Langste reizigerstrein ter wereld

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Langste reizigerstrein ter wereld

Bericht door Adler »

Bij het snuffelen in oude Spoorweg Journaals vond ik het volgende bericht in SJ van juli 1991:

Op zaterdagavond 27 april 1991 vertrok bij invallende duisternis locomotief 2711 in Gent-Sint-Pieters naar Oostende met aan de haak 70 rijtuigen, zodat de totale lengte van de trein 1773,95 m bedroeg. Met deze prestatie werd de NMBS wereldrecordhouder van de langste reizigerstrein ter wereld!
De rit van Gent naar Oostende duurde 1 uur en 11 minuten.
Bijlagen
hle2711plaat.jpg
2711.jpg
2711.jpg (27.58 KiB) 8350 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Adler op 24 jul 2007, 10:48, 4 keer totaal gewijzigd.
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Ich dachte das waren die Niederländer? :shock:
Groetjes Lars
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

R4C-Fan schreef:Ich dachte das waren die Niederländer? :shock:
Groetjes Lars
De Nederlanders hadden het vorige record sinds 19 februari 1989.
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Ahh Ok dankeschön für die Aufklärung
Groetjes Lars
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Ken uw forum :P Er is hierover een "zeer lang" topic :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

zeer leuk :P
ik vind dat ze na de levering van de 18 eens voor "de snelste locomotief ter wereld" moeten gaan 8)
Wover

Bericht door Wover »

Bwa, moet in principe kunnen, want dat record staat nu op naam van de taurus (rond de 350kph geloof ik?), en de 18 is een nieuwere versie van de taurus...

Maar waar in België gaat men in godsnaam 350 kunnen rijden ;).

Alle LGV's zijn 300 met veiligheidsmarge van 10%, dus max 330.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wover voor dergelijke testen overbrugt men bepaalde dingen wel hoor, en gaat men de lijn als 1 groot baanvak beschouwen, plaatst men den nodige extra controle in de stuurpost van de trein. normale signalisatie gaat men hiervoor niet gebruiken, die beschouwd men voor dergelijke ritten als onbestaande.
Wover

Bericht door Wover »

Ik denk in ieder geval niet dat de NMBS zo'n poging zou doen, ook al zou het mogelijk zijn ;).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Het is het record langste trein he, niet snelste. Buiten de spits (evt. weekend) op rustigere lijnen kan je dat perfect doen.
Wover

Bericht door Wover »

Ja, maar we dwaalden al een beetje af naar andere records ;).

Eigenlijk zijn er nog redelijk wat spoorrecords in België. Drie die mij zo te binnen schieten:

- drukst bereden sporen ter wereld (L0 Brussel N-Z)
- dichtste spoornetwerk
- langste reizigerstrein
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Dat van die drukst bereden sporen vind ik nu toch zo geen goed nieuws eigenlijk, of weinig om mee uit te pakken. Bewijst tevens de kwetsbaarheid van de verbinding..
Onze grootouders hebben tijdens de bouw van de Noord-Zuidverbinding het wel wat klein gezien eigenlijk, ze hadden der gerust 4 sporen meer mogen bijleggen. Maar ja de bouw van de Noord-Zuid verbinding is ook niet zo vlekkeloos verlopen, he.

Ik vraag mij eigenlijk af hoe de NMBS daar ooit nog al die toekomstige GEN treinen door over die 3 sporen in beide richtingen gaat krijgen als alle rijpaden daar nu al bezet zijn tijdens de spits.......... :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

door gebruik te maken van L28, L26 en de nieuwe tunnel die men maakt tussen brussel Shuman en L26, het is niet zozeer de bedoeling de L0 nog meer te belasten, maar eerder het aanbod en mogelijkheden verder te vergroten in en om brussel. door als het ware een tweede (minder drukke) noord zuid as te maken
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Duikbril AM86 schreef:Onze grootouders hebben tijdens de bouw van de Noord-Zuidverbinding het wel wat klein gezien eigenlijk, ze hadden der gerust 4 sporen meer mogen bijleggen.
En te zeggen dat ze toen zot verklaard werden met hun 6 sporen.
DeVitonr15

Re: Langste reizigerstrein ter wereld

Bericht door DeVitonr15 »

Kan er iemand een samenstelling van de trein te weten komen?

Mocht je info hebben,mail gerust naar vervaeterik@yahoo.com
Plaats reactie