Spoorkaart van België?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Fles

Spoorkaart van België?

Bericht door Fles »

Dag daar,

Weet iemand een goede spoorkaart van België? Waar gewoon alle lijnen en alle stations/stopplaatsen op staan? En het liefst ook nog met onderlinge afstanden, lijnnummers en een vorm van indicatie of betreffende lijn/stations in het weekend wel bediend worden? :?:

Ik zoek me suf, maar ik kan niets vinden wat ook maar uit de verte in de buurt komt van duidelijkheid...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Spoorkaart van België?

Bericht door Adler »

Fles schreef:Dag daar,

Weet iemand een goede spoorkaart van België? Waar gewoon alle lijnen en alle stations/stopplaatsen op staan? En het liefst ook nog met onderlinge afstanden, lijnnummers en een vorm van indicatie of betreffende lijn/stations in het weekend wel bediend worden? :?:

Ik zoek me suf, maar ik kan niets vinden wat ook maar uit de verte in de buurt komt van duidelijkheid...
Hier vind je een zeer gedetailleerde technische netkaart:

http://web.railaccess.be/N/pdf/annexes_ ... h_9700.pdf

Ik heb die uitgeplot op A1 formaat, prachtige kaart !
Fles

Bericht door Fles »

:shock: Jij HELD!! :!:

Super, dank je wel! Beetje onoverzichtelijk door de volledigheid wellicht, maar hier staat tenminste ALLES op :lol: Zeer bedankt!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Fles schreef:
Super, dank je wel! Beetje onoverzichtelijk door de volledigheid wellicht, maar hier staat tenminste ALLES op :lol: Zeer bedankt!
Graag gedaan :)
Op A3 formaat is het inderdaad nogal moeilijk te lezen.
Ik heb ze in formaat 90 op 60 cm.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

mooi, maar zijn al die blokposten nog in dienst?
Fles

Bericht door Fles »

De kaart is van 1.8.2005 staat er, dus het kan zijn dat hij inmiddels niet meer helemaal up to date is. zo is Antwerpen Centraal tegenwoordig geen noodzakelijk kopstation meer ;) Maar ik ga er vanuit dat het meeste wel gewoon klopt nog :)
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Yup, die kaart heb ik ook. Al is het de vorige versie, van december. Toen ze op TC de kaarten vervingen, heb ik mijn exemplaar kunnen redden van de papierbak :wink:
Fles

Bericht door Fles »

Pff er gebeurt nogal van alles daar lijkt wel.

Bockstael ligt heul niet meer aan de lijn Mechelen - Brussel
Boven Nijvel ligt nog een schraal perronnetje met een bordje Baulers, staat niet op de kaart (is misschien al meerdere jaren buiten dienst?)

En hoe zit het met Pry en Beignée? Stopt daar nog eens ooit wat?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

baulers is al meer dan 20 jaar buiten dienst als station voor het publiek,
bockstael staat wel juist op de kaart hoor, moet goed kijken hoe de lijntjes staan, trouwens wat baulers betreft staat het niet aangeduid als station, er zijn in de legende twee soorten aanduidingen voor een station.

baulers valt dus onder het begrip bundel (wat iets anders is als een station)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Baulers is pas in 1994 gesloten geweest! :wink:
Fles

Bericht door Fles »

Ook goed, er staat gelukkig nog steeds een bordje :lol:
Afbeelding
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Sinds wanneer liggen Ekeren, Antwerpen, Brussel en De Hoek in Wallonie? (Zie naam van de afbeelding.)
Anders wel een grappige collage! Heb je er nog zo?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Spoorkaart van België?

Bericht door msts.be »

Voor wie meer interactieve kaarten wilt ipv die van Bueker of de aparte kaarten uit de netverklaring:
http://www.itoworld.com/map/group/1

De kaart zelf zijn custom gemaakte views op basis van de data van Openstreetmap. De data is nog niet overal compleet, dus sommige kaarten zullen nog niet helemaal hun doel bereiken. Openstreetmap heeft zelf ook de Transportlayer waar OV centraal staat: gewoon naar openstreetmap surfen en rechts bovenaan in het vakje voor "Transport Map" kiezen.
Plaats reactie