Botsing MW41 FGSP

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
willem

Botsing MW41 FGSP

Bericht door willem »

Deze ochtend rond 5u is er een botsing geweest tussen 2 MW41's in het station van Gent sint pieters (spoor 7).
Het zou gebeurd zijn door het koppelen bij te hoge snelheid. De kopruiten stonden tegen elkaar :roll:
Wover

Bericht door Wover »

Aiai, hebben ze daar in Merelbeke genoeg 41'ers staan om die 2 te vervangen of zullen er van Hasselt moeten komen?
willem

Bericht door willem »

Ik heb nog wat extra info. De botsing zou gebeurd zijn rond 5u50. 2MW die van Geraardsbergen kwamen (trein 1875) zijn ingereden op drie stellekes die er al stonden. Die twee treinen zouden koppelen en samen verderrijden naar ronse, trein 1956. De 1956 is vertrokken met 25' vertraging, en met slechts 4 wagons ipv 10.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hmm, allez dus nog een paar MW's meer die ze tijdelijk uit de dienst mogen halen. :?
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

nog hoeveel te gaan??? :twisted: :oops:
Wover

Bericht door Wover »

95 ofzo ;)?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Wover schreef:95 ofzo ;)?
Het zullen er nog een stuk of 90 zijn. Enkele uitgebranden en nu nog eentje erbij.
enrico

Bericht door enrico »

5307 schreef:nog hoeveel te gaan??? :twisted: :oops:
jaja 5307 ziet de buitendienst stelling al zitten :D
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...


alhoewel, plastic rot niet :oops:
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Bericht door 2012 »

De betrokken stellen zullen spoedig alle 5 terug zijn zunne, zekers 3 van die 5 zullen héél snel terug zijn. Aan die 2 andere zal iets meer werk zijn, maar da gaat ook wel meevallen.
Wover

Bericht door Wover »

5307 schreef:die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...


alhoewel, plastic rot niet :oops:
Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen. Waarschijnlijk zal het dus wel 25-30 jaar worden, dan ben ik 45-50 jaar :D
Bert

Bericht door Bert »

Wover schreef:[Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen.
Hoe kom je daarbij. Een stuk of 90 stellen als diensttreintje naar het noord? :lol:
Wover

Bericht door Wover »

Nee natuurlijk niet, maar met zo'n grote haven en zo'n grote tewerkstelling zou het handig zijn om daar een passagierstrein te laten rijden naar de verschillende grote dokken. Nu heb je enkel Noorderdokken, maar dat is ook niet echt de moeite voor de meesten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de MW 41 is vrij goedkoop in gebruik, dus ze zullen die wel niet te rap uit dienst nemen :wink:
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Wover schreef:
5307 schreef:die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...


alhoewel, plastic rot niet :oops:
Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen. Waarschijnlijk zal het dus wel 25-30 jaar worden, dan ben ik 45-50 jaar :D
Gaat de NMBS terug tegen dan de elektrificaties verder zetten, ik meen mij te herinneren dat de laaste grote elektrificatie in Vlaanderen dateert van 1996, dat was het einde van de elektrificatie van het baanvak lijn 73 Deinze - De Panne.

Nog te elektrificeren baanvakken in Vlaanderen:
Lijn 58: Eeklo - Gent-Dampoort
Lijn 82: Aalst - Burst
Lijn 86: Ronse - Oudenaarde - Gent-Sint-Pieters
Lijn 122: Geraardsbergen - Lierde - Zottegem - Melle
Plaats reactie