IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En waarom willen ze de veranderingen 'geleidelijk invoeren'? Om niet teveel verwarring te stichten (iets wat met allerhande kleine onopvallende veranderingen net wel het geval zal zijn volgens mij, maar soit)? Of omdat ze geen zin hebben om gewoon elk jaar te kijken wat de technische mogelijkheden zijn, een dienstregeling op te stellen die hiervan het gunstigst gebruik maakt, en die gewoon los te laten op het net? Er bestaan voldoende computerprogramma's om na te gaan wat de gevolgen zijn van zo'n dienstregeling, wat de knelpunten zijn, en zelfs eventuele oplossingen daarvoor. Zeker, een goede dienstregeling opstellen is geen makkie, maar het is al lang niet meer het tijdrovende ambacht van enkele decennia geleden, waardoor niet elk jaar de mogelijkheden konden worden uitgebuit.
Kijk, de NMBS is niet de slechtste spoorwegmaatschappij van Europa, maar op dat punt blijft o.a. de SBB echt top.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de voornaamste reden is gewoon voor 98 bis te krijgen
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Met de huidige informaticamogelijkheden (en toen eigenlijk ook al, maar soit) had men makkelijk op voorhand kunnen berekenen wat de problemen kunnen zijn, de dienstregeling op enkele kleine puntjes aan kunnen passen, en quasi geen inloopperiode gehad.
Logisch dat de mensen schrik hebben van een grote dientregelingswijziging, als alles nog moet worden uitgetest bij de start ervan...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Met de huidige informaticamogelijkheden (en toen eigenlijk ook al, maar soit) had men makkelijk op voorhand kunnen berekenen wat de problemen kunnen zijn, de dienstregeling op enkele kleine puntjes aan kunnen passen, en quasi geen inloopperiode gehad.
Logisch dat de mensen schrik hebben van een grote dientregelingswijziging, als alles nog moet worden uitgetest bij de start ervan...
je moet beseffen da de fouten die toen gebeurd zijn niks met ICT te maken hadden maar volop menselijk waren, als je ineens alle relaties veranderen en de bijhorende ritnrs ook allemaal door elkaar smijt kan dat gewoon ni anders dan dat iedereen in de war is en dat er steken vallen.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Zeker is dat mogelijk. Maar ik blijf ervan overtuigd, dat mensen op tijd informeren, en ten volle de draagwijdte doen beseffen op voorhand, hen alerter zal laten reageren op het ogenblik van de omschakeling.
Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat veel mensen gewoon niet aan het opletten waren, en dat zou niet mogen.
Een mogelijke oplossing hiervoor is, om een heel nieuwe nummering te gebruiken, natuurlijk, maar ik wil mijn hoofd er niet over breken of dat eigenlijk wel mogelijk is met het huidige materiaal (kniptang incluis).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe tja ik weet ni of je da beseft ma mensen kweken nu eenmaal gewoontes, als ik nu vraag welke nr's gebruikt worden voor de treinen tussen eupen en oostende dan zegt de merendeel hier spontaan van 501 tot 550, maar als je van de ene dag op de andere al die nrs gaat door elkaar smijten dan verwacht je gewoon soep met brokken, miszendingen zijn dan zo gebeurd, gewoontes slaag je gewoon ni zomaar van de ene op andere dag om zoals een bladzijde van een boek
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
De belangrijkste reden is doodgewoon dat niet alle infrastructuur op tijd klaar is om alles tegelijk te kunnen doorvoeren. Noodgedwongen wordt het dan stapsgewijs gedaan.

Groetjes,

Rian
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
De belangrijkste reden is doodgewoon dat niet alle infrastructuur op tijd klaar is om alles tegelijk te kunnen doorvoeren. Noodgedwongen wordt het dan stapsgewijs gedaan.
Verder zijn er ook nog geen nieuwe M6-rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
De belangrijkste reden is doodgewoon dat niet alle infrastructuur op tijd klaar is om alles tegelijk te kunnen doorvoeren. Noodgedwongen wordt het dan stapsgewijs gedaan.

Groetjes,

Rian
er zijn aanpassingen waar geen nieuwe infra voor nodig is hoor die ook voorzien zijn maar nog ni worden uitgevoerd :-)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

FLV-FGSP schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:quote]
Verder zijn er ook nog geen nieuwe M6-rijtuigen.
Ik kan er niet aan doen hé, maar ik vind dit het dwaaste wat de nmbs kan doen, dat is investeren in nieuwe M6 rijtuigen.
Die zijn enorm duur, en binnen enkele jaren hebben ze dan wel hun M6'en maar hebben ze geen loc's meer. Nu kunnen ze nog altijd rekenen op de type 22-23-26 voor hun hkm treinen, maar die gaan niet blijven bollen hé.
Dus sowieso gaan ze nieuwe loc's moeten bijbestellen.
Dan is een samenstelling M6'en wel heel erg duur hé.
Als ze nu eens gewoon moesten investeren in 3 of 4ledige dubbeldekmoterstellen zoals in Nederland dat zou veel rendabeler zijn dan hun m6'en, en zo zou hun type 21/27 bijna volledig naar de goederen kunnen gaan, waardoor investeren in nieuwe loc's niet meer nodig is.
Nu zijn er buiten de spits m6 samenstelling (van soms 8 rijtuigen) :shock:
waar amper 50 man opzit. Maar die treinen moeten zo gans de dag blijven rijden, omdat het teveel werk vraagt om die samenstelling te verminderen en enkele uren nadien erweer aan te koppelen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

nieuwe locs moeten er zoizo komen, M6 of niet :roll: en volgens mij is een 13+M6 heel geschikt voor sommige IC-verbindingen :wink: de nieuwe locs moeten bij B-cargo komen zodat ze daar 13-nen kunnen vrijmaken :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Ze hadden de M6'en wel beter laten bouwen voor 200kph, dan hadden ze daarmee de ICA kunnen doen enz...
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ok, en dan hoop ik dat je dan ook het interieur zal laten veranderen. Hebe r is van Brussel tot Luxemburg in gezeten. Man man man wat kwam ik daar met rugpijn uit. (heen en terug, dus 6 uur :shock: )
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:Ze hadden de M6'en wel beter laten bouwen voor 200kph, dan hadden ze daarmee de ICA kunnen doen enz...
Dat is wel een goed idee, maar kan je dat daar wel mee? Is dat niet te groot of te zwaar? Bestaat dat al?
Plaats reactie