IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
turnhoutmanage

Bericht door turnhoutmanage »

Ter info:


HERENTALS/LIER Volgens woordvoerder Paul Van Aelst van de NMBS is er beterschap in zicht voor de reizigers tussen Turnhout en Brussel.


«Vooreerst waren de vertragingen van begin deze week geen structureel probleem», beweert Van Aelst. «We kenden pech met enkele technische storingen enkele treinen zelf aan overwegen op het traject. Verder is het zo dat er nu oude dubbeldekswagons worden ingezet omdat die meer mensen kunnen vervoeren dan de 'gewone' treinen die er tot vorige week reden. Er zijn nieuwe dubbeldekkers besteld, maar die worden pas in de loop van 2007, of ten laatste begin 2008, geleverd. Dan gaat het comfort van de reizigers weer omhoog. Over de extra piekuurtreinen kan ik nog het volgende kwijt: dat is praktisch niet mogelijk zo lang er geen dubbel spoor ligt tussen Tielen en Turnhout. Daar wordt aan gewerkt.» (KDC)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:
Misschien moeten de reizigers van extra treinen dan maar bijbetalen? Ofwel moet je de kosten verhalen door de algemene belastingen een beetje op te trekken?
Je gaat dan uiteraard ook een toeslag vragen aan de reizigers tussen Leuven en Brussel, die sinds kort twee stoptreinen per uur hebben, en aan die tussen Luik en Brussel, die er ook een extra trein bijhebben, mag ik aannemen? Serieus, DIT is toch een grap? De NMBS wil de komende zes jaar het aantal reizigers met 25% zien toenemen. Welnu, daar ZULLEN extra treinen voor nodig zijn, zowel om die te kunnen vervoeren als om die te kunnen aantrekken.

En trouwens, volgens de site turnhoutmanage.be staat het kennelijk vandaag in Het Laatste Nieuws dat de NMBS een piekuurtrein overweegt eens de werken op de lijn Herentals - Turnhout klaar zijn.
'Je gaat dan uiteraard ook een toeslag...enz... uiteraard uiteraard' dat zijn uw woorden he, niet de mijne! Neem jij maar aan wat jij wil hoor, maar leg me aub geen woorden in de mond

Je snapt me gewoon niet meesterke... Laat maar zitten, ge interpreteert de dingen toch altijd naar eigen gedacht... Eisen kosten geld, das al wat ik wilde zeggen...

Au revoir
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

'Je gaat dan uiteraard ook een toeslag...enz... uiteraard uiteraard' dat zijn uw woorden he, niet de mijne! Neem jij maar aan wat jij wil hoor, maar leg me aub geen woorden in de mond
Jij bent degene die zegt dat mensen maar extra moeten betalen als er een extra trein op hun lijn wordt ingelegd, en tegelijk degene die zegt dat als je iets voor de ene doet, het dan ook maar voor de andere moet. Wel, wees dan consequent, en trek je redenering door over de hele lijn. Wat wou je anders zeggen? De ene wel extra betalen voor een extra trein, en de andere niet? Want als jij zegt dat ik jou woorden in de mond leg, dan wil dat zeggen dat je GEEN extra toeslag wil voor de mensen van bv. Leuven-Brussel, maar WEL voor die tussen Turnhout en Brussel. Da's de enige manier waarop ik dat kan interpreteren.
Je snapt me gewoon niet meesterke...
Wel, "vloekerke" (als we dan toch koosnaampjes op basis van de forumnaam gaan gebruiken), ik 'snap' alleen dat er hier enkelen zijn die proberen na te denken over praktische oplossingen voor de problemen van de mensen op de lijn Turnhout-Brussel, en dat er eentje is die zich in de ene na de andere bocht wringt om redenen te vinden om toch maar niet iets te moeten verbeteren aan die situatie. Noem het een verschil van ingesteldheid...
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

jawadde, wat ik zeg is: extra treinen kosten extra geld. Waar ga het halen? Meer niet. De rest is voor uw eigen rekening.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Nog eens: de NMBS heeft zich als doel gesteld (of liever: heeft als doel van de overheid opgelegd gekregen) om de komende 6 jaar 25% meer reizigers te vervoeren. Denk je nu echt dat ze van plan waren dat te doen zonder meer treinen in te leggen? Natuurlijk kosten extra treinen extra geld, maar jij oet precies alsof dat een onoverkomelijke hindernis is, en dat is het zeker niet. Rekeninghoudend met het vooropgestelde groeiscenario van de komende jaren ben ik ervan overtuigd dat de NMBS wat dat betreft wel enige bewegingsvrijheid heeft.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

ik doe niemendal, herlees eens alles en je zult merken dat jij het bent die me vanalles laat zeggen en doen. soit, verzwelg maar in uw eigen grote gelijk, Hier stopt het voor mij
Wover

