Geboortedatum op Thalys ticket klopt niet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Geboortedatum op Thalys ticket klopt niet

Bericht door Accelerat »

Ik heb even een vraag, ik heb afgelopen week een dag Parijs geboekt met het Zomerpromo voor 25 augustus, nu blijkt het, dat mijn geboortedatum op mijn home-print ticket niet in orde is, de echte datum is 18-10-1992 en op de ticket staat 15-6-1992. Wat vinden jullie dat ik zou moeten doen? Met een pokerface mijn Thalys instappen?
TMTHALYS

Bericht door TMTHALYS »

Vraagje: Hoe komt het dat j geboortedatum verkeerd is? In ieder geval is in principe de identiteit die gecontroleerd wordt door ons en niet de geboortedatum. Dus als de naam op het ticket overeenkomt met die van je identiteitskaart is alles ok.
Met welke trein reis je op 25/08. Ik zou eventueel nazien welke bemanning die trein doet om ze op voorhand te verwittigen dat alles OK is.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

TMTHALYS schreef:Vraagje: Hoe komt het dat j geboortedatum verkeerd is? In ieder geval is in principe de identiteit die gecontroleerd wordt door ons en niet de geboortedatum. Dus als de naam op het ticket overeenkomt met die van je identiteitskaart is alles ok.
Met welke trein reis je op 25/08. Ik zou eventueel nazien welke bemanning die trein doet om ze op voorhand te verwittigen dat alles OK is.
Waarom wordt de identiteit gecontroleerd ???

Doen ze met ander ticket toch niet...staat zelfs geen naam op.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bij een go pass kan men dat ook doen, net als alle andere producten die leeftijds of naamgebonden zijn heeft men het recht uw id kaart te vragen.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:bij een go pass kan men dat ook doen, net als alle andere producten die leeftijds of naamgebonden zijn heeft men het recht uw id kaart te vragen.
Waarom is een internetticket naamgebonden en een ander niet ?
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Bericht door Nils »

dentheo schreef:
Waarom is een internetticket naamgebonden en een ander niet ?
Lijkt mij de enige mogelijkheid om controle te houden op vervalsing.
Zo kan in principe (weet niet of dit zo al is) de TB het ticket inscannen, en onmiddellijk de gegevens op zijn ibis krijgen die op het ticket horen te staan.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Nils schreef:
dentheo schreef:
Waarom is een internetticket naamgebonden en een ander niet ?
Lijkt mij de enige mogelijkheid om controle te houden op vervalsing.
Zo kan in principe (weet niet of dit zo al is) de TB het ticket inscannen, en onmiddellijk de gegevens op zijn ibis krijgen die op het ticket horen te staan.
Ze scannen de naam niet in, enkel de barcode kan dus perfect zonder naam.
Vreest men dat creditkaart niet zal betalen en kan men dan nog blokkeren ? Zou dat de reden zijn ?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Dus als ik het goed begrijp zou dat niet zo'n probleem zijn..?
Dat zou dan namelijk heel mooi zijn, dat bespaart mij weer een ritje Rotterdam voor het Internationaal loket. :roll:

EDIT: Het gaat hier wel om een zomerpromo ticket en deze zijn ook niet leeftijdsgebonden!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik ben vandaag naar Rotterdam naar het Int Loket geweest en daar hebben ze op een brief een verklaring geschreven met stempel en handtekening van het loket, dus nu zal het wel gaan lukken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Waarom is een internetticket naamgebonden en een ander niet ?
Zo een internetticket kan men zo dikwijls uitprinten als men wil.
Als je dus met meer dan 1 persoon reist zou je kunnen hetzelfde ticket uitprinten voor iedere persoon van de groep. Vandaar de naam denk ik.
Een groepje van 4 personen die allemaal dezelfde voor- en achternaam hebben zal denk ik wel onmiddellijk opvallen.
Plaats reactie