Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld

Bericht door Adler »

De snelle verbinding tussen Antwerpen-Centraal en Noorderkempen (Brecht) die normaal in september moest van start gaan is voor onbepaalde tijd uitgesteld omdat de gehuurde loks niet klaar zijn.
Het is zelfs helemaal niet zeker of er dit jaar nog kan gereden worden op deze verbinding.
Ondertussen ligt de HSL die miljoenen euro's heeft gekost weg te roesten.
Misschien kan men er deze zomer een nieuwe toeristische attractie van maken met draisines. Dat spaart in elk geval een ontroestingstrein uit.
De gemeente Brecht heeft alle plannen voor de openingsfestiviteiten opgeborgen tot het vervolg van deze soap gekend is.
pietmol

Bericht door pietmol »

aangezien er op deze lijn toch geen verkeer is, kunnen we misschien opnieuw zoals in 1835 zonder seininrichting gaan rijden tussen Antwerpen en Brecht...
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Misschien iemand de op deze lijn railbikes wil uitbaten ?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

JC schreef:Misschien iemand de op deze lijn railbikes wil uitbaten ?
Dat is ook nog een idee.
Het is toch ongelooflijk, ieder land in Europa koopt massa's nieuwe loks, alleen blijkt het onmogelijk om 4 loks te vinden die op die HSL kunnen rijden.
Pieter

Bericht door Pieter »

Zijn er in heel belgië geen 4 13en over? Da kan toch nie?
super1500

Bericht door super1500 »

pietmol schreef:aangezien er op deze lijn toch geen verkeer is, kunnen we misschien opnieuw zoals in 1835 zonder seininrichting gaan rijden tussen Antwerpen en Brecht...
of krokodile plaatsen (opsplitsen een drietal secties zal wel voldoende zijn)


kunnen we met t12/t13/t15/t16 & AM96-400 op dit traject rijden
Bert

Bericht door Bert »

Pieter schreef:Zijn er in heel belgië geen 4 13en over? Da kan toch nie?
Ze moeten er nu al gebruiken van Sibelit omdat er teveel in panne staan.
Een 13 mag toch niet op l4 rijden wegens gebrek aan ects?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd een 13 heeft nog geen etcs en kan dus niets gaan doen op L4 of L3
Braintrain

Antwerpen - Noorderkempen uitgesteld

Bericht door Braintrain »

Er is wel degelijk een probleem om aan de nodige locs te raken.
Wegens de sterke groei in het goederenverkeer per spoor zijn er
nauwelijks nog locs te vinden in het buitenland. Bovendien moeten de
locs voor Belgie dienst kunnen doen onder 3 soorten bovenleiding
plus uitgerust met ETCS.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen - Noorderkempen uitgesteld

Bericht door Adler »

Braintrain schreef:Er is wel degelijk een probleem om aan de nodige locs te raken.
Hoeveel jaar weet men al dat men treinmaterieel nodig zou hebben voor de HSL-lijn Brussel-Amsterdam?
Had men van in het begin ICE's besteld bij Siemens dan was die lijn nu al lang in gebruik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh dat is nog geen zekerheid, men heeft nogal lang gedaan over het besluit om te kiezen welke sofware versie dat men ging gebruiken om deze hsl, dit is namelijk het verwijt dat vanuit italie komt als grote oorzaak van vertraging van de hsl stellen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef:euh dat is nog geen zekerheid, men heeft nogal lang gedaan over het besluit om te kiezen welke sofware versie dat men ging gebruiken om deze hsl, dit is namelijk het verwijt dat vanuit italie komt als grote oorzaak van vertraging van de hsl stellen.
Steven, je weet ook dat een HST trein een zeer complex systeem is en in dit geval nog complexer vanwege de meerdere spanningen en veiligheidssystemen.
Zo iets bestel je niet bij een firma die daar totaal geen ervaring mee heeft zoals men nu heeft gedaan, dat is om moeilijkheden vragen.
Het consortium rond Siemens dat de Duitse ICE's heeft gebouwd heeft reeds tientallen jaren ervaring met het bouwen van prototypes en later produktieseries van HST's ook met meerdere spanningen en met ETCS.
Als men niet vlug iets gaat doen rijdt er binnen 5 jaar nog geen HST naar Amsterdam.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja kijk de nederlanders hebben me ook verbaasd eens ik wist wat voor firma die italianen daar hebben. des te meer aangezien ze zelf ice's hebben ook al rijden die in pool met de duitse ice's, is/was ns dan niet tevreden van deze stellen? da is de vraag die ik me dan stel?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef:tja kijk de nederlanders hebben me ook verbaasd eens ik wist wat voor firma die italianen daar hebben. des te meer aangezien ze zelf ice's hebben ook al rijden die in pool met de duitse ice's, is/was ns dan niet tevreden van deze stellen? da is de vraag die ik me dan stel?
Ik weet niet hoeveel inspraak de NS gehad heeft bij de bestelling van deze treinen. In die High Speed Alliance zit ook nog de KLM en wat weten die nu van treinen ?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld

Bericht door Bibke »

Adler schreef: Dat spaart in elk geval een ontroestingstrein uit.
Wat is het exacte doel van de ontroestingstreinen?
Als er één trein overrijdt is dat toch opgelost?
Plaats reactie