IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

IC/IR2007

Bericht door FLV-FGSP »

In het verleden hebben we het al enkele keren over toekomstige dienstregelingen gehad. Ik herhaal nog even wat Marc DS onlangs heeft gecommuniceerd als verbeteringen in de dienstregeling 2007, dus vanaf december 2006:
* 2 CR per uur Brussel - Leuven
* 2 CR per uur Brussel - 's-Gravenbrakel
* IC A-bis Brussel-Zuid - Luik,
* Ontkoppeling Brussel - Geraardsbergen en Brussel - Ath
* 1 P-treinpaar Hasselt - Aarschot - Brussel-Noord via verbindingsboog L35/36
* IC-E langs L36
* Snelle P-trein Bergen - Brussel
* Snelle P-trein Zottegem - Brussel

Uit andere bronnen komen de volgende aanpassingen:
5 toegevoegde snelle treinparen Rijsel - Brugge - Oostende in het weekend in de zomer van 2006
Heropening Evergem en Hergenrath per 12/2006
Verlenging rijtijden Brussel-Z - St-Katharina-Lombeek (werken)
P-treinen Virton - Luxemburg?

April 07
Herschikking treindienst L25 en L12
Bediening Brecht met IC Charleroi - Brussel - Antwerpen - Brecht
IR Turnhout - Antwerpen?

IC-A-bis vanaf juni '07 te verlengen naar Maastricht?

September 07
Eerste HSA-treinen?

December 07
IC-E langs boog van Leuven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een tweede cr brussel dendermonde is ook voorzien (eentje is al zeker gekopeld aan de richting braine le compte :(
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al :roll:
Er gaat in december een (1) treinpaar over die boog rijden. Een investering van bijna 400 miljoen BEF wordt zo het eerste jaar volledig onderbenut. :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja zo is da met veel he, kijk naar de nog bezige werken in brussel zuid, voor nog 2 of 3 minuten extra winst word een hele brug gebouwd voor het hst verkeer (er is natuurlijk het een x aantal kruisingen die hiermee afgeschaft worden)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:tja zo is da met veel he, kijk naar de nog bezige werken in brussel zuid, voor nog 2 of 3 minuten extra winst word een hele brug gebouwd voor het hst verkeer (er is natuurlijk het een x aantal kruisingen die hiermee afgeschaft worden)
ze doen het vooral voor de extra capaciteit denk ik, door de hst's een eigen spoor te geven kunnen er op de andere sporen meer treinen (vooral richting gent) rijden
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Een IC Antwerpen (Essen)- Blankenberge.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:tja zo is da met veel he, kijk naar de nog bezige werken in brussel zuid, voor nog 2 of 3 minuten extra winst word een hele brug gebouwd voor het hst verkeer (er is natuurlijk het een x aantal kruisingen die hiermee afgeschaft worden)
ze doen het vooral voor de extra capaciteit denk ik, door de hst's een eigen spoor te geven kunnen er op de andere sporen meer treinen (vooral richting gent) rijden
het is daarom da ik tussen haakjes sprak van de kruisingen :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Wordt Hergenrath ook heropend? :D

Dit vind ik wel zeer positief! Die mensen daar zullen nu ook blij zijn dat ze met de trein naar Aachen kunnen gaan!
Volgende stap EuregioBahn tussen Aachen en Welkenraedt/Eupen? :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Wordt Hergenrath ook heropend? :D

Dit vind ik wel zeer positief! Die mensen daar zullen nu ook blij zijn dat ze met de trein naar Aachen kunnen gaan!
Volgende stap EuregioBahn tussen Aachen en Welkenraedt/Eupen? :D
tja zover ik weet is den duits al lang vragende partij ivm een euregionetwerk
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Ja, over een uurdienst tussen Luik en Aachen Hbf is blijkbaar nog niets gezegd. Daar was toch sprake van? Of zou het dan iets te goed worden? Stel je immers voor dat die ICA+ elk uur aansluiting zou geven in Luik met de IR naar Aken, kunnen we dat Thalys wel aandoen...

En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten). De NMBS wil/wou breaks, maar die kans zou inmiddels klein geworden zijn. Misschien moet de NMBS gaan voor loc 27/16 +I-rijtuigen, een beetje zoals op de lijn Luik-Luxemburg?
sweek

Bericht door sweek »

Waarom zou de IC pas in juni naar Maastricht kunnen?
En het zou mooi zijn als de L trein Maastricht - Luik dan gewoon blijft... ik weet niet of je het kan aansluiten op de twee treinen naar Amsterdam - Alkmaar eigenlijk, maar dat is denk ik wel de enige manier om die verbinding echt goed te laten lopen.
ronny
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

FLV-FGSP schreef:
Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al :roll:
Er gaat in december een (1) treinpaar over die boog rijden. Een investering van bijna 400 miljoen BEF wordt zo het eerste jaar volledig onderbenut. :(
Zou deze P-trein niet extra komen bovenop de verbinding Hasselt-Blankenberge via de bocht ?
En wat gebeurt er dan met P7362 en P8362 ? niet meer via Muizen ?

Is er al iets bekend over de wijzigingen in het weekend ?
Kris

Bericht door Kris »

Terminus schreef:En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten)
Toch wel, ik heb al de eer gehad om met een vernieuwd stel mee te rijden :wink:
Pas op ik denk wel dat ze dit enkel doen als er echt geen ander oplossing meer is...
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Terminus schreef:Ja, over een uurdienst tussen Luik en Aachen Hbf is blijkbaar nog niets gezegd. Daar was toch sprake van? Of zou het dan iets te goed worden? Stel je immers voor dat die ICA+ elk uur aansluiting zou geven in Luik met de IR naar Aken, kunnen we dat Thalys wel aandoen...
Uurdienst met de IRq is helaas nog niet voor december 2006, eerder een jaar later.
Terminus schreef:En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten). De NMBS wil/wou breaks, maar die kans zou inmiddels klein geworden zijn.


Toelatingsprocedure is te lastig en te duur.
Terminus schreef:Misschien moet de NMBS gaan voor loc 27/16 +I-rijtuigen, een beetje zoals op de lijn Luik-Luxemburg?
Dream on, zou ik zeggen.
Plaats reactie