Motorstel 833

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Motorstel 833

Bericht door Adler »

Motorstel 833 heeft op 30/5/2007 de CW verlaten, met groot onderhoud en volledig herschilderd.
Vandaag 13/6/2007 zit hij al weer van boven tot onder onder de graffiti (ramen inbegrepen).
Dit is echt wraakroepend, kan de veiligheidsdienst van de NMBS daar nu werkelijk niets tegen beginnen?
Hoeveel dagen werk is op enkele minuten weer compleet vernield?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Heb het al vaak gezegd, dat men zorgt voor een beschermende laag, wat het ook mag kosten. Ik geloof niet dat zoiets meer kost dan al die herschilderingen en het afschrapen van die graffiti. Het herschilderen van dit motorstel is dus weeral een nuloperatie van x honderden/duizenden(?) euro's.

Wanneer de lamp gaat branden bij de NMBS zal blijkbaar nog niet voor direct zijn.

Over de veiligheidsdienst kan ik weinig goeds zeggen op dit vlak, de allereerste M6-stuurstand zat binnen de twee weken ook al onder de graffiti. Dan stel ik vast dat men gewoon niks van beveiliging uitvoert, zelfs op nieuw materieel dat nog in testfase is.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Men heeft blijkbaar wel geld om in het station van Mechelen tientallen tv-camera's te plaatsen bij elke trap, ingang en perron. Ik heb ze nog niet geteld maar het moeten er minstens honderd zijn. Wat is daar het nut van ?
Maar treinstellen en wagons van miljoenen euro's laat men achter op onbewaakte afgelegen plaatsen die voor iedereen gemakkelijk toegankelijk zijn.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Dietrich schreef:Heb het al vaak gezegd, dat men zorgt voor een beschermende laag, wat het ook mag kosten. Ik geloof niet dat zoiets meer kost dan al die herschilderingen en het afschrapen van die graffiti. Het herschilderen van dit motorstel is dus weeral een nuloperatie van x honderden/duizenden(?) euro's.

Wanneer de lamp gaat branden bij de NMBS zal blijkbaar nog niet voor direct zijn.

Over de veiligheidsdienst kan ik weinig goeds zeggen op dit vlak, de allereerste M6-stuurstand zat binnen de twee weken ook al onder de graffiti. Dan stel ik vast dat men gewoon niks van beveiliging uitvoert, zelfs op nieuw materieel dat nog in testfase is.
Droom zalig verder, neem nu de nieuwe dienstregeling.. die is al bezig nog voor m'n een nieuw spoorboekje uitgeeft.. de NMBS leeft gewoon in het verleden.
enrico

Bericht door enrico »

Adler schreef:Men heeft blijkbaar wel geld om in het station van Mechelen tientallen tv-camera's te plaatsen bij elke trap, ingang en perron. Ik heb ze nog niet geteld maar het moeten er minstens honderd zijn. Wat is daar het nut van ?
Maar treinstellen en wagons van miljoenen euro's laat men achter op onbewaakte afgelegen plaatsen die voor iedereen gemakkelijk toegankelijk zijn.
voor moesten dingen gebeuren zoals in het centraal station van brussel en voor andere erge dingen die moesten gebeuren om deze op video te hebben bijvoorbeeld
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Dietrich schreef: Over de veiligheidsdienst kan ik weinig goeds zeggen op dit vlak, de allereerste M6-stuurstand zat binnen de twee weken ook al onder de graffiti. Dan stel ik vast dat men gewoon niks van beveiliging uitvoert, zelfs op nieuw materieel dat nog in testfase is.
deze was nog maar 1 dag uit de fabriek in brugge die zette ze in ronet met als gevolg dat de volgende dag grafitie opstaat en dat in schaarbeek staat ook al langst beide kandte vol grafitie
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Het was niet zo snel, die eerste stuurstand heeft dacht ik nog in Duitsland gezeten voor tests (staat ergens op dit forum), en heb ook nog foto hiervan in België toen er nog geen schrammetje aan was. Datzelfde rijtuig staat nu gewoon vol op het front plus aan elke zijkant aan de deuren.

Het rare vind ik is dat men wel al meermaals koperdieven op heterdaad heeft betrapt, waarom gebeurt dit nooit bij deze "kunstenaars"? Deze laatste zitten toch meestal maar op 1 soort plaats (stelplaatsen) terwijl een koperdief op zowat elke meter spoorlijn in België zijn ding kan doen.
Bert

Bericht door Bert »

Het stuurstand rijtuig is eerst naar Aachen gestuurd, daar heeft hij een hele tijd gestaan. Daarna moest hij naar de windtunnel in Wenen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

als ik het goed voor heb word deze gebruikt als L-trein antwerpen-roosendaal. Heb ik pas nog dikwijls opgezeten en het viel me op dat deze zeer proper was gemaakt, van graffite heb ik nog niks gezien. Heb em nog niet gezien deze week. Maar toch wel zeer jammer, al die mensen steken hun tijd erin en 2 weken later weer van jan :twisted:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Robin schreef: Maar toch wel zeer jammer, al die mensen steken hun tijd erin en 2 weken later weer van jan :twisted:
Ik weet ook niet hoe ze die mensen nog kunnen motiveren om goed werk af te leveren.
Als je thuis behangt en je weet dat er de volgende week een hele bende langs komt om het weer van de muren te trekken zal je ook niet erg gemotiveerd zijn.
Ik heb trouwens gezien dat er ook al van die nieuw geschilderde Benelux rijtuigen het slachtoffer zijn geworden. Als dit in Belgie is gebeurd hoop ik dat de NS een gepeperde faktuur stuurt aan de NMBS. Ze moeten maar zorgen voor een betere beveiliging.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Motorstel 833

Bericht door K V B »

Adler schreef: Dit is echt wraakroepend, kan de veiligheidsdienst van de NMBS daar nu werkelijk niets tegen beginnen?
Wat kan die doen eigenlijk? Is het tegenwoordig nog toegestaan om na een "halt of ik schiet" nog daadwerkelijk te schieten? Heeft die veiligheidsdienst überhaupt iets om mee te schieten?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Denk het niet, maar als men koperdieven uit Oost-Europa kan vangen moeten ze dat met graffitispuiters ook kunnen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Dietrich schreef:Denk het niet, maar als men koperdieven uit Oost-Europa kan vangen moeten ze dat met graffitispuiters ook kunnen.
dit zijn twee verschillende soorten van criminaliteit, als je twee bewakers zet op een vorming dan kunnen die onmogelijk heel de tijd elke vierkante meter echt gezien hebben, die mannen kennen de vormingen waar ze het meeste kans hebben soms beter dan die bewakers zelf, zeker als het er op aankomt zich te verstoppen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

En hoe verklaart men dan dat de koperdieven wel al meermaals op heterdaad zijn betrapt, die kunnen op elke km spoorlijn te werk gaan, daar kan je al zeker geen bewakers gaan zetten. :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat de snelheid van die koperdieven veel lager is dan die kladschilders, da koper weegt wel ettelijke kg's meer dan die paar spuitbussen hoor :-)
Plaats reactie