Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem staken maandag

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem staken maandag

Bericht door KB »

Antwerpen-Centraal en Berchem staken
vr 22/06/07 - Het personeel van de treinstations Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem legt maandag gedurende 24 uur het werk neer. Dat meldt de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel (OVS).
De staking komt er omdat in de nacht van donderdag op vrijdag negen auto's beschadigd zijn op de personeelsparking van het station Antwerpen-Berchem.

De werknemers zijn ook boos omdat de personeelsparking in het station Antwerpen-Centraal nog niet klaar is.

"We kregen de belofte dat de parking begin september af zou zijn, maar we hebben daarover onze twijfels wegens het bouwverlof", klinkt het bij OVS.

De vakbond heeft de NMBS op de hoogte gebracht van de staking.
(Bron: vrtnieuws.net)
Is dat ook al een reden om te staken? Ik ben niet tegen staken op zich, maar dit gaat toch wat ver vind ik.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Gaat dit een invloed hebben op het treinverkeer of is het enkel het personeel van het station ?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die staking is reeds afgeblazen. (bron)
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Ze zeggen het hier juist op de radio se.

De staking zal afgeschaft worden omdat de NMBS beloofd heeft, dat het personeel hun wagen op een bewaakte parking zal mogen zetten.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Reden om te staken?
Ik was bij de "gelukkigen" donderdag, voor de tweede keer in één maand tijd ruit ingeslagen, vorige keer kant passagier nu kant bestuurder.
Auto is nog geen jaar oud, en is nu al beschadigd (stijlen van de ramen verwrongen)... gelukkig wel verzekerd tegen glasbraak.

Andere slachtoffers waren een collega TBS met een auto van 3 maanden oud, een leerling TBS die jammer genoeg niet verzekerd was tegen glasbraak (+ GPS die in handschoenkastje lag gestolen).
Treinbegeleidster die voor de VIERDE keer prijs had.
Iemand van Blok 12 die voor de ZESDE keer prijs had.
enz enz

Het is daar iedere week iets op die parking, er hangen camera's maar sinds Qpark de parking heeft overgenomen werken die niet meer.
Slagbomen staan hele dagen open, of gaan gewoon niet open als je er af wil (heb ik twee weken geleden nog voorgehad).

Het ergste is dat de NMBS zich van de onnozele houdt want het is een privé parking, Qpark schuift ook alle verantwoordelijkheid van zich af en stuurt klagers of politie door naar het station.

En dan is men ineens verbaasd dat na jaaaren laten aanslepen van dit probleem ineens de maat vol is bij het personeel?
NU is er ineens een oplossing, waarom kon dit niet vroeger? Moet er nu altijd eerst gestaakt worden of gedreigd worden?
Wij staken ook niet graag zenne, ondanks het feit dat vele mensen dat misschien zouden denken...

Het gaat er gewoon over dat men toch mag verwachten dat na je dagtaak je auto terugvindt in dezelfde staat als je hem hebt achtergelaten.
Of is dat teveel gevraagd?

Al bij al ben ik wel tevreden met de oplossing die er uit de bus gekomen is en dat we niet meer moeten staken maandag.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Wie is de eigenaar van de parking ?
Wie is de uitbater ?
Is de NMBS de verhuurder ?
Is er eventueel een uitbatingsovereenkomst ?

Ik meen dat sommige uitbaters zich verschuilen achter het feit dat ze alleen maar een plaats verhuren. Wat staat er op de achterzijde van het parkeerbonnetje ?

Als er camara's hangen, waarom werken deze niet ?
Om economische redenen ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja zoals meestal he, de pers omschrijft bepaalde problemen te zacht en andere worden dan weer te veel uitvergroot
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Wat is er eigenlijk uit de bus gekomen?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Bibke schreef:Wat is er eigenlijk uit de bus gekomen?
Dat we vanaf maandag in de ondergrondse en bewaakte parking mogen gaan staan. Dat de parking van bundel Schijnpoort extra gaat beveiligd worden.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Als ik zie wat er allemaal gebeurt is, is dit geen overbodige luxe.

Maar ik denk als men die gebeurtenissen naar de burger had gecommuniceerd, hadden veel mensen wel begrip kunnen opbrengen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja als er diefstallen en vandalisme gebeuren gedurende maanden zonder enige aanpak dan kan je u wel voorstellen dat dit tot actie moest komen.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Waarom moet dat altijd de reizigers raken? Waarom bij de NMBS een betaal staking? Je raakt er je bazen mee en creëert een hoop goodwill bij de reizigers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat een betaalstaking geen wettelijke staking is, staken ligt vast als zijnde niet werken in de wet al de rest is officieel geen staking.
Wover

Bericht door Wover »

Dan noemen ze het toch gewoon geen staking maar een "...actie".

Wat is zoal de wetgeving wanneer de vakbonden het absoluut niet eens kunnen geraken met de werkgever? Welke stappen, naast staken kunnen ze ondernemen? Bv een vrederechter, zou dat bv voor dit probleem geen oplossing kunnen geboden hebben?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op lange termijn, maar aan het tempo dat rechtzaken lopen in belgie is dat geen oplossing korte termijn voor die collega's
Plaats reactie