wat is u meestgeliefde loc (actief)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

favo Loc

HLD 55
10
18%
HLD 62-63
4
7%
HLE 11/12/21/27
15
27%
HLE 13
16
29%
HLE 22/23/25/26
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 55

55erke

Bericht door 55erke »

Mark7758 schreef:Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen. :twisted:
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.

Ik vind de 55ers ook het schoonste geluid hebben. Daar krijgt ge tenminste kiekenvel van. Van een E-loc zal ik dat niet snel krijgen.
Ik ben nog nooit onder de indruk geweest van een E-loc die optrekt of zo , en zeker geen 13.
Mja ik ben te veel diezelgeweld gewend denk ik :D
Mja natuurlijk ook ne mens zen goesting eh :wink:

http://www.loccollector.be/filmpje9.htm
http://www.loccollector.be/filmpje20.htm

Groeten
Johan
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Even tussendoor, maar het viel me op dat er gisteren (donderdag) enorm veel 77'ers actief waren tussen Brugge en Zeebrugge! :?
Ik heb meer containertreinen of autotreinen waargenomen met één of twee 77'ers op kop dan anders! :?

Maar dat is wel eens leuk! :) Je hoort dan (terwijl ik in mijn klaslokaal zit! 8) ) iets grommend afkomen! :P
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Voor mij staan de HLE 16 en 15 bovenaan maar hier heb ik op de ronderuiten gestemd
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Wover schreef:amai 140 aan kop perron, en ik vond het al straf dat een 41 nog 80 rijdt aan kop perron in herentals :P
om u een idee te geven:
en die reed nog ni eens zo rap :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jammer da je de trein hebt gevolgd, hierdoor verlies je een deel van het snelheidseffect da je wilde aantonen
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

[quote="Trainspotterke"]Even tussendoor, maar het viel me op dat er gisteren (donderdag) enorm veel 77'ers actief waren tussen Brugge en Zeebrugge! :?
Ik heb meer containertreinen of autotreinen waargenomen met één of twee 77'ers op kop dan anders! :?

Maar dat is wel eens leuk! :) Je hoort dan (terwijl ik in mijn klaslokaal zit! 8) ) iets grommend afkomen! :P[/quote]

En niemand heeft vorige maandag onze speciale gast gezien?

Ne 55'er! Eéntje met een rode band. Ik denk de 5514, maar ben absoluut niet zeker. Passeerde in Oostkamp met goederentrein rond 12.40h richting Brugge. Reed los terug richting Gent om 14.20h.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Verdorie, zat toen aan de verkeerde kant van het schoolgebouw! :(

Maar twee jaar geleden heb ik vanuit mijn klaslokaal wel nog de doortocht mogen meemaken van een dubbele 55 TVM met een Thalys aan de haak komende uit Oostende die met volle snelheid door Brugge raast! :D
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

[quote="Trainspotterke"]Verdorie, zat toen aan de verkeerde kant van het schoolgebouw! :(

Maar twee jaar geleden heb ik vanuit mijn klaslokaal wel nog de doortocht mogen meemaken van een dubbele 55 TVM met een Thalys aan de haak komende uit Oostende die met volle snelheid door Brugge raast! :D[/quote]

En daar zit je dan, in klas, met een smile tot achter je oren!
:lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Inderdaad! :lol:

Vroeg mijn leerkracht Engels ineens aan mij:
"Vertaal even: Het is mooi weer buiten en de zon schijnt!" :lol: :lol: :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

P.S; Niets zaliger dan een 13 aan hoge snelheid een station horen binnenrijden! 8) Vandaag in Brugge heb ik het ook op spoor 10 mogen meemaken, terwijl zijn sein op het einde van het perron nog op rood stond! :P Die trein stond mooi op vijf meter van het sein geparkeerd! :)
D_Loc

Bericht door D_Loc »

Mark7758 schreef:Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen. :twisted:
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Helemaal mee eens Mark!
Er was eens de ertstrein....., met dubbeltractie 1800 gefilmd in 1994 bij Honvelez. Wat een feest was dat. Ik moet de oude filmpjes toch maar weer eens opzoeken en overzetten naar DVD. De snelheid was volgens mij nog lager, ik schat rond de 15 km/h :wink:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Dirk. Geloof me. Het was volvermogen Vielsalm in en dan zag je de snelheid langzaam terug zakken naar 20/25 km/h om naar Gouvy door te rijden.
Maar met 1 loc en dan 1100 Ton aan de haak in de regen vanuit Gouvy vertrekken is ook een pretje.
Met 3km/h met veel Wielslip boven aankomen bij Bovigny en op het andere spoor stond de al gestrande ertsboer stil. (Wachtend op een derde loc.)
Oke. je was even doof. Maar een zaligheid.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

't Seinerke schreef:
En niemand heeft vorige maandag onze speciale gast gezien?

Ne 55'er! Eéntje met een rode band. Ik denk de 5514, maar ben absoluut niet zeker. Passeerde in Oostkamp met goederentrein rond 12.40h richting Brugge. Reed los terug richting Gent om 14.20h.
Die heb ik rond 14u in Brugge zien passeren toen ik in de IC Oostende - Antwerpen zat.
Heb toch ook 2 keer gekeken
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:P.S; Niets zaliger dan een 13 aan hoge snelheid een station horen binnenrijden! 8) Vandaag in Brugge heb ik het ook op spoor 10 mogen meemaken, terwijl zijn sein op het einde van het perron nog op rood stond! :P Die trein stond mooi op vijf meter van het sein geparkeerd! :)
Gij wilt echt slagen he :twisted:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef:P.S; Niets zaliger dan een 13 aan hoge snelheid een station horen binnenrijden! 8) Vandaag in Brugge heb ik het ook op spoor 10 mogen meemaken, terwijl zijn sein op het einde van het perron nog op rood stond! :P Die trein stond mooi op vijf meter van het sein geparkeerd! :)
gij moet echt is naar leuven komen :wink: op iets meer dan een uurke kunde der hier 4 zien binnenvlammen :P
Plaats reactie