Langste reizigerstrein ter wereld
Langste reizigerstrein ter wereld
Bij het snuffelen in oude Spoorweg Journaals vond ik het volgende bericht in SJ van juli 1991:
Op zaterdagavond 27 april 1991 vertrok bij invallende duisternis locomotief 2711 in Gent-Sint-Pieters naar Oostende met aan de haak 70 rijtuigen, zodat de totale lengte van de trein 1773,95 m bedroeg. Met deze prestatie werd de NMBS wereldrecordhouder van de langste reizigerstrein ter wereld!
De rit van Gent naar Oostende duurde 1 uur en 11 minuten.
Op zaterdagavond 27 april 1991 vertrok bij invallende duisternis locomotief 2711 in Gent-Sint-Pieters naar Oostende met aan de haak 70 rijtuigen, zodat de totale lengte van de trein 1773,95 m bedroeg. Met deze prestatie werd de NMBS wereldrecordhouder van de langste reizigerstrein ter wereld!
De rit van Gent naar Oostende duurde 1 uur en 11 minuten.
Laatst gewijzigd door Adler op 24 jul 2007, 10:48, 4 keer totaal gewijzigd.
wover voor dergelijke testen overbrugt men bepaalde dingen wel hoor, en gaat men de lijn als 1 groot baanvak beschouwen, plaatst men den nodige extra controle in de stuurpost van de trein. normale signalisatie gaat men hiervoor niet gebruiken, die beschouwd men voor dergelijke ritten als onbestaande.
Dat van die drukst bereden sporen vind ik nu toch zo geen goed nieuws eigenlijk, of weinig om mee uit te pakken. Bewijst tevens de kwetsbaarheid van de verbinding..
Onze grootouders hebben tijdens de bouw van de Noord-Zuidverbinding het wel wat klein gezien eigenlijk, ze hadden der gerust 4 sporen meer mogen bijleggen. Maar ja de bouw van de Noord-Zuid verbinding is ook niet zo vlekkeloos verlopen, he.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe de NMBS daar ooit nog al die toekomstige GEN treinen door over die 3 sporen in beide richtingen gaat krijgen als alle rijpaden daar nu al bezet zijn tijdens de spits..........
Onze grootouders hebben tijdens de bouw van de Noord-Zuidverbinding het wel wat klein gezien eigenlijk, ze hadden der gerust 4 sporen meer mogen bijleggen. Maar ja de bouw van de Noord-Zuid verbinding is ook niet zo vlekkeloos verlopen, he.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe de NMBS daar ooit nog al die toekomstige GEN treinen door over die 3 sporen in beide richtingen gaat krijgen als alle rijpaden daar nu al bezet zijn tijdens de spits..........
door gebruik te maken van L28, L26 en de nieuwe tunnel die men maakt tussen brussel Shuman en L26, het is niet zozeer de bedoeling de L0 nog meer te belasten, maar eerder het aanbod en mogelijkheden verder te vergroten in en om brussel. door als het ware een tweede (minder drukke) noord zuid as te maken
Re: Langste reizigerstrein ter wereld
Kan er iemand een samenstelling van de trein te weten komen?
Mocht je info hebben,mail gerust naar vervaeterik@yahoo.com
Mocht je info hebben,mail gerust naar vervaeterik@yahoo.com