Bericht door Wover »

turnhoutmanage schreef:Even ter info: Turnhout, Kasterlee, Herentals, Grobbendonk, Herenthout, Nijlen & Lier tellen samen meer dan 155.000 inwoners. Je moet er nog heel wat andere gemeenten bij gaan tellen om tot het echte cijfer te komen van mensen die afhankelijk zijn van één echte trein per uur. Ter info dus.
In het geval van Herentals (waar ik woon) en Lier hebben we zeker niet te klagen. Vanuit Herentals heb ik rechtstreekse verbindingen met Hasselt, Turnhout, Mechelen - Brussel en Antwerpen. In Antwerpen heb ik dan weer goede aansluitingen naar de kust, Brussel,...

In Lier mogen ze al helemaal niet klagen met een rechtstreekse verbinding naar Turnhout, 1 naar Hasselt, 1 naar Hasselt - Luik, 3 naar Antwerpen, één naar Leuven en één naar Brussel + nog P treinen naar Aarschot en Antwerpen.

Enkel Turnhout, Tielen, Bouwel / Grobbendonk / Herenthout, Kessel en Nijlen hebben "recht" op klagen.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

ik doe niemendal, herlees eens alles en je zult merken dat jij het bent die me vanalles laat zeggen en doen. soit, verzwelg maar in uw eigen grote gelijk, Hier stopt het voor mij
Ik zie er hier eigenlijk maar één wild tierend om zich heen slaan, en constant naar allerlei echte of fictieve redenen zoeken om geen verbeteringen aan te brengen. Als je er niet tegen kan dat je argumenten onderbouwd worden bekritiseerd, dan is het inderdaad misschien best dat het hier voor jou eindigt. Kan me voorstellen dat het irritant moet zijn als al je pogingen om met steeds andere argumenten dezelfde oplossing als onrealistisch af te doen weggevaagd worden als zijnde vrij zwak...

Dat gezegd zijnde, terug naar Turnhout-Brussel. Zoals eerder al gezegd, lijkt de NMBS zélf (en zij zijn het toch die hier tellen) een piekuurtrein in de toekomst niet uit te sluiten, zoals door turnhoutmanage gepost.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Wild tierend? manmanman, keer nu maar terug naar het onderwerp en hou nu eens op met de man te spelen. Ik ben uw vijand niet zulle... Wat is uw probleem eigenlijk? Je dacht zelf eerst dat er geen extra treinen waren in de spits van brussel naar turnhout... Achteraf bleek van wel. En zo zijn er nog wel een paar dingen, maar ik hak daar niet zo op in zoals jij doet als ik iets fout zeg...

:roll:
Wagonnetje

Bericht door Wagonnetje »

Miljaarde toch zeg !
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Miljaarde schreef:Wild tierend? manmanman, keer nu maar terug naar het onderwerp en hou nu eens op met de man te spelen. Ik ben uw vijand niet zulle... Wat is uw probleem eigenlijk? Je dacht zelf eerst dat er geen extra treinen waren in de spits van brussel naar turnhout... Achteraf bleek van wel. En zo zijn er nog wel een paar dingen, maar ik hak daar niet zo op in zoals jij doet als ik iets fout zeg...

:roll:
Die P-trein rijdt van Antwerpen naar Turnhout en dat is GEEN alternatief voor de verbinding met Brussel. Daarstraks haalde je het voorbeeld van Gent-Moeskroen aan. Dit is niet vergelijkbaar. In Moeskroen kan je met een IC-trein zowel richting Gent, als Brussel, als Rijsel. Vanuit Turnhout is er slechts één optie. Dat je niet wil erkennen dat dit abnormaal weinig is en steeds argumenten blijft zoeken om deze concrete vraag vanuit deze pendelaars in het belachelijke te trekken vind ik eerlijk gezegd ongehoord.

