IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

als ik over de Kempen spreek heb ik het trouwens eerder over Turnhout en ik denk niet dat iemand hier gaat beweren dat er in Turnhout geen extra treinen zouden kunnen gebruikt worden.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Dag,

Dat is eigenlijk een bekend verschijnsel. Ook na 18:00 worden de treinen trouwens snel korter, alhoewel er vaak nog behoorlijk wat reizigers zijn.
En de vrijdagnamiddag, dat wordt het nieuwe vrijdagspitsuur: een uur of twee vroeger dan anders.
Met vriendelijke groet

overweg13
Jonathan

Bericht door Jonathan »

overweg13 schreef:Dag,

Dat is eigenlijk een bekend verschijnsel. Ook na 18:00 worden de treinen trouwens snel korter, alhoewel er vaak nog behoorlijk wat reizigers zijn.
Ja, zo is in Brugge de L-trein naar Gent-St-Pieters van 18:36 met 1 Klassiekskes en erg vol. De L-trein naar Gent-St-Pieters van 19:36 is dan met 3 Klassiekskes en daar zit er natuurlijk minder volk op. Ook de L-trein naar Kortrijk vanuit Brugge van 19:07 is met 1 Klassiekske. Dat levert ook rechtstaan op.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Trainspotterke schreef:Om over Schouppekerke nog maar te zwijgen! :P (= Liedekerke)

Kapitein Haek moet het wel nog steeds stellen met een tussenstop te Gent-Sint-Pieters komende van Brugge! :P
Wie is kapitein Haek? :D

Schouppekerke daar kunnen we boeken over schrijven. :D

Tuybens express woont diene minister van overheidsbedrijven daar misschien? :D

Nog 1 maandje en het is zover IC/IR 2007, ben eens benieuwt zal in ieder geval geen IC/IR 98 bis worden. :D
Hopelijk resulteert het in een toename van het aantal treinreizigers.. :D
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Jannie Haeck (grote chef van de Holding): woont in Brugge
Bruno Tuybens (staatssecretaris overheidsbedrijven): woont in Zwalm
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

overweg13 schreef:Dag,

Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.

Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...

Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.

ik zie niet zozeer een P-trein Antwerpen-Brussel komen, vermits daar al genoeg treinen rijden
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

OO-MSS schreef:
overweg13 schreef:Dag,

Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.

Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...

Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.

ik zie niet zozeer een P-trein Antwerpen-Brussel komen, vermits daar al genoeg treinen rijden
De Thalys rijdt toch rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel, een mooie P-trein dus.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

bartolomew schreef:
OO-MSS schreef:
overweg13 schreef:Dag,

Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.

Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...

Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.




ik zie niet zozeer een P-trein Antwerpen-Brussel komen, vermits daar al genoeg treinen rijden
De Thalys rijdt toch rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel, een mooie P-trein dus.
ik denk ook niet zozeer dat er veel zijn die A'pen-Brussel per Thalys doen
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

OO-MSS schreef:ik denk ook niet zozeer dat er veel zijn die A'pen-Brussel per Thalys doen
Zal ik toch es moeten doen... 10 euro volgens Lybris formule enkele reis... (tweede klasse). Normaal ticket enkele reis in de gewone treinen kost 6 euro (uitgezonderd weekend uiteraard en exclusief jongere/senior)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Nog een kleine maand, en dan is het zover, de dienstregeling is nog niet op internet beschikbaar, en ben dus wel benieuwd wat er komt!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ja das elk jaar zo, als ge iets wilt plannen voor januari weet ge ni eens wanneer de treinen rijden :roll:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Dag,

Zou het iets te maken kunnen hebben met de overstap naar Hacon (Hafas), waarbij er meteen een OV-zoekmachine zou komen van adres naar adres, voor treinen, bussen en trams, met uitgebreide mogelijkheden?
Dan vind ik het nog wel de moeite waard om nog even te wachten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

SIMPY.be schreef:Nog een kleine maand, en dan is het zover, de dienstregeling is nog niet op internet beschikbaar, en ben dus wel benieuwd wat er komt!
Ja, ik ben ook eens benieuwd, vooral om welk uur die snelle P-trein Zottegem - Brussel nu rijdt enzo?
Der zijn hier al eerder vermoedens gepost maar ik ben eens benieuwd voor de defenitie versie. :D

Wat voor boeltje ze der weer gaan van maken in Brussel-Congres?
Nog altijd discrimineren en geen enkele p-trein van Vlaanderen of lijn 89 laten stoppen in de Congres?

Of de wachttijd van diene CR trein Zottegem - Brussel wordt verminderd of niet? Zodat de verbinding met Brussel nu sneller wordt.
Of de wachttijd (tussen de CR trein Aalst- Brussel - Zottegem en de IC Kortrijk - Poperinge) van 30 min voor aansluiting naar Kortrijk of Oudenaarde nu verminderd wordt te Zottegem?
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Duikbril AM86 schreef:
SIMPY.be schreef:Nog een kleine maand, en dan is het zover, de dienstregeling is nog niet op internet beschikbaar, en ben dus wel benieuwd wat er komt!
Ja, ik ben ook eens benieuwd, vooral om welk uur die snelle P-trein Zottegem - Brussel nu rijdt enzo?
Der zijn hier al eerder vermoedens gepost maar ik ben eens benieuwd voor de defenitie versie. :D
Op http://www.bttb.be staat een samenvatting van de dienstregeling:
* Snelle P-trein Kortrijk - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Zottegem - Brussel:
P-trein 7906 Kortrijk 6:32, Vichte, Anzegem, Oudenaarde, St-Denijs-Boekel, Munkzwalm, Zottegem 7:15 Brussel-Zuid 7:43 NZV - Schaarbeek
P-trein 8905 Schaarbeek NZV Brussel-Zuid 17:10, Zottegem 17:39, alle stops tot Kortrijk 18:24.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Wat ik graag zou zien veranderen, is dat op lijn 59 tussen Lokeren & Gent-Dampoort een aantal stopplaatsen worden heropend. Bv Beervelde, Lochristi & Oostakker. Het stuk tussen Lokeren & Gent-Dampoort is vrij lang, en voor de mensen die daar wonen is er dus niks van openbaar vervoer. Moesten ze die stopplaatsen heropenen zou dat weer een aantal tevreden treinreizigers opleveren.
Ze zouden tussen Gent & Sint-Niklaas dan een L trein kunnen laten rijden die dan in Fsn aansluiting geeft op den IC.
Plaats reactie