wat is u meestgeliefde loc (actief)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

favo Loc

HLD 55
10
18%
HLD 62-63
4
7%
HLE 11/12/21/27
15
27%
HLE 13
16
29%
HLE 22/23/25/26
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Voor diesels zou ik voor 51-ers, maar die is verdween dan zou ik voor 62-63. en voor electrische 21 - 27. en in mindermatig voor 13-ers.
Als een loc van 21 of van 27 geriviseerd is dat is een prachtig loc !!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Shrek schreef:
Trainspotterke schreef:En trouwens! Den 13 heeft ondertussen wel al het meest aantal stemmen, hé! :wink: :twisted: :twisted: :twisted:
en terecht :P daarstraks hebbek een TS van 2 13'nen nog zien (en vooral) horen optrekken aan Y tivoli, machtig gewoon :D
Volledig mee eens! :D :P :twisted:

Niets zo zalig dan een IC A Oostende - Eupen aan hoge snelheid het station van Brugge op spoor 9 (hoofdspoor) te horen binnenrijden aan de wisselstraten met een afremmende 13 achteraan! :D

@ Tim: Je kan gewoon niet verdragen dat er veel mensen zijn die dat een zalig machien vinden! :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:
Shrek schreef:
Trainspotterke schreef:En trouwens! Den 13 heeft ondertussen wel al het meest aantal stemmen, hé! :wink: :twisted: :twisted: :twisted:
en terecht :P daarstraks hebbek een TS van 2 13'nen nog zien (en vooral) horen optrekken aan Y tivoli, machtig gewoon :D
Volledig mee eens! :D :P :twisted:

Niets zo zalig dan een IC A Oostende - Eupen aan hoge snelheid het station van Brugge op spoor 9 (hoofdspoor) te horen binnenrijden aan de wisselstraten met een afremmende 13 achteraan! :D

@ Tim: Je kan gewoon niet verdragen dat er veel mensen zijn die dat een zalig machien vinden! :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:
Spoor 9 ligt open in Brugge :!:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ja, dat weet ik ook wel, maar als spoor 9 toegankelijk is, is dat een zalig geluid! :D Ik heb hem al veel zo gehoord vanuit mijn school daar aan de wisselstraten!

Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat! :D Zaaaalig! :D

Toen ik in het eerste middelbaar zat trouwens, hoorde ik dan altijd de 16 aan die snelheid het station van Brugge binnenscheuren! 8)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:@ Tim: Je kan gewoon niet verdragen dat er veel mensen zijn die dat een zalig machien vinden! :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:
Omdat ik niet begrijp wat er zalig aan is :o :roll:
Qua geluid gaat er toch niets boven een Baldwin 608A dieselmotor zeker :wink:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen. :twisted:
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef: Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat! :D Zaaaalig! :D
Ik hoor dat hier in leuven 2 keer telkens ik moet overstappen 8)
Maar een zware goederentrein met 1 of 2 dertienen voor is ook wel chiq ze :P
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Mark7758 schreef:Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen. :twisted:
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Hier ben ik het 100% mee eens!
Als je naar L24 gaat en de wind staat goed hoor je de 55'ers al enkele minuten op voorhand komen afgereden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in leuven aan kop perron 140 km/u hebben en stilstaan aan bordje voor 12 rijtuigen :-) da heb ik ooit als onderste uit de kan zien halen door iemand, ikzelf ga ni verder als 120 ter hoogte kop perron, voor het geluid moet je buitenstaan :-) daar spreek ik dus ni van mee op da moment :-) de remmen van de 13 +i11 kleven als lijm aan de rails zou je zeggen :-) (ook mede dank zij een goede elektrische rem)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Inderdaad, ik verschiet daar soms van hoe een IC A met 12 rijtuigen spoor 10 (hoofdspoor) te Brugge binnenstormt en toch mooi voor dat sein stilstaat! :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja daar ist max 120 in brugge he ma in leuven kan je binnekomen aan 160 :-)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

En dan maar klagen hoe die koffie op de tussen deur raampjes komen.
:twisted:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Wover

Bericht door Wover »

amai 140 aan kop perron, en ik vond het al straf dat een 41 nog 80 rijdt aan kop perron in herentals :P
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Neem een een VRIM van de NS. Onder goede omstandigheden zou je een remvermogen van 275% eruit moeten kunnen halen.
Dan zit iedereen direct bij je in het voorste treinstel.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mededeling aan de reizigers gelieve allemaal via de eerste deur uit te stappen :-)
Plaats reactie