Wat is er nu mis met een terechte vraag naar meer openbaar vervoer op een lijn waar duidelijk blijkt dat er voldoende potentieel is?
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Miljaarde,

Ik reageer op je laatste post via PM, aangezien we al meer dan ver genoeg van het onderwerp zijn afgedwaald, en ik het niet nog verder wil laten ontsporen. Niet dat ik iets te zeggen heb wat nietvoor publicatie geschikt is, maar gewoon omdat ik vind dat het hier nu maar weer eens over treinen moet beginnen te gaan.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

bartolomew schreef:
Miljaarde schreef:Wild tierend? manmanman, keer nu maar terug naar het onderwerp en hou nu eens op met de man te spelen. Ik ben uw vijand niet zulle... Wat is uw probleem eigenlijk? Je dacht zelf eerst dat er geen extra treinen waren in de spits van brussel naar turnhout... Achteraf bleek van wel. En zo zijn er nog wel een paar dingen, maar ik hak daar niet zo op in zoals jij doet als ik iets fout zeg...

:roll:
Die P-trein rijdt van Antwerpen naar Turnhout en dat is GEEN alternatief voor de verbinding met Brussel. Daarstraks haalde je het voorbeeld van Gent-Moeskroen aan. Dit is niet vergelijkbaar. In Moeskroen kan je met een IC-trein zowel richting Gent, als Brussel, als Rijsel. Vanuit Turnhout is er slechts één optie. Dat je niet wil erkennen dat dit abnormaal weinig is en steeds argumenten blijft zoeken om deze concrete vraag vanuit deze pendelaars in het belachelijke te trekken vind ik eerlijk gezegd ongehoord.

Wat is er nu mis met een terechte vraag naar meer openbaar vervoer op een lijn waar duidelijk blijkt dat er voldoende potentieel is?
Vanuit Moeskroen moet je ofwel in gent ofwel in Kortrijk overstappen om naar brussel te kunnen (ofwel neem je de langere rechtstreekse weg via doornik)

Voor de zoveelste keer: ik gun jullie een betere verbinding (zucht) ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook dergelijke problemen zijn in andere delen van het land. Moeten die dan uitgesteld worden voor deze verbinding? Brengen jullie meer in bij de staat dan een inwoner van Bommerskonte zonder spoorwegstation? Ik zeg ook dat meer treinen geld kosten... Jullie denken ook niet verder na. Jullie zeggen enkel: de nmbs zal wel extra treinen inleggen want ze mikken op groei. Ik zie het al voor mij: de nmbs legt extra treinen in, er blijkt plots geen personeel genoeg, nmbs personeel staakt.... Wedden dat jullie het zullen zijn die het eerst jullie beklag zullen doen hierover?

En teach, please man, hou op met prive boodschappen, ik heb daar echt niks aan, als jullie mij als schietschijf uitkiezen, doe maar, maar ik zal me wel verdedigen in het openbaar.
turnhoutmanage

Bericht door turnhoutmanage »

Ook voor Lier en Herentals is er maar één trein die echt een alternatief vormt en dat is de rechtstreekse trein naar Brussel. Turnhout, Tielen, Herentals, Lier en alle gemeente die er rond liggen (zie boven) hebben één trein per uur naar de hoofdstad. Wij vinden dit in de spits onvoldoende. Het gaat om meer dan 155.000 mensen.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

turnhoutmanage schreef:Ook voor Lier en Herentals is er maar één trein die echt een alternatief vormt en dat is de rechtstreekse trein naar Brussel. Turnhout, Tielen, Herentals, Lier en alle gemeente die er rond liggen (zie boven) hebben één trein per uur naar de hoofdstad. Wij vinden dit in de spits onvoldoende. Het gaat om meer dan 155.000 mensen.
tja, er zijn er nog wel meer die maar 1 trein per uur hebben in dit land. Pleit dan voor heel het land... En daarbij, het lijkt erop dat jullie die extra p-trein wel uit de brand zullen slepen zeker?

groeten
Plaats reactie