Artikel in TV-Expres en Dag Allemaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Artikel in TV-Expres en Dag Allemaal

Bericht door Adler »

In TV-Expres en Dag Allemaal van deze week staat een uitgebreid artikel over Treinbestuurders en de gevolgen van een persoonsongeval (zelfmoord).
Wover

Bericht door Wover »

TV-Expres :?
Dag Allemaal :?

Tzal weer wa zijn...

Kan iemand het eventueel inscannen ofzo, want ik weiger zo'n wc-papier te kopen :P.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Wover schreef: Tzal weer wa zijn...
Ik vind het artikel zelf heel goed en objectief. Het is een interview met een treinbestuurder die het heeft meegemaakt en met andere mensen van de NMBS.
Waarom zou dit niet goed kunnen zijn ? Dit zijn geen sensatiebladen.
Inscannen doe ik niet want dit mag niet.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Hoogstaande journalistiek is het zeker niet, maar het is nu ook weer geen Blik of Bild, waar de voornaamste attractie de blote vrouwen zijn.
Positief dus, dat zo'n interview gepubliceerd wordt, zeker omdat Dag Allemaal nog steeds zowat het grootste weekblad in Vlaanderen is. Zo krijgt een groot publiek het ook eens van een andere kant te horen.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Wover schreef: Kan iemand het eventueel inscannen ofzo, want ik weiger zo'n wc-papier te kopen :P.
Wel bizar dat ge dan juist dat stuk WC papier wel wil lezen :wink: .
Als je sensatie zoekt, moet ik je teleurstellen, dat is er niet. Het is een deftig interview met een collega die dit al heeft voorgehad, en nu andere collega's helpt met het verwerkingsproces, al ze iets gelijkaardigs meemaken.

Al denk ik niet dat het enig resultaat zal geven voor kandidaat springers.
Die "mensen" zitten al zover, dat ze in de verste verte geen rekening houden, met welke emotionele schok ze die bestuurder wel kunnen bezorgen.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Enkele jaren geleden heeft er in een tijdschrift (ik dacht in "Knack") ook al eens een reportage gestaan over zelfdodingen door onder een trein te springen.

Was ook een reportage met interviews van tb's.

Heeft in ieder geval niet veel effect gehad op "springers".
:roll:
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tja, op springers niet, nee, maar er is ook nog die andere betrokken partij: de reizigers. Hoeveel van hen ergeren zich niet aan vertragingen, ook als die door derden wordt veroorzaakt? Soms begrijpen ze ook niet waarom de bestuurder niet meer wil (kan) verderrijden. Daarvoor kan zo'n artikel wel sommige ogen openen. Al moet je er natuurlijk ook niet teveel van verwachten, natuurlijk.
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Wordt dat in België dan omgeroepen bij de vertraging, dat er een zelfmoord(poging) was? Hier in Nederland hebben ze het alleen maar over "een aanrijding", of alleen maar "op last van de politie"

Ik denk dat de onduidelijkheid ook wel wat scheelt bij het begrip van de reiziger.

Niet dat men moet gaan omroepen dat er daar en daar iemand voor de trein is gesprongen, maar toch, dr moet een compromis mogelijk zijn...
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

AzzurroNL schreef:Wordt dat in België dan omgeroepen bij de vertraging, dat er een zelfmoord(poging) was? Hier in Nederland hebben ze het alleen maar over "een aanrijding", of alleen maar "op last van de politie"
De term "personenongeval" wordt vaak gebruikt.
willem

Bericht door willem »

Een zelfdoding wordt meestal omschreven als een persoonsongeval. Ik weet niet als het bij een persoonsongeval uitlsuitend over zelfdoding gaat...
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb niet de indruk dat er een eenduidige reglementering is, maar ik heb al regelmatig gehoord en gelezen (op de schermen) dat het treinverkeer gestremd was omwille van een persoonsongeval. Ik vermoed dus dat er wel een zekere openheid over bestaat bij de NMBS.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

groentje schreef:Ik heb niet de indruk dat er een eenduidige reglementering is, maar ik heb al regelmatig gehoord en gelezen (op de schermen) dat het treinverkeer gestremd was omwille van een persoonsongeval. Ik vermoed dus dat er wel een zekere openheid over bestaat bij de NMBS.
De term 'persoonsongeval' gebruitk men bijna altijd bij aanrijding (zelfmoord of ongeluk) van een persoon.
Betreft het een persoon in een auto/op de fiets of brommer, dan zal men van aan 'aanrijding' spreken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd omdat men niet zomaar mag besluiten dat elke aanrijding met een persoon effectief een zelfmoord is, het kan een ongeval zijn ook.
Plaats reactie