Deze ochtend rond 5u is er een botsing geweest tussen 2 MW41's in het station van Gent sint pieters (spoor 7).
Het zou gebeurd zijn door het koppelen bij te hoge snelheid. De kopruiten stonden tegen elkaar
Ik heb nog wat extra info. De botsing zou gebeurd zijn rond 5u50. 2MW die van Geraardsbergen kwamen (trein 1875) zijn ingereden op drie stellekes die er al stonden. Die twee treinen zouden koppelen en samen verderrijden naar ronse, trein 1956. De 1956 is vertrokken met 25' vertraging, en met slechts 4 wagons ipv 10.
De betrokken stellen zullen spoedig alle 5 terug zijn zunne, zekers 3 van die 5 zullen héél snel terug zijn. Aan die 2 andere zal iets meer werk zijn, maar da gaat ook wel meevallen.
5307 schreef:die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...
alhoewel, plastic rot niet
Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen. Waarschijnlijk zal het dus wel 25-30 jaar worden, dan ben ik 45-50 jaar
Wover schreef:[Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen.
Hoe kom je daarbij. Een stuk of 90 stellen als diensttreintje naar het noord?
Nee natuurlijk niet, maar met zo'n grote haven en zo'n grote tewerkstelling zou het handig zijn om daar een passagierstrein te laten rijden naar de verschillende grote dokken. Nu heb je enkel Noorderdokken, maar dat is ook niet echt de moeite voor de meesten.
5307 schreef:die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...
alhoewel, plastic rot niet
Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen. Waarschijnlijk zal het dus wel 25-30 jaar worden, dan ben ik 45-50 jaar
Gaat de NMBS terug tegen dan de elektrificaties verder zetten, ik meen mij te herinneren dat de laaste grote elektrificatie in Vlaanderen dateert van 1996, dat was het einde van de elektrificatie van het baanvak lijn 73 Deinze - De Panne.