Er staat B, L en F* op, waarbij F* wil zeggen naar Rijsel.
Inderdaad , F* wil eigenlijk strikt genomen zeggen "beperkt toegelaten in Frankrijk" , bv. op één bepaald baanvak of een bepaalde lijn , hier dus Kortrijk-Rijsel ...

De laatste jaren wordt die * echter méér en méér vervangen door een . Je moet maar eens kijken op de CFL4000 loks en CFL Dosto's , daar staat telkens B. op ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja ma die zijn beperkt van hunzelf :-) die kunnen enkel op 25KV lijnen rijden en hebben op die manier hun beperking :-)
Plaats reactie