Jongeman verliest oog bij gevecht op trein Brugge-Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Jongeman verliest oog bij gevecht op trein Brugge-Oostende

Bericht door Patrick »

Een jongeman uit Kortemark voelde zich bij een schermutseling met 3 jongeren bedreigd en haalde een mes uit. Eén van de allochtone jongeren uit Genk verloor hierbij een oog, een ander werd ook gewond.
Het incident deed zich voor ter hoogte van Jabbeke rond 21.00 u.
De spoorwegpolitie wachtte de betrokkenen op in Oostende.
Het parket vraagt de aanhouding van de persoon die gestoken heeft.
(Bron)
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Ja, en die die zich verdedigd steken ze dan in de gevangenis :evil:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zou ik toch allemaal eens onderzocht willen zien... is die wel degelijk aangevallen en dat mes getrokken uit zelfverdediging? En zo ja, dan is dat nog geen reden om iemand zijn ogen uit te steken. Denk als je een mes laat zien dat ze je al snel gerust laten. (Hiermee wil ik niet zeggen dat het zou mogen dat ze met messen rondlopen nb.)
Kris

Bericht door Kris »

Dietrich schreef:Zou ik toch allemaal eens onderzocht willen zien... is die wel degelijk aangevallen en dat mes getrokken uit zelfverdediging?
Iemand die alleen is gaat geen 3 man aanvallen (en al zeker geen allochtonen). Tenzij het hier gaat om een gek persoon.
Het zal wel weer een racistische daad worden :roll:
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Trein naar Kortrijk had hierdoor ook vertraging.
Jean

Bericht door Jean »

Die 3 allochtonen uit Genk vielen de man uit Kortemark aan en die heeft dan een mes bovengehaald om zich te verdedigen , hierbij zouden 2 vd Genkenaren gewond geraakt zijn , waarvan 1 aan z'n oog .


Dat is toch hetgeen ik in het artikel lees , dus v racisme is er niet direct sprake , eerder v 3 criminelen die er een verkeerd slachtoffer uitgekozen hebben om te overvallen .
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

Jean schreef:Die 3 allochtonen uit Genk vielen de man uit Kortemark aan en die heeft dan een mes bovengehaald om zich te verdedigen , hierbij zouden 2 vd Genkenaren gewond geraakt zijn , waarvan 1 aan z'n oog .


Dat is toch hetgeen ik in het artikel lees , dus v racisme is er niet direct sprake , eerder v 3 criminelen die er een verkeerd slachtoffer uitgekozen hebben om te overvallen .
Is nog steeds geen reden om iemands OOG uit te steken !
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

risico wat je neemt als je iemand aanvalt. Eigen schuld, dikke bult. Hopen dat hij en z'n vriendjes het hiervan afgeleerd hebben.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Velen trekken hier zomaar partij voor de Belg, louter en alleen omdat die anderen allochtoon zijn en hem zouden aangevallen hebben (wat niet bewezen is). Misschien ben ik een uitzondering maar ik ga niet zomaar iemand die met een mes (= wapen) op de trein zit onschuldig verklaren. En dat in deze tijden van agressie op de trein...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Als ik aangevallen word zou ik ook niet aarzelen me te verdedigen in de mate van het mogelijke.
Het is dat ongedierte hun eigen schuld dus ik geef die gast groot gelijk.
pietje

Bericht door pietje »

zoals ik het lees zijn ze allemaal in de fout gegaan, de 3 door iemand aan te vallen (met of zonder evt. provocatie), de andere omwille van verboden wapendracht en het toebrengen van letsel, dat is niet hetzelfde als zich verdedigen.

Als we zomaar toelaten dat iedere "eerlijke burger" wapens bij zich heeft, dan gaan de "minder eerlijke burgers" dat verwachten en hun potentiele slachtoffers harder aanpakken.

Vergelijk het met een winkeloverval in België en in de VS:
In België wordt er een wapen getoond en gedreigd.
In de VS schieten de overvallers de uibater direct neer, want een winkeluitbater heeft daar ook altijd een wapen klaarliggen.

wat is het verschil: mensenlevens.
426 Hemi

Bericht door 426 Hemi »

Het was inderdaad verboden wapendracht maar ik kan er begrip voor opbrengen dat de jongen van Kortemark zich wat onveilig voelde.

En als hij zich niet had verweerd was hij misschien diegene die in het ziekenhuis zou beland zijn.

(Het kan ook zijn dat er sprake is van een fight-or-flight reactie)
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

De ervaring leert mij dat het echte verhaal altijd veel genuanceerder is dan wat initieel in de pers geschreven wordt.
In elk geval, iemand neer steken omdat hij je bedreigt lijkt me zwaar buiten proportie. De tijd van oog om oog is toch al lang voorbij dacht ik...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Jongens toch, we weten niet eens wat er precies gebeurd is... misschien is het verzonnen van die "brave Belgische jongen" dat hij aangevallen geweest is (wie is er zo naïef om er zomaar vanuit te gaan dat een gewapend persoon onschuldig is?), misschien hebben die 3 hem gewoon wat uitgedaagd, opmerkingen gemaakt, ... en is de ander daarop met zijn mes beginnen gooien? Kortom, je weet de feiten niet, men zegt alleen dat hij zich "bedreigd voelde".

Ik vind dit weer een goed voorbeeld van lichtelijk racistische ideeën bij velen, het waren 3 allochtonen en de ander was een Belg, dus het zullen wel die allochtonen geweest zijn. :roll: De feiten waar we weet van hebben spreken het nochtans tegen, de Belg was gewapend en heeft de anderen verwond. Er staat nergens letterlijk dat hij fysiek aangevallen geweest is.

Er is zeker genoeg miserie met allochtonen, maar dat wil niet zeggen dat ze in een conflict automatisch de schuldigen zijn...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Volledig akkoord met Dietrich.
Het is gevaarlijk conclusies te trekken als men de feiten en omstandigheden niet kent.
Gesloten